startvansker 1,6td
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
startvansker 1,6td
.. I dag tidlig når jeg skulle starte bilen var den utrolig tungstartet.. dro ut kaldstarten og startet den som alltid gjør.. etter mye kinning begynte den å tenne for til slutt og starte men da i en stor mørke mørke grå sky røykla nesten hele huset..... kjørte en stund fyllte tanken og den startet lett.. var så på besøk ogn satt ett par timer, hvorpå når jeg igjen skulle starte den var den igjen tungstartet på akkurat samme måte... starter med å røyklegge hele nabolaget... under kjøring er den som normalt men synes den når arbeidstemperatur raskere enn før... helt ok når den først får start.... forslag noen???
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Jan..
Defekte glødeplugger. Vinterens harde belastning tar knekken på pluggene, en helt typisk feil for årstiden. Grunnen til at den starter lett når den er varm er selvsagt det at motoren er fremdeles varm nok til å ikke trenge gløding. At den starter i det hele tatt skyldes at du har kun en eller to plugger igjen som fremdeles virker. Sjekk også at de får nok strøm (lang kobber kontaktstrimmel) og at ikke sikringen har røket, den korroderer vekk, og at glødereléen er i orden (det hører du). Glødelampen lyser? Hører du et klikk når glødingen er ferdig?
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Hei andrew..
Nå sjekket jeg det du sa... glødepluggene var nye for en mnd siden... MEN... tok av motorlokket og satte prøvelampe på kobbertråden til glødepluggene og åpnet det lille sorte lokket som inneholder sikring og rele... vred om tenningen og løp bak for å se og det var strøm der... slo seg av og klikket... Men igjen... vred om tenningen nok en gang og satt fremme, glødelampa slokte etter 4-5 sek mens den fortsatt glødet... lot tenninga stå på litt til og ventet på klikket og den startet med en gang... hva kan grunnen være til at lampa slokker før den er ferdig med å gløde da?? evt hva kan være feil??? takk for hjelpen så langt...
PS det tyder jo bare på at jeg starter bilen før den er klar så lenge lampa slukker...
PPs andrew har du fått noe dreis på den lakken vi snakket om på PM?
Nå sjekket jeg det du sa... glødepluggene var nye for en mnd siden... MEN... tok av motorlokket og satte prøvelampe på kobbertråden til glødepluggene og åpnet det lille sorte lokket som inneholder sikring og rele... vred om tenningen og løp bak for å se og det var strøm der... slo seg av og klikket... Men igjen... vred om tenningen nok en gang og satt fremme, glødelampa slokte etter 4-5 sek mens den fortsatt glødet... lot tenninga stå på litt til og ventet på klikket og den startet med en gang... hva kan grunnen være til at lampa slokker før den er ferdig med å gløde da?? evt hva kan være feil??? takk for hjelpen så langt...
PS det tyder jo bare på at jeg starter bilen før den er klar så lenge lampa slukker...
PPs andrew har du fått noe dreis på den lakken vi snakket om på PM?
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
Tror du finner at alle dieseler fra VW gjør det: at glødingen fortsetter inntil du hører relé klikke. Min gjorde akkurat det samme. Er det vanskelig å høre relé, bare se på lysstyrken i hovedlyktene. De blir betydelig lysere når glødingen er ferdig.
Andrew Wilder 90198654
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090