Page 1 of 7
Taigagreens T3 Westfalia Syncro Joker
Posted: 11 Apr 2007, 18:54
by TaigAGreEn
Posted: 11 Apr 2007, 20:28
by brødbilen
pa skilter og greier,,ikke verst,veit du hvem som
kjøpte den ny og kanskje
mvh brødbilen
Posted: 11 Apr 2007, 21:35
by OddN
Gratulerer
Ser ut som en velutstyrt Westy det der.
Re: Taigagreens T3 Westfalia Syncro Joker
Posted: 11 Apr 2007, 22:36
by roars
Grattis med nydoningen, blir en super turbil det.
Re: Taigagreens T3 Westfalia Syncro Joker
Posted: 11 Apr 2007, 22:37
by roars
Vdo tempomat som i cruisekontroll ??? jøss!!!
Posted: 11 Apr 2007, 22:48
by TaigAGreEn
brødbilen wrote:pa skilter og greier,,ikke verst,veit du hvem som
kjøpte den ny og kanskje
mvh brødbilen
Importert til norge i 90 så veit ikkje meir foreløbig. Driver og går gjennom en plastpose med dokumentasjon i kveld, fra forrige eier også..
Re: Taigagreens T3 Westfalia Syncro Joker
Posted: 11 Apr 2007, 22:50
by TaigAGreEn
roars wrote:Vdo tempomat som i cruisekontroll ??? jøss!!!
Sprøtt, den er frakoblet men eg lurer på å koble den opp att.
Posted: 11 Apr 2007, 22:55
by sklepp
den der var jævlig tøff, er ikke ofte man ser biler med de sinnsyke setene
Posted: 12 Apr 2007, 09:57
by janthal
Se her ja...... Men da synes jeg ikke syndt på deg noe mer etter du skal selge din syncro..... Grattis med kjempe bil......
Posted: 12 Apr 2007, 14:42
by TaigAGreEn
Bilen gikk 2 år i tyskland før en kar fra Oslo importerte den direkte fra Westfaliawerke. Ser ut til at det har vært 4 eiere på den i Norge før meg (og samboersken, viktig å ta med synes ho). De siste 4-5 årene har det vært byttet motor (Møller Ryen), turbo, støtdempere og fjærer og endel annet smått. Bilen har gått 4000km på 5 år.
Posted: 12 Apr 2007, 18:33
by Sunshine
GRATTIS:)
Så du fikk kloa i den tel slutt... Ka skjer med de andre bilan no da.... ?
Du må jo kom innom en dag
Posted: 12 Apr 2007, 22:31
by TaigAGreEn
Sunshine wrote:GRATTIS:)
Så du fikk kloa i den tel slutt... Ka skjer med de andre bilan no da.... ?
Du må jo kom innom en dag
Caravellesyncroen ser ut til å bli solgt og VanagonWestyen går som deler. Eg kjæm så snart eg kan
Posted: 13 Apr 2007, 22:13
by brødbilen
TaigAGreEn wrote:Bilen gikk 2 år i tyskland før en kar fra Oslo importerte den direkte fra Westfaliawerke. Ser ut til at det har vært 4 eiere på den i Norge før meg (og samboersken, viktig å ta med synes ho). De siste 4-5 årene har det vært byttet motor (Møller Ryen), turbo, støtdempere og fjærer og endel annet smått. Bilen har gått 4000km på 5 år.
hei..
hvis vi ikke tar helt feil, så blei denne kjøpt av en herremann
med etternavn kristiansen, som visstnok var kunstner,og brukte
faktisk denne noen turer til italia med skulpturer,rett meg hvis jeg tar feil
og du vet mer om denne lille historien
blei fortalt detta idag,tenkte det var artig og få med seg for deg,tror jo
ikke det har vært for mange av denne typen oppi dalen her heller
uansett en skikkelig doning du, dere har fått kjøpt.
mvh brødbilen fra tinn.
Posted: 13 Apr 2007, 22:28
by Bjørnar
brødbilen wrote:TaigAGreEn wrote:Bilen gikk 2 år i tyskland før en kar fra Oslo importerte den direkte fra Westfaliawerke. Ser ut til at det har vært 4 eiere på den i Norge før meg (og samboersken, viktig å ta med synes ho). De siste 4-5 årene har det vært byttet motor (Møller Ryen), turbo, støtdempere og fjærer og endel annet smått. Bilen har gått 4000km på 5 år.
hei..
hvis vi ikke tar helt feil, så blei denne kjøpt av en herremann
med etternavn kristiansen, som visstnok var kunstner,og brukte
faktisk denne noen turer til italia med skulpturer,rett meg hvis jeg tar feil
og du vet mer om denne lille historien
blei fortalt detta idag,tenkte det var artig og få med seg for deg,tror jo
ikke det har vært for mange av denne typen oppi dalen her heller
uansett en skikkelig doning du, dere har fått kjøpt.
mvh brødbilen fra tinn.
Skal se at syncro westy'en har kjørt til italia med støtta av kong Olav surra på taket... DET hadde vært litt av et syn
Posted: 13 Apr 2007, 22:38
by brødbilen
Bjørnar wrote:brødbilen wrote:TaigAGreEn wrote:Bilen gikk 2 år i tyskland før en kar fra Oslo importerte den direkte fra Westfaliawerke. Ser ut til at det har vært 4 eiere på den i Norge før meg (og samboersken, viktig å ta med synes ho). De siste 4-5 årene har det vært byttet motor (Møller Ryen), turbo, støtdempere og fjærer og endel annet smått. Bilen har gått 4000km på 5 år.
hei..
hvis vi ikke tar helt feil, så blei denne kjøpt av en herremann
med etternavn kristiansen, som visstnok var kunstner,og brukte
faktisk denne noen turer til italia med skulpturer,rett meg hvis jeg tar feil
og du vet mer om denne lille historien
blei fortalt detta idag,tenkte det var artig og få med seg for deg,tror jo
ikke det har vært for mange av denne typen oppi dalen her heller
uansett en skikkelig doning du, dere har fått kjøpt.
mvh brødbilen fra tinn.
Skal se at syncro westy'en har kjørt til italia med støtta av kong Olav surra på taket... DET hadde vært litt av et syn
sikkert derfor soltak, så han kunne putte hue hannes ut der i stede for og
surren på taket
:
Posted: 14 Apr 2007, 13:08
by TaigAGreEn
brødbilen wrote:hei..
hvis vi ikke tar helt feil, så blei denne kjøpt av en herremann
med etternavn kristiansen, som visstnok var kunstner,og brukte
faktisk denne noen turer til italia med skulpturer,rett meg hvis jeg tar feil
og du vet mer om denne lille historien
blei fortalt detta idag,tenkte det var artig og få med seg for deg,tror jo
ikke det har vært for mange av denne typen oppi dalen her heller
uansett en skikkelig doning du, dere har fått kjøpt.
mvh brødbilen fra tinn.
Vet bare at første eier het Kjell Christensen og at han hadde en adresse i Oslo. Han fikk bytta motor i 96. Bilen var så i Trondheim i 3 år før den kom til Mo og fikk ny motor igjen i 2002. Kan det være samme mann? Ser på vegvesen.no at PA er Rjukan ja.
Posted: 14 Apr 2007, 14:19
by brødbilen
TaigAGreEn wrote:brødbilen wrote:hei..
hvis vi ikke tar helt feil, så blei denne kjøpt av en herremann
med etternavn kristiansen, som visstnok var kunstner,og brukte
faktisk denne noen turer til italia med skulpturer,rett meg hvis jeg tar feil
og du vet mer om denne lille historien
blei fortalt detta idag,tenkte det var artig og få med seg for deg,tror jo
ikke det har vært for mange av denne typen oppi dalen her heller
uansett en skikkelig doning du, dere har fått kjøpt.
mvh brødbilen fra tinn.
Vet bare at første eier het Kjell Christensen og at han hadde en adresse i Oslo. Han fikk bytta motor i 96. Bilen var så i Trondheim i 3 år før den kom til Mo og fikk ny motor igjen i 2002. Kan det være samme mann? Ser på vegvesen.no at PA er Rjukan ja.
kjell gredde christensen var vel navnet
helt sikkert det ja,prata bare med en som kjente
igjen bilen,var bare derfor jeg klundra til tråden din
brødbilen
Posted: 16 Apr 2007, 22:39
by TaigAGreEn
Da var vi og overtok bilen i kveld. Enda bedre enn eg hadde trodd. Når forrige eier fikk rydda ut alt av gamle klær og mikkmakk fikk vi endelig et ordentlig inntrykk av doningen. Eg bare smiiler
Noe smått må fikses; en alarm som bipper i hytt og kav samt en lekkasje i bakre varmeapparat. Ellers skal alt av slanger og koblinger i gass og vann gåes over og kjølevæske/bremsevæske og såntnoe byttes. Tut og kjør
Posted: 30 Apr 2007, 19:06
by TaigAGreEn
I kveld blir det jonfruturovernatting
Har vært borte ei uke og ikkje fått sett gjennom plastposene med stæsj som fulgte med bilen. Det er montert intercooler på bilen, men den ligger i en pose. Forrige eiers sønn trodde visst det var et slags luftfilter og har montert et grønt og blankt filter. Men coolern ligger i pose. Den blir fin å få på
Posted: 07 May 2007, 16:26
by TaigAGreEn
Så var vi hjemme etter tur til hamar-raufoss. Herregud for en deilig bil å kjøre
Med 215/75-15 dekk var det som å sveve på en retningsstabil sky. Større hjul kommer mot sommeren
På Hamar sov vi 5 stk i bilen, 3 nede og 2 oppe, gikk faktisk helt fint.
Etter å ha vært innom Jarle på Raufoss og prøvd hans T3 med 1.9TDI er saken klar: det skal vi også ha!! Hjemturen gikk med en 600kg henger med et stk kufanger/lyktebøyle og det gikk men ikkje så fort..
Forbruket var 0,82 nedover (min bedre halvdel bak rattet) og 1,05 hjemover med meg bak rattet og 600 henger på. Ikkje verst syns no eg.
Liten rast i Gudbrandsdalen. Rånere med traktor er morsomme...
Bakseteperspektiv
Snøfresfrakt
Frokost på Hedmarkstoppen
Posted: 07 May 2007, 21:58
by patrick
hva slags seter er det du har foran der?
Posted: 08 May 2007, 12:57
by Harald Hansen
TaigAGreEn wrote:Med 215/75-15 dekk var det som å sveve på en retningsstabil sky. Større hjul kommer mot sommeren
Hvor store har du tenkt deg?
Posted: 09 May 2007, 17:26
by TaigAGreEn
patrick wrote:hva slags seter er det du har foran der?
Isri-seter som disse bilene ble levert med. De er hakket mindre komfortable enn GL-stoler..
Posted: 09 May 2007, 17:35
by TaigAGreEn
Harald Hansen wrote:TaigAGreEn wrote:Med 215/75-15 dekk var det som å sveve på en retningsstabil sky. Større hjul kommer mot sommeren
Hvor store har du tenkt deg?
Har liggende 235/60-16 på MB CL-hjul. Men her om dagen så eg en sika syncro med 255/65-16 på lorinserhjul, DEN var stilig..
Posted: 13 May 2007, 03:05
by TaigAGreEn