Vogna min stoppet
Vogna min stoppet
I går så stoppet vogna mi, var på vei fra Drammen til Askim, kom nesten til Årås for de som er kjent.
Der ble det stopp.
Får start på bilen, men når jeg gir gass så er det nesten så den kvæles.
Merket før den stoppet at trekkraften var dårlig, hadde gradvis blitt værre etterhvert som jeg kjørte.
Har prøvd igjen i dag, bilen trekker dårlig og glødelampa blinker. Har ikke fått lest ut noen koder enda.
Men den går, men tar ikke sjansen på å bruke den før jeg vet hva som er feil.
Ikke noe futt i bilen, litt tregere å starte.
På søndag tok jeg motorvask. Misstenker at dette er skylden.
Har noen noe tips?
Kan det være dårlig slanger (vakum mm).
Der ble det stopp.
Får start på bilen, men når jeg gir gass så er det nesten så den kvæles.
Merket før den stoppet at trekkraften var dårlig, hadde gradvis blitt værre etterhvert som jeg kjørte.
Har prøvd igjen i dag, bilen trekker dårlig og glødelampa blinker. Har ikke fått lest ut noen koder enda.
Men den går, men tar ikke sjansen på å bruke den før jeg vet hva som er feil.
Ikke noe futt i bilen, litt tregere å starte.
På søndag tok jeg motorvask. Misstenker at dette er skylden.
Har noen noe tips?
Kan det være dårlig slanger (vakum mm).
VW Transporter 1,9 TDI 2006, 3 Seter
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Vogna min stoppet
Pumpereima di kan være ute av lage. Sjekk begge før du gjør noe mer. Timing og stramming. Begge sider.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
En jobb bil jeg kjørte hadde samme problem men av og til farten ta seg opp i noen sekunder. Det var luftmassemåler.
Jeg hadde samme med min, det LMM som var synderen hos meg.
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Gjør som nevnt tidlig, sjekk tilstand på reimer! Dersom det ikke er helt bra kan ting enda være "i live" mens det kan bli kostbart om du turner for mye på starteren.
Dersom det er i orden kan du forsøke å ta av stikket på LMM, da skal den i så fall kunne starte og kanskje oppføre seg noe mer forståelig da den går i nødmodus. "null" effekt men dog flyttbart. Skal ikke bli værre med lmm frakobla om den er helt herpa.
Dersom det er i orden kan du forsøke å ta av stikket på LMM, da skal den i så fall kunne starte og kanskje oppføre seg noe mer forståelig da den går i nødmodus. "null" effekt men dog flyttbart. Skal ikke bli værre med lmm frakobla om den er helt herpa.
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Jeg notere alle forslagene.
Bilen går (på en måte) men er betydelig sløvere. Ville absolutt ikke ut å kjøre med den, selv om jeg tror det hadde gått bra, men å dra campingvogna ville ikke kunne gått i det heletatt. Så noe rart er det.
Da den stoppet, så ville den ikke holde seg gående på tomgang, med engang jeg slapp gassen så stoppet den, men nå (kald motor vel og merke) så starter den og å går normalt på tomgang. Men den er tregere på gasspedalen (reagerer ikke med engang, treg reaksjon).
Har prøvd å lese feilkoder med en blåtann enhet og appen Torque med min android tlf. Men den finner ingen feilkoder.
Kan ikke skjønne at det ikke er feilkoder når glødelampa blinker konstant.
Kan dere være noe med glødepluggene rett og slett?
Eller er det blåtann enheten som ikke er klarer å lese alt, (har lånt den av en kompis, mener å ha lest at dette er en billig utgave som kan være ustabil)
Skal uansett levere den til den lokale bil verkstedet i morgen tidlig, da jeg har verken tid eller kunnskap om bil. Så jeg får håpe de finner feilen fort og ikke alt for dyrt.
Takk igjen for alle gode forslag og tips.

Bilen går (på en måte) men er betydelig sløvere. Ville absolutt ikke ut å kjøre med den, selv om jeg tror det hadde gått bra, men å dra campingvogna ville ikke kunne gått i det heletatt. Så noe rart er det.
Da den stoppet, så ville den ikke holde seg gående på tomgang, med engang jeg slapp gassen så stoppet den, men nå (kald motor vel og merke) så starter den og å går normalt på tomgang. Men den er tregere på gasspedalen (reagerer ikke med engang, treg reaksjon).
Har prøvd å lese feilkoder med en blåtann enhet og appen Torque med min android tlf. Men den finner ingen feilkoder.
Kan ikke skjønne at det ikke er feilkoder når glødelampa blinker konstant.
Kan dere være noe med glødepluggene rett og slett?
Eller er det blåtann enheten som ikke er klarer å lese alt, (har lånt den av en kompis, mener å ha lest at dette er en billig utgave som kan være ustabil)
Skal uansett levere den til den lokale bil verkstedet i morgen tidlig, da jeg har verken tid eller kunnskap om bil. Så jeg får håpe de finner feilen fort og ikke alt for dyrt.
Takk igjen for alle gode forslag og tips.
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Timingen på dieselpumpereima. Det er sikkert et par tagger som er borte, slik at den hopper over.
Hadde slik på min den dagen jeg solgte, og der manglet det mange tagger. Ikke kjør for mye, den ryker sikkert hvit røyk, og fyller katalysatoren med diesel... Du ser det raskt om du plukker av dekselet på reima. Den som er ved batteriet.
Og er den reima ferdig, så er sikkert registerreima ikke langt unna...
Hadde slik på min den dagen jeg solgte, og der manglet det mange tagger. Ikke kjør for mye, den ryker sikkert hvit røyk, og fyller katalysatoren med diesel... Du ser det raskt om du plukker av dekselet på reima. Den som er ved batteriet.
Og er den reima ferdig, så er sikkert registerreima ikke langt unna...
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Hmm litt usikker på det, har kun kjørt 15000 siden jeg byttet regreim og diesel reima.
Dette ble bytte i fjor sommer.
Klart det kan skje igjen, men kan det skje så fort??

Dette ble bytte i fjor sommer.
Klart det kan skje igjen, men kan det skje så fort??
-
Der Postmeister
- -

jeg ville begynt der. hvis du ignorere dette og det alikevel viser seg å være det, kan det fort bli veldig dyrt. Dessuten må jeg nok si at jeg aldri har opplevd at LMM (luftmassemåler) har gitt slike symptomer som nevnt oven. De har kun gitt effekttap under kjøring og ikke trøbbel med tomgang og slik sett trur jeg den er utelukket.
Glødelampa kan blinke ved timing av innsprøytningstidspukt ute av lage.
Så begynn med reimer. Og siden det ikke er lenger siden har du jo garanti på deler og jobb.
Glødelampa kan blinke ved timing av innsprøytningstidspukt ute av lage.
Så begynn med reimer. Og siden det ikke er lenger siden har du jo garanti på deler og jobb.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Der Postmeister
- -

en annen ting og som jeg kun har vært borti på Passat: innmaten i katalysatoren har løsnet og ligger å tetter for eksosen utav den. De og ga effekttap kan du si, men de skranglet høylytt og banka du på den hoppa og spratt innholdet som en liten ball.
Tviler på dette. Holder en knapp på pumpereim.
Tviler på dette. Holder en knapp på pumpereim.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Pumpereimsymptomene kan komme to dager etter bytte om noe er feil, og det kan komme plutselig mens man kjører.
Spørsmålet er: når en tagg gir seg, så glipper reima et lite hakk, og det er nok. Når skjer det?
Hvem byttet reim?
Min holdt 55000km. Og skal i følge Møller holde nesten 40000 til. Bagatell når det er den reima som ryker, katastrofe når den andre går...
Spørsmålet er: når en tagg gir seg, så glipper reima et lite hakk, og det er nok. Når skjer det?
Hvem byttet reim?
Min holdt 55000km. Og skal i følge Møller holde nesten 40000 til. Bagatell når det er den reima som ryker, katastrofe når den andre går...
Stein Larsen
Fikk akkurat svar fra verkstedet.
De har løsnet på noen kontakter og der rant det vann ut, så det ser billig ut
Kan tyde på at denne motorvasken var skyld i hele problemet, skal aldri la min far vaske motoren igjen, blir bare problem av slikt
Men jeg får avvente med endelig gledeshyl, må få igjen bilen å teste den først.
En liten bi sak, jeg fikk låne en slik ODB2 Bluetooth sak og installerte Tourqe appen på min HTC, kuuuuuul app, men denne fant ikke mine feilkoder. Verkstedet fant 4.
Misstenker det kan være denne ODB2 enheten. Torque appen informert meg om at denne kan være ustabil denne har feil og eller billig chip.
Jeg har nå bestilt meg en orignal, gleder meg til det, det er mange kuuuule instrumenteringer som er nyttig og kuuuuule å følge med på.
De har løsnet på noen kontakter og der rant det vann ut, så det ser billig ut
Kan tyde på at denne motorvasken var skyld i hele problemet, skal aldri la min far vaske motoren igjen, blir bare problem av slikt
Men jeg får avvente med endelig gledeshyl, må få igjen bilen å teste den først.
En liten bi sak, jeg fikk låne en slik ODB2 Bluetooth sak og installerte Tourqe appen på min HTC, kuuuuuul app, men denne fant ikke mine feilkoder. Verkstedet fant 4.
Misstenker det kan være denne ODB2 enheten. Torque appen informert meg om at denne kan være ustabil denne har feil og eller billig chip.
Jeg har nå bestilt meg en orignal, gleder meg til det, det er mange kuuuule instrumenteringer som er nyttig og kuuuuule å følge med på.
Da er bilen på gårdsplassen igjen og tekker som bare f...
Herlig, nå ble jeg lettet.
Det skader ikke med litt flaks en gang i blant.

Herlig, nå ble jeg lettet.
Det skader ikke med litt flaks en gang i blant.
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Hvilken kontakter løsnet de?
Det er jeg litt usikker på, de sa mellom chippen min og dieselpumpa.
-
Der Postmeister
- -

Slike ting er og viktig å vite om er utført hvis man skal feilsøke. Trimsett montert løse er alltid kilde til feil på en ellers original bil!oyveng wrote: chippen min.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter