Hei hei, helt ny på dette forumet og har for en stund siden kjøpt meg transporter:)
Helt siden jeg kjøpte den har det vært en ulyd. Høres ut som om det ikke er olje på driverket (4wd)
Jeg har lest feilkoder, ikke no feil på drivlinje der, byttet olje på diff bak, girkasse/diff fremme, eneste jeg ikke har bytta olje på er haldexen. Skal bytte til helgen.
Har også gått over drivlinje uten og finne noe feil.
Bilen er en t5 06 mod 2,5 tdi
Noen som har hatt samme ulyd?
Mvh Sondre bye
Ulyd i transporter t5
Re: Ulyd i transporter t5
Har masse lyder i min også [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND TIGHTLY-CLOSED EYES] kan du beskrive lyden litt bedre?
2006 VW Transporter TDI 4motion
Vanneskelig og beskrive, men spesielt ved nedbremsinger mot rundkjøringer osv er det liksom uling lyd.. Prøvd og sette i fri, bremse, håndbrekk men huler jevnt til en viss hastighet..
Hvor kraftig er lyden? Er den turtall, eller fartsavhengig, forsjell på cluch inn/ut, eller i forsjellige gir?
Noen ganger høy, andre anger lav! Ikke noe forskjell om den står i Igir eller fri, ingen forskjell på clutch inn/ut! Heller ikke noe forskjell på turtall! Så må jo være på drivlinja et ellerannet sted ? Men aner ikke hvor jeg skal starte og se..
-Sondre
-Sondre
Longshot: Har du prøvd å skru av kupevifta?
På Caravellen min hørtes det ut som girkassa vat gåen og det var fler som satt på som spurte om det samme. Var en godt merkbar 'trikkelyd'/mekanisk gnagelyd på den. Den endret seg med hastighet av en eller annen grunn (null problem med lading på bilen), og var uavhengig av om bilen var i fri eller ikke, clutch etc. Slik hørtes den ut i rundt 4 år før vifta tok kvelden.
På Caravellen min hørtes det ut som girkassa vat gåen og det var fler som satt på som spurte om det samme. Var en godt merkbar 'trikkelyd'/mekanisk gnagelyd på den. Den endret seg med hastighet av en eller annen grunn (null problem med lading på bilen), og var uavhengig av om bilen var i fri eller ikke, clutch etc. Slik hørtes den ut i rundt 4 år før vifta tok kvelden.
Ikke vifta heller..
Ingen som har hatt noe lignende ?
Ingen som har hatt noe lignende ?
Sjekket hjullager ?
jeg har hatt en 06 4 motion der alle hjullagrene måtte byttes
jeg har hatt en 06 4 motion der alle hjullagrene måtte byttes
-
VG- racer
- Car: T5 14o 4mo,T5 130 4mo 2006,T4 Caravelle 150 TDI
- Phone: 91140076
Kan være lager på mellomaksel.
-
einic
- -

- Car: T3 1986 DJ T5 2007 4 MOTION Porsche 914 4 1972
jeg har en 2007 4 motion som også måtte bytte alle hjullagre. Hørtes ut som en trikk, spesielt i hastighet 100+. Så ut til at veisaltet hadde spist godt på lagerne.