Har den siste uka hatt mye problem med motoren.
Første gang jeg oppdaget det var ved oppstart sist fredag, hørtes nesten ut som om den gikk på 3 sylindre. Nappet av en og en pluggledning, fant ut st det var liv i alle sylindre, men litt forskjell. Var lite kraft i motoren under kjøring, ca flat pedal for å holde 80-90.
Byttet i løpet av dagen tennplugger, fordelerlokk og rotor, uten at det hjalp. Har også byttet bensinfilter, samt prøvt bensinpumpe, coil, luftmengdemåler og rele bak høyre baklykt fra fungerende bil. Ingen forandring.
Har også sjekket kompresjonen, var helt topp på venstre side, litt redusert på høyre, men godt innenfor kravet både når det gjelder minimumstrykk og forskjell mellom sylindre.
Har ikke prøvd å bytte hjerne og tenningsmodul. Kan det være dette? Eller ville den stoppet tvert da?
Status for motoren nå:
Vanskelig å starte, nesten ikke drad i den i det hele tatt, sliter med å få turtall. går veldig rykkete i starten. Skyter en del. Går bittelitt bedre når den blir varm, kommer kanskje opp i 50km/t.
Har ikke tomgang med mindre den er helt driftsvarm, men da veldig redusert, ca 5-600o/min mot 1100-1200 o/min til vanlig.
Går nå ut for å prøve å bytte dyser, kikker innom her etter at det er gjort...
Noen som har noen gode tips?
Motorfusk 112i
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
WasserBoxer
- -

Har prøvd kondensfjerner, hjalp ikke.
Men prøvde derimot å bytte 2 dyser, og det hjalp!
Nå er motoren nesten tilbake til i god gammel form, litt lav tomgang men ting er i ferd med å komme på plass...
Tusen takk til Trænaren for lån av komponenter for å prøve og feile, kommer innom en dag med bensinpumpe, coil og 2 dyser. De andre må jeg nok bare kjøpe
Men prøvde derimot å bytte 2 dyser, og det hjalp!
Nå er motoren nesten tilbake til i god gammel form, litt lav tomgang men ting er i ferd med å komme på plass...
Tusen takk til Trænaren for lån av komponenter for å prøve og feile, kommer innom en dag med bensinpumpe, coil og 2 dyser. De andre må jeg nok bare kjøpe
-
patrick
- -

- Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic
Hadde akkurat samme feil!!!klystèr wrote:pluggledninger.......
Skjekk tennplugg endene på alle pluggledningene.
Den ene på min bil var helt svidd i stykker, og da hadde jeg nøyaktig samme symptomer som du har!
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.