Det høres veldig ut som lageret på mitt varmeapperat(fremre) har fått nok... Det bråker som bare det...
Men jeg har fått tak i en ny vifte... men så stilte jeg meg spm. hvor mye jobb er det egentlig å bytte den. Regner med at jeg må ta ut hele dashbordet slik som jeg gjorde når jeg byttet vameapperat på en Audi en gang... og det var jo en veldig omfattende jobb...
Men det er jo greit å forhøre seg, så jeg vet hva jeg går til... Det er jo uansett noe jeg bør gjøre snart... siden det jo er relativt ikke varmt ute for tiden.
Varmeapperatvifte
Varmeapperatvifte
Espen
Re: Varmeapperatvifte
du må nok ut n hele dasjen ja. endel skruing er det, noen av skruene sitter kontete til + at skruene på rattstammen kan være noe køddet å få av. Er det kun viften dy har kjøpt eller hele varmeapparatet?? Har skiftet på min4 ganger og hver gang har varmeapparatet vært limt ihop slik at eg måtte skifte hele rukkelet...
-
Caravelle-Kai
- -

Viftehuset er nok limt, men Coachman her på forumet har erfaring med å åpne det. -Du får sende han en PM.
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
Hei, erfaring med opning av limt viftehus er nok eit aktuelt tema for fleire. Går det å opne dette utan å bryte det sundt slik at luft slepp ut ?Har skifta vifte på ein 85-mod med det resultat at eg fekk permanent kaldluft på føtene. Det var ein dags jobb å skifte vifta, bore ut skruane på rattstammen og demontere heile dashbordet og alle koplingar. VW trur eg reknar 8-timars arbeid så her er det pengar å spare. Vifta på min noverande 90-mod lagar litt lyd på 1´ste stille, slik eg tolkar det kan det vere lageret? Er det mogleg å kome til og smørje eller?
Vonar den beste oppskrifta på skifte av viftehus kjem fram her!
Vonar den beste oppskrifta på skifte av viftehus kjem fram her!
Kjell Arve Bjørnestad
90 15 44 89
90 15 44 89
Har også smurt opp vifte lagrene, men man må allikevel ha ut alt for å komme til viften for å smøre lagrene,prøvde å lage til et hull for å lette smøring men det funket ikke. Det samler seg mye støv i viften og....... Første gang eg skiftet varmeapparatet brukte eg over en dag, sist gang 4timer. Får håpe det blir leeeeenge til neste gang.