Girtrøbbel

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Girtrøbbel

Post by Tur-Bo »

Sukk.. Trodde jeg var ferdig med gir trøbbel da jeg gikk fra t3 til t4, men nå sliter jeg med å få inn reversen på Syncroen min. Alle foringer i overføringssystemet er byttet. Den kommer av og til, men må gjerne kødde lit med de andre gearene først. Virker som at den ikke klarer å gå helt inn på tannhjulet.
Gåen kasse?
Er det mye forskjell på gearkasse e til Long nose med 102 hk tdi?
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: Girtrøbbel

Post by ducce999s »

lukter girkasse ja, men tror Postmann er best til å svare på dette
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Girtrøbbel

Post by Der Postmeister »

Spiller ingen rolle om fronten er kort eller lang. Gearkassebokstavene bestemmer. Er du heldig, har du kassa med lokk i enden. Og det kan hjelpe å skifte olje. Og sjekke om den glinser. Gjør den det, er jo saken veldig grei. Ikke for lommeboka riktignok. Den er heller ikke fornøyd om det er gearkasse uten lokk...
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Tur-Bo
-
-
Posts: 4498
Joined: 17 Jan 2009, 22:27
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366
Location: Treungen Telemark

Re: Girtrøbbel

Post by Tur-Bo »

Der Postmeister wrote:Spiller ingen rolle om fronten er kort eller lang. Gearkassebokstavene bestemmer. Er du heldig, har du kassa med lokk i enden. Og det kan hjelpe å skifte olje. Og sjekke om den glinser. Gjør den det, er jo saken veldig grei. Ikke for lommeboka riktignok. Den er heller ikke fornøyd om det er gearkasse uten lokk...
Vel, jeg har ikke lokk i enden :( og ved sjekk av olja kunne jeg konstantere at de 6 desiliterene som kom ut av kassa var av typen metallic :?
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Girtrøbbel

Post by Der Postmeister »

Ny kasse. Eller overhaling.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Indian
-
-
Posts: 3431
Joined: 24 Dec 2006, 13:38
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546
Location: Skjeberg

Re: Girtrøbbel

Post by Indian »

Tur-Bo wrote:
Der Postmeister wrote:Spiller ingen rolle om fronten er kort eller lang. Gearkassebokstavene bestemmer. Er du heldig, har du kassa med lokk i enden. Og det kan hjelpe å skifte olje. Og sjekke om den glinser. Gjør den det, er jo saken veldig grei. Ikke for lommeboka riktignok. Den er heller ikke fornøyd om det er gearkasse uten lokk...
Vel, jeg har ikke lokk i enden :( og ved sjekk av olja kunne jeg konstantere at de 6 desiliterene som kom ut av kassa var av typen metallic :?
Det skal være 2 liter med olje i kassen.
Post Reply