Ang DJ motor...
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Ang DJ motor...
har en russebil stående her(min søster er russ, og jeg har fått jobben med bilen!), de sier det er 85 modell, og motoren er såvidt jeg kan se en DJ(og den går definitivt som en DJ!).. Dette skurrer litt med mekonomens lister da DJ ikke var der i '85! stemmer det eller er 1,9injection kliss lik? er det ikke annet system på denne, Digifant eller noe?
Trenger nok nytt eksosannlegg, og det er ikke billig.. om noen har noe slengende så er det jo intressant..
Så over til min bil! har tenkt litt på motorbytte med tiden, er det noen andre VAG motorer som går rett på syncro kassa eller en eventuell diesel kasse? snakker da om bensinmotor som duger til bilen(har slått fra meg å bruke diesel..)
Trenger nok nytt eksosannlegg, og det er ikke billig.. om noen har noe slengende så er det jo intressant..
Så over til min bil! har tenkt litt på motorbytte med tiden, er det noen andre VAG motorer som går rett på syncro kassa eller en eventuell diesel kasse? snakker da om bensinmotor som duger til bilen(har slått fra meg å bruke diesel..)
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Syncroeier
- -

hva er det som duger av de motorene til stor tung bil da? ønsker meg en konvertering uten adapterplate, skjæring i karosseri, og med litt mere krefter enn orginalt men fortsatt bensin.. umulig oppgave?
regner med at jeg må bytte diffen foran og hvis dieselkasse skal inn? da byner kronene å rulle..
regner med at jeg må bytte diffen foran og hvis dieselkasse skal inn? da byner kronene å rulle..
Re: Ang DJ motor...
Viss det 10'ende tegnet i understellsnummeret er bokstaven G så er det en 1986 modell, er det en F så er det en 1985 modellSyncroeier wrote:har en russebil stående her(min søster er russ, og jeg har fått jobben med bilen!), de sier det er 85 modell, og motoren er såvidt jeg kan se en DJ(og den går definitivt som en DJ!).. Dette skurrer litt med mekonomens lister da DJ ikke var der i '85! stemmer det eller er 1,9injection kliss lik? er det ikke annet system på denne, Digifant eller noe?
86 Caravelle Carat 112i
--------------------
03 VW Sharan Highline TDI
95 Mitsubishi Galant 1.8Gli
--------------------
03 VW Sharan Highline TDI
95 Mitsubishi Galant 1.8Gli
-
Der Postmeister
- -

Hvis du flytter over de delene som kan flyttes over fra ei dieselkasse, kan du beholde den orginale bensinkassa. Da behøver du ikke bytte annet.Syncroeier wrote:hva er det som duger av de motorene til stor tung bil da? ønsker meg en konvertering uten adapterplate, skjæring i karosseri, og med litt mere krefter enn orginalt men fortsatt bensin.. umulig oppgave?
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Syncroeier
- -

det gjelder da bare clutchhus og starter eller?
tenkte jo litt på diesel drivverket siden det gik litt høyere toppfart, ergo roligere på langtur..
tenkte jo litt på diesel drivverket siden det gik litt høyere toppfart, ergo roligere på langtur..
-
Der Postmeister
- -

clutchus, starter og inngående aksling (den som går inn i clutch'n) til bensinkassa må flyttes over til dieselkassa, da det er forskjellig lengde på disse.Syncroeier wrote:det gjelder da bare clutchhus og starter eller?
-
Syncronaut
- -

"Rett på" bør kanskje tøyes litt, da ingen (bortsett fra andre og mindre boxermotorer, men den veien er du sikkert ikke interessert i å gå...) andre bensinmotorer passer uten modifisering av WBX-kassen din. Du kan f eks bruke adapter og putte i en Audi 5'er (hør med f eks Lars "T425i" om hans prosjekt, riktignok ikke Syncro men likevel...) - mer effekt og mer dreiemoment (og fet lyd).Syncroeier wrote:Så over til min bil! har tenkt litt på motorbytte med tiden, er det noen andre VAG motorer som går rett på syncro kassa eller en eventuell diesel kasse? snakker da om bensinmotor som duger til bilen(har slått fra meg å bruke diesel..)
Gorm
Passat/golf Rekke firer passer jo omtrent rett inn, bør være innsprøytning, forgasserriggen kan bli litt høy under motorluka.Syncroeier wrote: Så over til min bil! har tenkt litt på motorbytte med tiden, er det noen andre VAG motorer som går rett på syncro kassa eller en eventuell diesel kasse? snakker da om bensinmotor som duger til bilen(har slått fra meg å bruke diesel..)
1,8 innsprøytningsmotor er ok, litt mekking med ex-anlegg men ellers ganske ok å få inn.
Sett bare på større hjul/dekk...etc...for å endre utvekslinga.
Roar Sørnmo
Noen som vet om dette er vanskelig å bytte?Bjørnar wrote:clutchus, starter og inngående aksling (den som går inn i clutch'n) til bensinkassa må flyttes over til dieselkassa, da det er forskjellig lengde på disse.Syncroeier wrote:det gjelder da bare clutchhus og starter eller?
denne akslingen som går inn i girkassa er ikke vanskelig å bytte, bare ha orden på delene når du demonterer. Er ikke så mye du må demontere, mener å huske at det var en hylse som må dras over splines'n på denne akslingen og så må du skru den ut (dette er inne i kassa). Den er gjenget inn mot akslingen som sitter i kassa. (hylsa hindrer den i å skru seg ut) Noen år siden jeg gjorde dette selv men det skal være grei skuring å få det til. Clutch-hus, starter, svinghjul og motorfester med "bærebrurørtingsommotorfesteneerfesteti" tar du fra diesel'n.