Ombygging sette inn seter i T5

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Midtveit
Posts: 48
Joined: 12 Nov 2012, 18:56
Car: T5 4wd 130 lang
Phone: 99359660

Ombygging sette inn seter i T5

Post by Midtveit »

Hei, Jeg setter inn caravelle sete fester og setebelter inn i Caravelle som har vært handicapp bil. Og skal få den registrert som personbil.

Det er mye usikkerheter og vegvesenet's hyggelige mann på telefon innrømte det var forskjellig praksis på forskjellige veistasjoner.

Er det noen som har interesse i diskutere tekniske detaljer, eller har infomrasjon er jeg takknemlig.
- setefester braketter etc. må være orginale, virker som vw stemepel etc på delene er nok
- De fleste videor og bilder og ikke minst en orginal carvelle jeg har sett på. Har en brakett montert under gulvet for å få ekstra styrke
- Men hos vw forhandler mente han det var en ekstra sak delenr 7H0 802 369, er denne nødvendig.
- Hvor mye moment skal skruene til brakettene ha
- Er det best å forevise bilen uten deksel så vegvesenet kan se installasjon
- kan man bruke brukte sete braketter, jeg tror det går greit.
- Ser det er mye brukte braketter etc på ebay og særlig fra england og Litauen er det greit å kjøpe, det står det er orginaldeler
-Sikkert andre spørsmål
Stein
-
-
Posts: 1195
Joined: 20 Aug 2004, 20:41
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790
Location: Inderøy, Nord Trøndelag

Re: Ombygging sette inn seter i T5

Post by Stein »

Har ingen detaljer, men jeg satte inn 5 seter i min 3 seter caravelle varebil. Under teppet var det alt jeg trengte av hull,gjenget og klare til montering. Jeg monterte originale fester med originale bolter fra VW. Bilen ble godkjent på første forsøk.

Bil, bilder etc er borte forlengst.
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
xavion6
Posts: 1
Joined: 29 Oct 2018, 14:36
Car: T5 2012

Re: Ombygging sette inn seter i T5

Post by xavion6 »

Oppdatering?
Post Reply