Hvor lang fjæringsvei er det på en Syncro?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Hvor lang fjæringsvei er det på en Syncro?

Post by Buss Marius »

Jeg har satt på nye powerflex foringer på stabstaget, men har problemer med å få på mutteren på armen på den ene siden. jeg tenkte defor å sette den på klosser på høyre forhjul og venstre bakhjul for å presse staget mest mulig ned i nedre bærearm. Er det noen som vet hvor høyt kan jeg løfte den før den balanserer på 2 hjul? Det er standard fjærer på bilen.
Den står nå på klosser som løfter den ca 21cm bak og 14 foran, som var nødvendig for å få satt inn tanken og girkassa. Bør jeg legge på 7cm til foran før jeg tar av på venstre foran og høyre bak?
Needforspace
-
-
Posts: 4333
Joined: 07 Jun 2005, 14:19
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391
Location: Måløy

Re: Hvor lang fjæringsvei er det på en Syncro?

Post by Needforspace »

Kan ikke du bare bruke en tvinge da?
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Hvor lang fjæringsvei er det på en Syncro?

Post by Buss Marius »

Med ca 21cm klosser under høyre forhjul og venstre bakhjul, var de 2 andre hjulene fremdeles ikke i luften, og det gikk greit å få på den siste foringen, den store skiven og mutteren, før den ble senket ned på bakken. Etterpå klarte vi, med Hanne bak rattet, Svigemor i passasjersetet og min mor på støtfangeren bak, for å se om det buttet i taket, dyttet vi 3 mannfolka, Syncroen inn i garasjen.
Nå er det bare resten igjen. Koble en del slanger og ledninger, montere på de rustfrie kjølevannsrørene og montere opp oljekjøleren og fylle med
olje, endre ett bremserør og sette på bremsekraftforsterkeren fra en BMW 3 serie fra -80 tallet, fylle opp med bremsevæske og lufte. Kappe og koble de nye servoslangene, bytte filteret i reservoaret og fylle med servoolje. Sette på det rustfrie eksosanlegget. Fylle med kjølevæske, sette inn nytt batteri og så er det bare å starte opp og kjøre avgårde til PKK. Det er bare 10 år siden siste den ble godkjent så den går nok rett gjennom.....
Post Reply