Trenger diesel hjelp (injeksjonsledning) i Kristiansand!

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
StephanJX
Posts: 92
Joined: 05 Oct 2009, 20:35
Car: T3 1987 JX Joker
Phone: +4745870049
Location: Stavanger

Trenger diesel hjelp (injeksjonsledning) i Kristiansand!

Post by StephanJX »

Hei,
Vi er på Sørlandstur, og når har på vår JX injeksjonsrør til sylinder 3 et hull, og spruter flink Diesel gjennom hele motorrom. Bare for å være sikkert: det gjelder 2. sylinder fra forkant av bilen, og 3. sylinder fra registerreim/bakkant av bilen.
Er det noen i Kristiansand område som har en slik rør i sin fundus? Alternativ et fullstendig set injektionsrør, evt. nytt?
Vi står nå på Flekkerøy, og skal etter planen kjøre videre på Torsdag. Jeg skal også prøve meg på Møller i morgen, men har lite tro på at de får dette levert innen noen få dager (hvis de kan levere det i det hele tatt).
Jeg kan sannsynligvis kjøre litt for å hente det på en plass, men vil ikke prøve min lykke med for lange turer. Jeg har verktøy med for å skifte det, så det er ikke et problem.

Hvis noen kan hjelpe oss: gjerne svar på tråden, eller sendt meg en message!

Tusen takk på forhånd! Hilsen, Stephan
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Trenger diesel hjelp (injeksjonsledning) i Kristiansand!

Post by Buss Marius »

Dersom du ikke får tak i noe brukt, så er det mulig å få kjøpt nytt hos Brickwerks. Vil vel være på din foretrukne adresse på Mandag, dersom det bestilles før kl 16 i dag. https://www.brickwerks.co.uk/t3-parts/e ... der-3.html

Møller? Hæ? Har de deler til eldre biler?
StephanJX
Posts: 92
Joined: 05 Oct 2009, 20:35
Car: T3 1987 JX Joker
Phone: +4745870049
Location: Stavanger

Re: Trenger diesel hjelp (injeksjonsledning) i Kristiansand!

Post by StephanJX »

Ha, da sees det ut som Kristiansand bus depot kan hjelpe meg. De har noen set ledninger liggende, skal kjøre ditt i morgen!

Men ikke noe dårlig snakk om Møller her (heter Gumpen i Kristiansand): karen fra deledisken holdt på med å få fyr på Classic parts i Tyskland, men kom selv med forslaget at han kunne kontakte noen i Kristiansand som holdt på med gamle busser... Til slutt havnet mitt problem fra 2 sider på Bus depot... :D Så mange kudos til Gumpens deledisk!

Mitt siste redning hadde vært TK carparts i Tyskland, da hadde jeg også kunne fått delene til mandag. De streker seg også temmelig langt i nødtilfeller.

Men som det sees ut er vi mobil igjen fra Torsdag kveld. Tusen takk! Cheers, Stephan
GLENN MARVIN
-
-
Posts: 515
Joined: 01 Jul 2012, 23:01
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900
Location: Kristiansand

Re: Trenger diesel hjelp (injeksjonsledning) i Kristiansand!

Post by GLENN MARVIN »

Dette ordner jeg.

Kristiansand Bus Depot.
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff rock n roll inr
87 blå 112i SiKaSyncro 2 diff
90 rød Coach 1,9 TDI
79 oransje Golf 1,5 automat

Kristiansand Bus-Depot.
StephanJX
Posts: 92
Joined: 05 Oct 2009, 20:35
Car: T3 1987 JX Joker
Phone: +4745870049
Location: Stavanger

Re: Trenger diesel hjelp (injeksjonsledning) i Kristiansand!

Post by StephanJX »

Heisann,

da har vi trillet hjem. Takk for hjelpen igjen!

Cheers, Stephan
--
All days have the same length, but a different width...
Post Reply