TD motor til T3

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
Post Reply
raaen
-
-

TD motor til T3

Post by raaen »

motor må være bra. kan også evnt. kjøpe en delebil med bra motor
ErlingR

Re: TD motor til T3

Post by ErlingR »

Har en god motor her i Bergen. 1,6td = JX

Motoren er kjørt ca 70.000km. Den ble kjøpt fabrikkoverhalt med dieselutstyr og turbolader i 1999. Det som ellers var i dårlig stand på motoren ble reparert eller skiftet ut. Bilen ble parkert i 2002. Motoren ble startet opp i 2005 og deretter tatt ut av bilen. Siden stått i garasjen.

Topplokkene på disse motorene pleier å sprekke etter 100- til 150.000km, men det er pga kombinasjonen av at motoren er for liten for bilen og at folk flest ikke vet hvordan man da skal behandle motoren. Motorene misshandles til døde. Den første motoren i bilen kjørte 267.000km før den ga opp. Det var ikke pga sprekk i toppen selv om den var kjørt 96.000km da jeg overtok. Så jeg mener denne motoren har minst 200.000km igjen dersom den behandles korrekt.

Motoren er komplett: Svinghjulshus, startmotor, dynamo, dieselfilter, vanntank, eksosanlegg. Mangler bare den elektriske sirkulasjonspumpen i kjølevannskretsen. Har ellers masse deler liggende.

Trenger ny registerreim, olje, filter og en forsiktig oppstart.
Vil helst starte den opp selv før jeg selger den, gjerne sammen med potensiell kjøper.

Motorbyttet kostet meg den gang 35.000kr. (Gjorde alt arbeid selv)

Hva er en slik motor verdt i dag? Noen som har meninger?
Erling R. 97 Polo 1,9d, ex 86 Caravelle 1,6td, ex 61 boble
raaen
-
-

Re: TD motor til T3

Post by raaen »

pris på motor ?
Post Reply