mapsensor /wastergate

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Vandrefalken
Posts: 24
Joined: 28 Sep 2019, 13:11
Car: 99 mod.California 2.5 tdi acv.
Phone: 92084928
Location: kristiansand s

mapsensor /wastergate

Post by Vandrefalken »

har problem med at motoren går i nødmodus noen ganger, kan ta inn kløtsjen og spide litt ,så kommer den igjen,men turboen slår ikke inn .feilkode på antagelig wastergateventil/lmm. kan bevege staget til wasterg.fint og prøvd å ta av kontakt til lmm. uten at det skjedde noe. har skiftet alle slanger,og var uheldig og brakk stussen til egr.? den nest nederste av 2 bak vannbolla, og den som går fra bremsekraftforsterkeren og inn på en ventil foran motoren .skal bytte mapsensor,men vet ikke om det er den som sitter på egr.ventilen,da kan jeg bytte begge på en gang. har ikke skrudd så mye på bilen,og er redd for å bestille feil. kan få kjøpt mapsensor hos per hagen til 4-500 kr. men måtte ha orginalnr. di visste ikke hvor den satt . var bare fornøyd at jeg fikk slangene på rett plass :D
bilen går selv om 2 slanger ikke er koblet på.
skal bytte/fikse den som går fra bremsekraftforsterkeren først, men er red for at det blir vrient å få slangen av, er veldig hard ,og er redd den krymper mer hvis jeg prøver å varme den. noen forslag ?
Håvard Trygsland
Vandrefalken
Posts: 24
Joined: 28 Sep 2019, 13:11
Car: 99 mod.California 2.5 tdi acv.
Phone: 92084928
Location: kristiansand s

Re: mapsensor /wastergate

Post by Vandrefalken »

så nå at det var den slangen som kommer fra wastergate og inn på egr.?som stussen var knekt av
Håvard Trygsland
Post Reply