Kjøp av russevan - hjelp til hva vi bør se etter

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
endre2003
Posts: 1
Joined: 23 Aug 2021, 16:13
Car: Caravelle T4 1994
Phone: 47205222

Kjøp av russevan - hjelp til hva vi bør se etter

Post by endre2003 »

Hei, jeg og russegruppen min vurderer å kjøpe en caravelle T4 2,4 diesel 1994 modell som russevan. Det var ingen store feil som vi så, bare litt overfalte rust på plasser som eksosanlegget. Det vi er mest bekymret for er register reimen. Bilen har kjørt 198 000km, og den skal byttes hver 90k km. Siden bilen har blitt brukt som russevan de siste årene er vi usikre på om denne ble byttet på rundt 180 000km og de som eier den nå klarte ikke å finne det ut. Jeg legger noen til noen bilder over de største feilene vi så. Utenom de var det problemer som et ødlagt speil.

Vi skal se på den enda en gang nå om fire dager, og hadde vært veldig takknemlig for om dere har noen tips etter ting vi burde se etter. Her er lenken til annonsen: finn.no/car/used/ad.html?finnkode=223652189.

Image

Image

Image

Image
Image
Even
-
-
Posts: 1434
Joined: 26 Feb 2007, 17:35
Phone: 95011694
Location: Håbet, Sandnes

Re: Kjøp av russevan - hjelp til hva vi bør se etter

Post by Even »

Bildene var ikke mye å gå etter... Men regreim bør byttes. Ryker den, er det godnatt.... Ellers er det oppheng og styring som er ustatt for slitasje på disse. Vær obs på dunking og skrangling i forstilling. At bilen skrangler på rundt 1500 omdreininger på 1. og 2. gir er normalt.
Er utsatt for rust i hjulbuer og kanaler disse.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Post Reply