T3 syncro C 1,9 tdk selges

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
Post Reply
HC
-
-
Car: VW T2b Westfalia

T3 syncro C 1,9 tdk selges

Post by HC »

Tid, helse, livssituasjon, og alt det der gjør at jeg ser meg nødt til å selge drømmen min. Planen var jo å sette denne i stand, bygge camper, og så dra på laaaang lang tur... Nå vil verden det annerledes for meg.

Så, her er "the hard facts": 1987 VW Caravelle syncro. Sperre bak, og decoupler. 1,9tdk (vognkortet sier JX).
Jeg har hatt bilen i noen år, og kjøpte den selv som et prosjekt. Brukte den på endel turer for to-tre år siden, men så endret livet seg.
Det siste jeg gjorde var å ha bilen på EU-kontroll, og endte opp med to gjenstående feil som må utbedres ette etterkontroll:
1 En bærekule foran (ny bærekule er anskaffet).
2 Rust på bresmesør bak (det som ligger over girkassa).
Bilen er registrert som "kombinert bil" 6-seter. Jeg har et Rock'n roll baksete som kan medfølge, samt puter til å fylle ut over motorrommet.
Det er også montert en ganske ny Webasto luftvarmer, som gjør det hyggelig å campe i bilen på kalde årstider.

Før bilen ble parkert så rakk jeg å skifte diverse bremsedeler, cupèvifte, giroverføring, drivaksinger bak, motorfeste, etc.
Det er selvfølgelig flere ting som dukker opp på en gammel bil. Mens jeg skulle til å skifte bærekule så oppdaget jeg rust som var reaparert med sparkel i plateskjøten bak venstre framhjul. Dette bør selvsagt repareres på en bedre måte. Nå har bilen stått (i carport) i to år. Men, som sagt, bilen har stått under tak, og på grus, de to siste årene. Bilen er kjørbar, men bør flyttes enten på henger eller med prøveskilt da det foreligger avskiltingsbegjæring grunnet manglende eu-kontroll.
Håper på å selge den til en entusiast innenfor landets grenser, men når alt kommer til alt, så er det betalingsevne og kjøpevilje som avgjør.

Jeg må ha 60.000,- for denne. Ellers så ser jeg meg nødt til å måtte avskilte den og la den stå til noen er klar til å overta den.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image