Hilse?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
HC
-
-
Posts: 396
Joined: 28 Nov 2006, 09:51
Car: VW T2b Westfalia
Location: Buskerud

Post by HC »

I "offroadmiljøene" er fremdeles PR (27Mhz) endel i bruk. Jeg kommer til å montere en i syncro'n også (jepp! Jeg kjøpte meg T3 i går - Hurra!).

Prøvde forresten å hilse på en nkallrød syncro utenfor Trondheim i går. Den hadde to reservehjul på taket og ett på bakluka. Noen herifra?

mvh
HC
Tassen
Posts: 31
Joined: 29 Jul 2006, 12:33
Car: T5 2009
Location: Sørreisa, Troms
Contact:

Post by Tassen »

HC wrote:I "offroadmiljøene" er fremdeles PR (27Mhz) endel i bruk. Jeg kommer til å montere en i syncro'n også (jepp! Jeg kjøpte meg T3 i går - Hurra!).
mvh
HC
GRATULERER så mye:-)
camping året rundt er sunt:-)
mvh
Tassen,
T5, 2009
Turbo Camper
-
-
Posts: 140
Joined: 12 Jul 2005, 13:52
Location: Oslo

Hilsing

Post by Turbo Camper »

Jeg har forsterker på min 27. Skal se de flyene raser avgårde :lol:
For tiden uten buss, men med leketøy.
112inj.
Posts: 60
Joined: 05 Apr 2004, 15:40
Location: oslo

Post by 112inj. »

steinn wrote:
112inj. wrote:er ikke flink til å hilse selv, men synes det er trivelig å hilse på andre t3 kjørere! Slår gjerne av en prat med t3-eiere når de stopper hos meg i bommen ;)


Sitter du på Abildsø?? Mente det var der en kikket så langt etter meg da jeg kjørte i AutoPass-feltet for litt siden. Hvit Doka syncro med STORE
hjul og glassfiberoverbygg.

Hei! Nei på Alnabru v/ Esso.
erjo
-
-
Posts: 2963
Joined: 02 Nov 2003, 21:48
Phone: 95134175

Post by erjo »

112inj. wrote:er ikke flink til å hilse selv, men synes det er trivelig å hilse på andre t3 kjørere! Slår gjerne av en prat med t3-eiere når de stopper hos meg i bommen ;)
Stemmer det! Snakket med deg da jeg var på farten til Tinn på treff i september i år. Husker du det eller?? Jeg kjørte min blå Caravelle C. Og jeg ble litt overrasket da du kommenterte at jeg hadde en veldig fin caravelle. Du rakk også å fortelle om din coach som stod på parkeringsplassen rett ovenfor bomluka. Du pekte på den og jeg klarte å få et glimt av den. Det var vel det vi stort sett sa.

Det ble jo ikke såmye snakk da køa bak kjapt ble lang. Men hyggelig var det jo..

Og selvsagt skal jeg begynne å hilse på T3'erne. Jeg kjører litt MC av og til, men den hilsinga er på tur bort. Det har blitt for mange MC p vegen, ja.

Erik
Harald Hansen
-
-
Posts: 240
Joined: 27 Nov 2006, 08:02
Car: 1986 T3 Syncro
Location: Kongsberg
Contact:

Post by Harald Hansen »

27 MHz er gangbart i Land Rover-miljøet jeg kommer fra, og jeg har i både Land Roveren og Range Roveren. Veldig greit! Det skal inn en i Syncroen også, ikke minst for å kommunisere med HC... :)
Harald Hansen
2003 Multivan Syncro m/ hevetak
1988 T3 Syncro C, to sperrer, 225/75R16, 1,9 TD (AAZ)
Syncroeier
-
-
Posts: 1077
Joined: 26 Jul 2004, 18:02
Car: T3 Syncro DJ '88
Location: Kongsberg

Post by Syncroeier »

112inj. wrote:Fikk du noe ut av den?
den ligger fortsatt i garasjen den.. har demontert litt, og skal overhale litt etterhvert som det blir råd til det.. :)
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1, 2015 Golf GTE
112inj.
Posts: 60
Joined: 05 Apr 2004, 15:40
Location: oslo

Post by 112inj. »

erjo wrote:
112inj. wrote:er ikke flink til å hilse selv, men synes det er trivelig å hilse på andre t3 kjørere! Slår gjerne av en prat med t3-eiere når de stopper hos meg i bommen ;)
Stemmer det! Snakket med deg da jeg var på farten til Tinn på treff i september i år. Husker du det eller?? Jeg kjørte min blå Caravelle C. Og jeg ble litt overrasket da du kommenterte at jeg hadde en veldig fin caravelle. Du rakk også å fortelle om din coach som stod på parkeringsplassen rett ovenfor bomluka. Du pekte på den og jeg klarte å få et glimt av den. Det var vel det vi stort sett sa.

Det ble jo ikke såmye snakk da køa bak kjapt ble lang. Men hyggelig var det jo..

Og selvsagt skal jeg begynne å hilse på T3'erne. Jeg kjører litt MC av og til, men den hilsinga er på tur bort. Det har blitt for mange MC p vegen, ja.

Erik


Hei du! Takk for "sist"! Er dessverre ikke Coach, men en CaravelleC. Burde vært flikka her og der, selvfølgelig...men det med tida som med penga, finnes ikke... Men den tusler som bare det ;)
112inj.
Posts: 60
Joined: 05 Apr 2004, 15:40
Location: oslo

Post by 112inj. »

Syncroeier wrote:
112inj. wrote:Fikk du noe ut av den?
den ligger fortsatt i garasjen den.. har demontert litt, og skal overhale litt etterhvert som det blir råd til det.. :)
Godt å høre at det kanskje blir liv i den en gang! Det er en meget bra motor (aner ikke hvor slitt den er, men den trakk fortsatt fint til det siste!)

Lykke til med overhaling! D.
tilstad
-
-
Posts: 255
Joined: 08 Oct 2004, 20:59
Location: Somewhere in time

Post by tilstad »

Ja, jeg har også lurt på dette med å evt ha PR radio en T3'en... Bilen brukes jo til endelt "ekspedisjoner" i løpet av året, så jeg skulle mene at våre biler kunne hatt mer nytte av dette enn andre hobby biler. Kanskje særlig om man er på vei til et treff langveis fra.

Bilen min har nå vært 2 ganger Oslo-Nordkapp i sommer, samt Trondheim-Tinn + retur. Og vi har nå møtt en god del T3'er på veien ja, som også tydelighvis var på langturer.

Så jeg stemmer FOR PR radio i T3! Men hjelper jo ingenting om man er den enste med det heller.... Hva med å slå et slag for dette til neste treff? Så kan man jo holde kontakten ved felleskjøring, dirigring, mv. Hadde vært gøy da... :-)

Ja, lagde en ny tråd med avstemning om det her http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=8443
skaravelle
-
-
Posts: 1165
Joined: 05 Jan 2006, 12:19
Location: Skien, Telemark

Post by skaravelle »

Prøvde meg på hilsing når jeg kjørte tur-retur Skien-Molde i påska. Traff ikke mange T3'er, rundt 15 kanskje, kun en hilste tilbake. Alfa-folket var flinkere kan jeg huske fra den tida jeg kjørte GTV.

Men det skal sies at et par av bilene jeg spottet var T3 sika der føreren hadde caps og felleskjøpet-kjeldress, kanskje ikke de som er mest opptatt av bilen de kjører...
Image

bugbuddies.no
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Post by Rudeboy »

Fikk ikke hilsa på siste Defender som hilsa på meg, lastebil foran meg som fant ut han skulle ut av vegen og da fikk jeg brukt midterste pedaløen istedet for å veive i frontruta mi :D

Hilseplikt i Land Roverland, så det er underlig man ikke har det blant VWBussene også.

mvh,
Yngve S
patrick
-
-
Posts: 835
Joined: 16 Aug 2005, 23:15
Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic
Location: Oslo

Post by patrick »

kjørte oslo kristiansand på fredag og passerte 3-4 T3`er ca i vestfold der hvr det er omkjøring.

jeg hilste, men fikk ikke respons :(
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.

Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb

Patrick W.
Mrs Goytil
Posts: 16
Joined: 27 Mar 2007, 22:14
Car: T4 Caravelle
Location: Gøytil - Tokke - Telemark
Contact:

Post by Mrs Goytil »

hilse??? jo det kan man jo alltids.. har sett at det er noen som gjør det faktisk, jeg er bare så sein i vendinga jeg... 8)
en dag skal jeg lage et tårn av folkevogner!

T4 Caravelle -97
T4 Transporter pick up syncro -97

pluss diverse i skogen
bjornas
-
-
Posts: 173
Joined: 13 May 2005, 22:39
Location: Oslo

Post by bjornas »

Har kjørt et par ganger Oslo-Lom t/r i det siste - møtte en stk T3 Syncro den ene gangen og en T2 Camper (sic!) den andre - lyshorn og hilsen fra begge! :D

Høflighet er en dyd og når man er inni samme hobby - ja, da...
Hilsen Bjørn O. Aspelund
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Hilse?

Post by Rudeboy »

Biter meg merke i at Atlantic ikke hilser på Westfalia, kanskje de er smittet av segregasjonshysteriet luftfolket har lært av det gamle regime i Sør-Afrika ?

Mellom Tonsenhagan og Linnerudsletta 0810 eller deromkring idag kom det en blå Atlantic og - heldigvis - er det bilen man hilser på, ikke vognfører :lol:
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Hilse?

Post by OddN »

8 år gammel tråd Yngve...

Men hilsning er forsåvidt like aktuelt. Har truffet mange turister i T3 i sommer og de hilser alle som en. Men det er nok sånn at T3 hilser på T3.
Buss Marius
-
-
Posts: 1917
Joined: 04 Jan 2011, 14:49
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467
Location: Lommedalen i Bærum

Re: Hilse?

Post by Buss Marius »

OddN wrote:8 år gammel tråd Yngve...

Men hilsning er forsåvidt like aktuelt. Har truffet mange turister i T3 i sommer og de hilser alle som en. Men det er nok sånn at T3 hilser på T3.
8år gammel tråd, på tide å dra den frem igjen da....
Noen er Type 2 entusiaster og andre bare har tilfeldigvis en T1, T2 eller T3. I Norge går det 50 T4 på dusinet, så man er rett og slett ikke oppmerksom på T4 som hilser. Vi møtte en nederlandsk splittbuss på E10, et par km fra Henningsvær. Den hilste faktisk på oss i LT Karmann :D Møtte vi LT så hilset vi selvfølgelig og fikk alltid respons, blinket vi på T3 så hilset de tilbake og tidvis hilser folk i nyere bobiler på oss i gamle slitere også. Andre som hilser på hverandre er MC, 2CV, og busser untatt unibuss i Oslo
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: Hilse?

Post by Renax »

Bobiler skal hilse på hverandre, fikk jeg vite av en grei kar i en gammal fiat. Og hilser jeg fra Karmann så hilser 70% av nyere også tilbake.
I LT og T3 har jeg hilset på T3 (og den ene LT'en jeg traff engang) stort sett hilset folk tilbake. Også T4a med campingtak får litt oppmerksomhet fra meg...
Pleier også å gi tommel opp til gamle VW om jeg kjører annet eller er fotjenger. Får vanligvis bra respons på det også.


Noe av det kjekkeste med å kjøre T3 har for meg vert å treffe andre T3 førere og stoppe å ta en prat.
Om jeg prøver det med A6'en jeg kjører nå blir jeg vel sett på som en raring...

Sent from my Lenovo P780 using Tapatalk
steinn
-
-
Posts: 955
Joined: 07 Apr 2006, 11:23
Location: Øvre Rendalen i Hedmark

Re: Hilse?

Post by steinn »

Jeg hilser på T3, i alle fall på syncroer. Imidlertid kjører jeg en Ford Ranger, så jeg tror fåtallet skjønner noe av det. I alle fall, hvis det er en grå Ford Ranger som blinker med lyset og førerne hilser med hånden i vinduet, ja, da er det undertegnede. :D
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!

88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger

Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Re: Hilse?

Post by Rudeboy »

OddN wrote:8 år gammel tråd Yngve...
-Yep, men hva i all verden skulle poenget bak å danne en ny tråd på det samma temaet egentlig være godt for ?

Har omtrent slutta hilse, nylig gjenopptatt sporten så det var derfor jeg merket dette såpass som jeg gjorde denna gangen :D

Det er ikke så nøye om de hilser tilbake siden det nå engang er bilen man hilser på :lol:
OddN
-
-
Posts: 7604
Joined: 27 Aug 2004, 17:57
Location: Skjønhaug, Indre Østfold

Re: Hilse?

Post by OddN »

Hilser på likesinnede. Tenker at de aller fleste som kjører T3 er entusiast på en eller annen måte. T4 og T5 kjøres nesten bare av snekkere, flisleggere, polakker og travle storfamilier her i området. Så de har jeg funnet ut har lite for seg å prøve å hilse på. Men før eller senere når nok T4 og entusiast status og kan hilses på :wink:

På mc hilser jeg på alt på to hjul. Av og til går det i surr og jeg hilser ofte på T3'er selv om jeg kjører mc og omvendt.
coolerguy
-
-
Posts: 173
Joined: 16 Oct 2010, 23:33
Car: 1985 Caravelle C Rico-camper
Phone: 90162540
Location: Stavanger

Re: Hilse?

Post by coolerguy »

Men T5 California på norske skilter er det vel lov å hilse på, de må jo være ekstremt entusiastiske for å ha betalt så mye for den (tenker på resultatet av de nyere reglene mtp lengde på ståhøyden)
Renax
-
-
Posts: 2838
Joined: 21 May 2013, 08:05
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105
Location: Sola

Re: Hilse?

Post by Renax »

coolerguy wrote:Men T5 California på norske skilter er det vel lov å hilse på, de må jo være ekstremt entusiastiske for å ha betalt så mye for den (tenker på resultatet av de nyere reglene mtp lengde på ståhøyden)
Tja, overraskende mange i dette landet som glatt svir av en drøy mill på en bil de ellers ikke har noe forhold til bortsett fra å kjøre til-fra jobb og butikker...

Sent from my Lenovo P780 using Tapatalk
Charlemigne
Posts: 45
Joined: 16 Sep 2015, 22:28
Car: T3 1990, syncro diesel
Phone: 91133286
Location: Bergen/Ålesund

Re: Hilse?

Post by Charlemigne »

Har hatt boble og Alfa Romeo og nå T3, synes hilsing er fint og hyggelig med likesinnede (fardon); -alt over én finger fungerer. ( Tror jeg må skaffe meg en alfa igjen når t3-en skal fikses opp……..)
Post Reply