Den får du solgt lett i forumet.PaperCut wrote:Posten tullet med meg, så jeg fikk den først igår. MEEN bummer.... jeg har tydeligvis ikke ACV-motor selv om det står i vognkortet, og da passet ikke utgaven med 10pinner til min bilarildk wrote:PaperCut wrote:Jeg testet en skikkelig billig powerbox på min gamle (94-mod) Passat GTD 90hk, og i tillegg til en mye mer responsiv motor, ble jeg mektig overrasket over reduksjonen i forbruket. Langtur øst-vest over Haukeli på 0.48l/mila og aktiv kjøring (I say no more) er mer enn godkjent for meg.
I påvente av motorrenovering på min "nye" T4 2000-mod TDI/ACV med snart 400K på nakken skal jeg teste en powerbox. Grisebillig er den også.
http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI. ... OC:US:3160
Jeg har en ELM OBD2 diagnoseplugg, og skal prøve å finne ut om det er mulig å sammenligne noen parametre med og uten tuning.
Forslag til verdier å sammenligne tas imot med takk..... det er en overflod av data der..
Jeg har prøvd å finne sammenligning/tester av forskjellige powerbox-produkter, men uten hell.
Jeg fikk denne boksen i forrige uke og den fungerer foreløpig knirke fritt. Merker at motoren virker mye sterkere og mer respons.
Forbruk har jeg ikke fått målt enda.
Boksen er jo grisebillig, 413kr rett i post lådan.
diesel tuning. 2,5 tdi. ???
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Re: diesel tuning. 2,5 tdi. ???
-
CarlOt2
- -

- Car: T1, 3 og 4 +Golf1
Indian wrote:Jeg monterte min i dag og bilen virker sprekere i akselerasjon. På E6 på bakken like før Solbergtårnet kunne jeg starte bakken på 120 km/timen og hadde 100 på toppen.
I dag kjørte jeg inn på 120 og hadde 121 på toppen.![]()
Venter spent å måle dieselforbruket.
Spennende lesning
Har du turbo-trykk måler? Hadde vært spennende å sett hva trykkforskjell det blir fra turbo med / uten en slik trimboks.. (at det ikke blir urimelig høyt?)
CarlOtto
-
lassemann
- -

- Car: 2004 T4 Multivan
- Phone: 91114856
Hmm, min Multivan og jeg var i Sverige i går og da ble jeg fristet til det samme bakkeløpet rett før Solbergtårnet på E6. Og min bil er orginal uten ship. Jeg startet bakken i 120 km/t og ved inngangen til tunellen på toppen paserte jeg 130 km/t...! Men det var ca mål uten bruk av GPS. Brukte du GPS til din måling Indian?Indian wrote:Jeg monterte min i dag og bilen virker sprekere i akselerasjon. På E6 på bakken like før Solbergtårnet kunne jeg starte bakken på 120 km/timen og hadde 100 på toppen.
I dag kjørte jeg inn på 120 og hadde 121 på toppen.![]()
Venter spent å måle dieselforbruket.
mvh
lassemann
-
Indian
- -

Jeg trampet ikke gassen inn...holdt den på samme stilling. Jeg skulle ha brukt Torque før og etter for en mer nøyaktig måling.
-
Indian
- -

I dag målte jeg dieselforbruket. Gikk ned fra .85 til .7. Vanskelig å si om det er riktig da jeg har en tendens å gasse på. Under måling av dieselforbruk, jeg var noe snillere med pedalen.