Hei,
har lyst til å kjøpe meg en T3 Syncro. Men det virker som det er litt vrient å få tak i et brukbart eksemplar til en fornuftig pris. Derfor ser jeg også på T4 Syncro, som ikke er så mye dyrere - i hvert fall ikke i Tyskland.
MEN: Så er det flere som sier at Syncro-systemet på T4 er så mye "dårligere" enn systemet i T3. Hva sier ekspertene?
Syncro T3-T4
Syncro T3-T4
Hilsen Bjørn O. Aspelund
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
har kikket litt på T4 syncroene, og det er jo noe helt annet.. blir mer som suzuki baleno, fin så lenge du holder deg på veien og har litt fart i motbakkene..
Den har jo ikke offroad egenskaper som T3, ikke bakkeklaring, ikke sperrer(kun 'elektronisk' som gir seg i ekstreme situasjoner), motoren sitter høyt foran og ergo er tyngdepunktet høyere.. normal bil med 4x4 rett og slett.. Men for all del, sikkert fin vinterbil det og!
Ingen ekspert, bare mine observasjoner..
Ingen ekspert, bare mine observasjoner..
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
4x4-systemet på T3 var produsert av et firma i østerrike (Steyr Puch), som også leverte systemet til MB feltvogn.
Med T4 begynte VW å produsere systemet selv, og de sakkyndige sier dette systemet er mindre smidig og mindre slitesterkt.
Har i allefall ikke kjørt noen 4x4 som er så "sømløst" som T3 Syncro.
Og så er vel T3 lettere å mekke på selv
Med T4 begynte VW å produsere systemet selv, og de sakkyndige sier dette systemet er mindre smidig og mindre slitesterkt.
Har i allefall ikke kjørt noen 4x4 som er så "sømløst" som T3 Syncro.
Og så er vel T3 lettere å mekke på selv
Syncro -85 1.9 Televerket Transporter
Golf Pasadena -91 1,6TDK
Golf Pasadena -91 1,6TDK