Diesel Automat

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
finn00
-
-
Car: Citroen Xantia Activa
Phone: 95467375

Diesel Automat

Post by finn00 »

Startet litt forsiktig i en tråd lengre ned her men det er vel like greit å starte en ny? :) Her blir påstått at tyskerne drev monterte 1,7d sammen med automat. Da er vel spørsmålet rimelig enkelt; Stemmer dette? I tilfelle, er det en modifisert utgave av den som sitter på wbx'n? Kort sagt, Hvordan få automat på Coach'n? Vet noen en "enkel" måte å få diesel og automat i en T3? Mvh Finn
Fransk liten tøs, leter etter buss...
OddN
-
-

Post by OddN »

Kan vel for ordens skyld gjenta hva jeg skrev tidligere. Det ble for et par år siden kastet en ex-postbil i Bodø med diesel og automat. Husker ikke om det var 1,6 eller 1,7, ei heller om det var turbo eller ikke. Den hadde høyt gulv foran, altså den store radiatoren, og gearspaken og festet til denne så nesten hjemmelaget ut(Har den liggende i garasjen.) Hullet i gulvet som var skjært ut for at denne spaken skulle passe var helt tydelig skjært ut etter at bilen var lakkert. Dette tyder på enten ombygging i ettertid eller "håndarbeid" hos vw. Prøvde dengang å søke litt på nettet etter dette og fant en liste over motorer/ gearkasser hvor dette stod oppført som "nur für Berlinertaxi". Prøvde nettopp å finne dette igjen uten å lykkes. (Neida jeg har ikke drømt :) ) Noen som vet mer??
OddN
-
-

Post by OddN »

her er iallefall en tabell som viser at den fantes:
http://www.t3-infos.de/images/T3-Getriebe.pdf
Gearkassekode NM og motor 1,6TD
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Jeg har drivi endel med automat, og det finnes ingen rett vei å gå for å få dette til etter det jeg kan se.

MEN jeg er helt overbevist om at det i Kongsberg gikk en 16TD med automat, den hørtes ialefall slik ut, for rett utafor huset vårt var det en bakke hvor den girte ned hver gang den passerte. Og dette hørtes automat ut på måten turtallet forandra seg. Så jeg trur det finnes, men dette blir litt slik Jesus/Julenissen: Trur ikke før jeg får se det!

Mvh Rune, Hedning. 8)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
t3homas
-
-

Re: Diesel Automat

Post by t3homas »

finn00 wrote:Startet litt forsiktig i en tråd lengre ned her men det er vel like greit å starte en ny? :) Her blir påstått at tyskerne drev monterte 1,7d sammen med automat. Da er vel spørsmålet rimelig enkelt; Stemmer dette? I tilfelle, er det en modifisert utgave av den som sitter på wbx'n? Kort sagt, Hvordan få automat på Coach'n? Vet noen en "enkel" måte å få diesel og automat i en T3? Mvh Finn

Jeg snakket med en fyr for en tid tilbake som påstod at han hadde hatt en Coach 1990, 1.6 td m/automat og alt utstyr. Har ikke sett denne, men uansett så er vist nok ikke noe problem å f.eks. koble på en 1.9 TDI på en vanlig bensinautomat. Det finnes adaptere å få kjøpt, se f.eks. på www.fastforward.ca. Det eneste problemet er kanskje at motoren blir stående rett og ikke liggende - dvs. må bygge opp motorluka/gulvet.

Thomas :)
Langhus / Hønefoss

Thomas
OddN
-
-

Post by OddN »

Den jeg så, hadde definitivt motoren i original vinkel, og ikke noe oppbygd motorluke. Ok da har vi kanskje 3 stk i Norge så langt. Mulig dette ikke er så skjeldent allikevel :)
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

t3homas wrote:
finn00 wrote:Startet litt forsiktig i en tråd lengre ned her men det er vel like greit å starte en ny? :) Her blir påstått at tyskerne drev monterte 1,7d sammen med automat. Da er vel spørsmålet rimelig enkelt; Stemmer dette? I tilfelle, er det en modifisert utgave av den som sitter på wbx'n? Kort sagt, Hvordan få automat på Coach'n? Vet noen en "enkel" måte å få diesel og automat i en T3? Mvh Finn

Jeg snakket med en fyr for en tid tilbake som påstod at han hadde hatt en Coach 1990, 1.6 td m/automat og alt utstyr. Har ikke sett denne, men uansett så er vist nok ikke noe problem å f.eks. koble på en 1.9 TDI på en vanlig bensinautomat. Det finnes adaptere å få kjøpt, se f.eks. på www.fastforward.ca. Det eneste problemet er kanskje at motoren blir stående rett og ikke liggende - dvs. må bygge opp motorluka/gulvet.

Kan du ikke spore opp bilen på navnet hans da Thomas, så får vi sjekka opp dette en gang for alle?
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
t3homas
-
-

Post by t3homas »

Der Postmeister wrote:
t3homas wrote:

Kan du ikke spore opp bilen på navnet hans da Thomas, så får vi sjekka opp dette en gang for alle?
Det kan jeg forsøke, han bodde i alle fall i Prinsdalen i Oslo, når jeg kjøpte coach-felger av han....

Thomas :wink:
Langhus / Hønefoss

Thomas
Post Reply