Hvor får man tak i reservenøkkel?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
tsa
Posts: 32
Joined: 03 Oct 2019, 19:32
Car: 2003 T4 TDI Syncro
Phone: 412 49 499
Location: Tinn

Hvor får man tak i reservenøkkel?

Post by tsa »

Hei -

har nettopp måttet dirke opp bilen min etter at sentrallåsen klarte å låse seg, av seg selv, med nøkkelen i tenningslåsen. Noe av moroa når det kun fulgte med en nøkkel da jeg overtok bilen, og når den berømmelige fjæra i låsekassen bare svikter av og til, slik at en ikke har rukket å innarbeide gode rutiner med aldri å la nøkkelen bli igjen når man går ut.

Hvordan er mulighetene til å få laget en reservenøkkel? Mener at jeg så et eller annet sted at det har begynt å bli vanskelig å få tak i nøkkelemnene . . . noe jeg synes ikke er forenlig med at vi lever i det 21. århundre?
====================
Torstein
ts privat (i ett ord) AT googlemail punktum com
steini
-
-
Posts: 116
Joined: 22 Aug 2015, 20:05
Car: 2003T4 2.5 Tdi Syncro

Re: Hvor får man tak i reservenøkkel?

Post by steini »

Jeg fikk laget en på samme sted som kopierer vanlige husnøkkler, i utlandet en gang. Fikk beskjed om at det ikke var noe garanti for at den ville fungere. Det gikk å låse opp dørene med den, men det gikk ikke å starte bilen med den.
caravellekjell
Posts: 68
Joined: 12 Jan 2005, 21:42
Location: kolbotn

Re: Hvor får man tak i reservenøkkel?

Post by caravellekjell »

Hvis nøkkelen sitter i tenningslåsen er det nok å komme inn i bilen...
Men å gå ut av bilen med nøkkelen i tenningslåsen er rimelig teit uansett.
02 T4 Carthago syncrocamper
06 Harley Davidson Softail Heritage
tsa
Posts: 32
Joined: 03 Oct 2019, 19:32
Car: 2003 T4 TDI Syncro
Phone: 412 49 499
Location: Tinn

Re: Hvor får man tak i reservenøkkel?

Post by tsa »

steini wrote: 11 Jun 2023, 13:26 Jeg fikk laget en på samme sted som kopierer vanlige husnøkkler, i utlandet en gang. Fikk beskjed om at det ikke var noe garanti for at den ville fungere. Det gikk å låse opp dørene med den, men det gikk ikke å starte bilen med den.
Takk for tips; den løsningen vil være bra nok for meg. Utfordringen ligger vel i å finne en låsesmed som har de rette emnene.
caravellekjell wrote: 11 Jun 2023, 20:20Men å gå ut av bilen med nøkkelen i tenningslåsen er rimelig teit uansett.
Som jeg skulle sagt det selv! Men av og til kan man bli distrahert.
====================
Torstein
ts privat (i ett ord) AT googlemail punktum com
Post Reply