Hei, blir ytterligere kjent med bilen innkjøpt i fjor da viftemotor er i ferd med å byttes.
Får ikke lastet opp bilder, så beskrivelse følger for evt. kommentar fra noen med større erfaring enn meg;
1. Defa display med grønne knapper (select og set)under dashboard, om det er motorvarmer el. kupevarmer (støpsel for mottak av strøm under bakre fanger)?
2. I øvre kant av motor-rommet er satt en vippebryter «STB og XP», er det veksling start/forbruks batteri (eneste batt i bilen er det under passasjersetet, men det liggerkabler til batt under førersetet)?
3. Cosmos ANtifurto Electronico komponent med +- dreie-knapp befinner seg i front under dekselet for tilgang til radiator lufteskrue. Tyverialarm eller gassalarm?
Tips mottas, og god sesong ønskes alle!
Gunnar
Bergen
T3 Reimo camper 1986 bensin automat elektriske komponenter
Re: T3 Reimo camper 1986 bensin automat elektriske komponent
Alt dette høres definitivt uorginalt ut, så det beste ville nok vært å spørre forrige eier...
Alternativ to er å følge ledningene.
1: Defa er som regel 220V motor- og/eller kupevarmer. Displayet bør være koblet til en kontrollboks i nærheten av strøminntaket. Denne kan også inneholde batterilader. Så følg ledningene og ta bilder av de komponentene du finner så er det lettere å gi råd.
2: Noen biler hadde originalt ekstrabatteri under førersetet. Da var det et skillerele montert i samme rommet som batteriet står. Hvis kablene ligger løse under setet ville jeg ha sjekket om de har spenning. I såfall kan de være en brannrisiko om de ikke er isolerte. Ta gjerne bilder av disse og så kan man vurdere om det er originalopplegget du har.
3: Aner ikke...
Alternativ to er å følge ledningene.
1: Defa er som regel 220V motor- og/eller kupevarmer. Displayet bør være koblet til en kontrollboks i nærheten av strøminntaket. Denne kan også inneholde batterilader. Så følg ledningene og ta bilder av de komponentene du finner så er det lettere å gi råd.
2: Noen biler hadde originalt ekstrabatteri under førersetet. Da var det et skillerele montert i samme rommet som batteriet står. Hvis kablene ligger løse under setet ville jeg ha sjekket om de har spenning. I såfall kan de være en brannrisiko om de ikke er isolerte. Ta gjerne bilder av disse og så kan man vurdere om det er originalopplegget du har.
3: Aner ikke...
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
- -
- Posts: 12746
- Joined: 31 Oct 2003, 17:22
- Phone: 99454090
- Location: Nesbyen, Hallingdal
- Contact:
Re: T3 Reimo camper 1986 bensin automat elektriske komponent
Litt googling på nr 3, får opp italienske treff og noe som kan tyde på alarm av en type
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter