Jeg hører sprikende historier på hva folk få dekket av rust/flassende lakk på VW.
Har selv en T5 transporter der det begynner å bli litt runt et håndtak og littegran noen andre plasser.
Fikk lakket v. skyvedør og nytt håndtak før bilen var tre år gammel. Nå slipper det litt på h. side.
Jeg hadde avskrevet å få ordenet noe mer, men er det håp?
Rust/lakk som slipper på 2004 modell
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Re: Rust/lakk som slipper på 2004 modell
Det er nok vanligvis lite å hente på sinkslipp når bilen er over 5 år gammel. Men det kan være utvidet dekning på enkelte skader, så det kan være lurt å sjekke med din merkeforhandler. Gjør det så fort som mulig. Hvis du er på grensa for å få dekket en skade utfra alder på bilen, så er det dato for førstegangsregistrering som gjelder. En dag for seint ute, så får du ikke dekket noe.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Re: Rust/lakk som slipper på 2004 modell
Rust rundt dørhandtak skal gå greit. Er utvidet garanti på dette. Jeg fikk på en bil som var over 5 år. Jeg hadde også noen andre små ting. Disse gikk ikke av 2 grunner;
1) Ene stedet ble ansett å være normal slitasje/bruk
2) lakk som slipper på bakdør fikk jeg ikke dekket, da døren tidligere var lakkert/utbedret av ikke autorisert forhandler
Har hørt at det er en del variasjon i service/velvillighet hos de ulike møller-verkstedene. I Follo er de veldig greie. Kanskje litt langt å dra fra Sandnes........
1) Ene stedet ble ansett å være normal slitasje/bruk
2) lakk som slipper på bakdør fikk jeg ikke dekket, da døren tidligere var lakkert/utbedret av ikke autorisert forhandler
Har hørt at det er en del variasjon i service/velvillighet hos de ulike møller-verkstedene. I Follo er de veldig greie. Kanskje litt langt å dra fra Sandnes........