Skifte av yttre drivledd høyre side foran 2,4 d 93 mod.
-
Käfervelle
- -

- Car: T4 Multivan
Skifte av yttre drivledd høyre side foran 2,4 d 93 mod.
Har kommet litt ulyd i yttre drivledd etter at mansjett har blitt skadet og tror nå at jeg må skifte det yttre drivleddet på høyre side(passasjerside) foran. En fortalte meg at jeg må skru av de to nederste boltene og avlaste forstilling for å få ut drivledd, stemmer dette? Og i tilfelle hvordan avlaster du forstilling? 
Jeg gjorde slik når jeg skiftet mansjett: Løsne senterbolten i navet, jekk opp og sett på bukk begge sider foran. Demonter styrestaget ved hjulet. Det skal nå være mulig å trekke ut drivakslingen fra navet når du dreier hjulet max. Bruk senterbolten til å demontere drivknuten fra resten av akslingen. Sett på ny låsering, og press ny drivknute på plass. Pass på at låseringen ligger rett i sporet. Det kan være litt knotete å få ut drivakslingen fra navet, men det går akkurat. Sparer en del arbeid (og demontering) Lykke til.
-
Käfervelle
- -

Drivledd.
Takker og bukker for svar!
Er det mye bry å få av det styrestaget?
Er det mye bry å få av det styrestaget?
-
Käfervelle
- -

Drivledd.
Går denne metoden på begge sider dvs. både på høyre og venstre side?t21500 wrote:Jeg gjorde slik når jeg skiftet mansjett: Løsne senterbolten i navet, jekk opp og sett på bukk begge sider foran. Demonter styrestaget ved hjulet. Det skal nå være mulig å trekke ut drivakslingen fra navet når du dreier hjulet max. Bruk senterbolten til å demontere drivknuten fra resten av akslingen. Sett på ny låsering, og press ny drivknute på plass. Pass på at låseringen ligger rett i sporet. Det kan være litt knotete å få ut drivakslingen fra navet, men det går akkurat. Sparer en del arbeid (og demontering) Lykke til.
-
Käfervelle
- -

Drivledd.
Funka fint på høyre side, men ikke på venstre side! Der måtte forstilling avlastes, ergo; Høyre side enkelt, venstre side helt %&"#¤%! jævlig!wirre wrote:Fungerte på begge sider for meg (2.4D med automat 94 mod). Har demontert 2 ganger på begge sider! Tror det er lettere med manuell..
Re: Drivledd.
Stemmer det.. jeg løsna nedre bærekule.. (2x14mm) når styrestag (som jeg IKKE løsna) og nedre bærekule er løs, henger det jo bare i øvere bærekule, så da burde det være ganske greit..Käfervelle wrote:Funka fint på høyre side, men ikke på venstre side! Der måtte forstilling avlastes, ergo; Høyre side enkelt, venstre side helt %&"#¤%! jævlig!wirre wrote:Fungerte på begge sider for meg (2.4D med automat 94 mod). Har demontert 2 ganger på begge sider! Tror det er lettere med manuell..
Martin
Den gule fare
Den gule fare