Bytte av speil - demontere dørtrekk

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
arkilex
Posts: 16
Joined: 07 May 2016, 20:49
Car: T4 Westfalia Multivan
Phone: 91179441
Location: Asker

Bytte av speil - demontere dørtrekk

Post by arkilex »

Jeg har skadet det utvendige speilet på førersiden (elektrisk justerbart) på min multivan 2003-modell og har anskaffet et nytt, ferdig lakkert. I følge youtube må dørtrekket demonteres for å kunne plugge inn det nye speilet. Alt ser enkelt ut på youtube, men jeg klarer ikke å rikke dørtrekket! Alle skruer skal være demontert etter alle kunstens regler nå,og man skal visst bare behøve å skyve trekket oppover og så hekte det av. Er det noe jeg ikke har fått med meg, eller skal det mer rå muskelkraft til? Er det noe spesielt med at trekket er multivan-polstret? Tror ikke trekket har vært av siden bilen var ny, har ting "trutnet fast"?- irriterende å måtte av med dette, det finnes nok en måte å koble det elektriske ved å bruke eksisterende kabel, men jeg har ikke lyst til å fikle til en for "jalla" løsning.

Takknemlig for hjelp, dette er frustrerende.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Bytte av speil - demontere dørtrekk

Post by Rudeboy »

Ut ved innvendig håndtak, og deretter løfte rett opp. Er no mikkmakk rundt håndtaket men husker jeg rekti er det 3 skruer som skal ut derfra og deretter er resten ninjatricks.

Kommer forbi Asker fredagen så har du ikke løst det til da får du si i fra.
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Re: Bytte av speil - demontere dørtrekk

Post by Der Postmeister »

Du må huske på høytalere og. De må og løses. Og den lille skruen i forkant av trekket. Og plastpluggen i bakkant
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
arkilex
Posts: 16
Joined: 07 May 2016, 20:49
Car: T4 Westfalia Multivan
Phone: 91179441
Location: Asker

Re: Bytte av speil - demontere dørtrekk

Post by arkilex »

Høyttalere ja! Det tenkte jeg ikke på. Skal prøve det.
arkilex
Posts: 16
Joined: 07 May 2016, 20:49
Car: T4 Westfalia Multivan
Phone: 91179441
Location: Asker

Re: Bytte av speil - demontere dørtrekk

Post by arkilex »

Da er nytt speil på plass, det virker, og jeg har ikke ødelagt mer enn plastpluggen ytterst, som var veldig sprø og gammel. Ikke noe problem å få tak i ny. Jeg er imponert over hvor ordentlig den bilen er konstruert og sammenskrudd. Takk for god hjelp fra forumet, til og med tilbud om konkret bistand.
Post Reply