Mus

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
grepst1
-
-
Posts: 228
Joined: 24 Jun 2013, 10:26
Car: 87 Westfalia, 59cab, 64 KG cab, 65 Samba ++
Phone: 90113303
Location: Førde

Mus

Post by grepst1 »

Ved skifte av pumpe i vanntank på min T3 Westfalia oppdaga eg at det har vore aktivitet av firbeinte skapningar i område mellom vanntank og plate inn mot skåp ved sida av kjøleskåp. Ingen ødeleggelsar, men muselort og aktivitet ut mot isolasjon mot karosseri. Har hatt min bil i sju år og dette kan sjølvsagt ha skjedd før mi tid, men er det nokon som har opplevde det same? Dette er i område over "kanal", men er det råd å passere via fuftehull på utsida av kanal mot område inne i bil?
Vil helst ikkje demontere interiør for å finne av dette før bil vert sett på vinterlagring.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Mus

Post by Buss Marius »

Mus trenger vel 3mm for å presse seg gjennom, så mus kan komme seg inn over alt, bare å sette ut noen musefeller, både med tanke på de som ev. nå er ombord og de som kan tenke seg å komme på besøk på vinteren.
Er det museår i år tro? Vi har ikke tidligere vært plaget med mus på hytta, men nå har vi tatt 15stk på 2 uker.
Bruker du musegift vil du få et muselik som ligger inne en veg eller et annet utilgjengelig sted å stinker.
Post Reply