Montering av dieseltank. Slanger og skvulpetanker m.m.?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
meh85
Posts: 5
Joined: 17 Oct 2021, 15:35

Montering av dieseltank. Slanger og skvulpetanker m.m.?

Post by meh85 »

Hei.

Nytt medlem her. Mitt første innlegg. Jeg blir nok et aktivt medlem her inne. :mrgreen:
Jeg har et prosjekt gående med en Caravelle 89.
Selv er jeg lite bilkyndig - men får god hjelp fra en som er langt mer erfaren og kunnskapsrik enn meg.

Men; nå trenger vi bittelitt hjelp. Håper noen her inne kan svare på følgende:

Dieseltanken er demontert. Pusset ned, grunnet og malt.
1. Det er tre små "hull" på toppen av tanken. Antar det skal en pakning e.l. påmontert disse hullene?
2. Hva slags slanger o.l. trenger vi? Hvor kan eventuelt dette bestilles? Da tenker jeg både på drivstoff (tur/retur) + eventuell luftning.
3. Det var to "skvulpetanker" I plast, en på hver side av hjulbrønnen. Slik vi har forstått det, er det en slange som går på tvers mellom disse to tankene - og en slange ned mot dieseltanken fra hver sin side? Hva er egentlig funksjonen med disse "skvulpetankene"? Hva skjer om disse ikke blir påmontert?

Her er et (særdeles dårlig bilde) av prosjektet. Jeg kan ta bilde av dieseltanken o.l. i morgen. Om det er til hjelp?

Tusen takk for alle svar !!!
:D :D :D

Image
ducce999s
-
-
Posts: 5757
Joined: 07 Aug 2009, 01:52
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Location: Rjukan / Oslo
Contact:

Re: Montering av dieseltank. Slanger og skvulpetanker m.m.?

Post by ducce999s »

de 3 små hullene på toppen, er til for montering av ventilasjonsslangene som går opp til boksen under hver fremskjerm

hvis du ikke har disse slangene og tankene montert vil du oppskulp via fylleledningen, da luften i tanken ikke har none annen vei å gå

se her https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/typ+ ... 201-32000/
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
meh85
Posts: 5
Joined: 17 Oct 2021, 15:35

Re: Montering av dieseltank. Slanger og skvulpetanker m.m.?

Post by meh85 »

Tusen takk for svar. Da har vi kontrollen. :)
Det var en flott lenke du la ved. Fine bilder som var enkle å lese.
Post Reply