Vibrasjoner

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
lowride
-
-

Vibrasjoner

Post by lowride »

Var på EU-kontroll igår og det vært bære nuller :D
Sotmengde-kontrollen virket voldsomt hard for motoren... full gass 5 ganger! På veien hjem opplevde jeg vibrasjoner i bilen, spesiellt i oppoverbakker. Såg ikke at det røyk noe bak bilen, trudde det kanskje var ujevnheter i veien, men kjørte samme strekningen på kvelden med passaten og merket ingenting.. Dette er litt skummelt, har ikke opplevd dette før. Hva kan det være????
Christer Dirfeldt
-90 Caravelle Syncro 1,6TD/ -96 Passat 1,9TDI
Snart også -03 Skoda Oktavia 1,9TDI
roars
-
-

Re: Vibrasjoner

Post by roars »

lowride wrote:Var på EU-kontroll igår og det vært bære nuller :D
Sotmengde-kontrollen virket voldsomt hard for motoren... full gass 5 ganger! På veien hjem opplevde jeg vibrasjoner i bilen, spesiellt i oppoverbakker. Såg ikke at det røyk noe bak bilen, trudde det kanskje var ujevnheter i veien, men kjørte samme strekningen på kvelden med passaten og merket ingenting.. Dette er litt skummelt, har ikke opplevd dette før. Hva kan det være????
5 ganger ??? det var da voldsomt, har bare brukt å ruse 1 gg. når jeg har kontrollert, men det spørs om den ryker noe da...så det ble gjort for å få et gjennomsnitt antakeligvis.
Roar Sørnmo
lowride
-
-

Post by lowride »

Var å kjente på akselen på turboen og den kjentes veldig slitt ut. Den har slitits veldig fort, for den var ikke slik for et par måneder siden.. Men fikk et tips om å sjekke oljeforsyningen til turboen, og den var nesten tett!!! Sjekke dette alle sammen :!: :!: Min turbo blev sannsynlig ødelagt av dette!! Men heldigvis hadde jeg en brukt liggende fra en 2wd. Den har jeg byttet idag og håper at denne virker og at dette var orsaken til vibrasjonerna :oops:
Christer Dirfeldt
-90 Caravelle Syncro 1,6TD/ -96 Passat 1,9TDI
Snart også -03 Skoda Oktavia 1,9TDI
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Be om å få slippe avgasskontrollen. Alle går igjennom uansett, så egentlig er en slik test høl i hue.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
vibberg
-
-

Post by vibberg »

På veien hjem opplevde jeg vibrasjoner i bilen, spesiellt i oppoverbakker.
Høres ut som typisk mangel på kraft ja. Samme vibrasjoner som du får når piken bommer og drar på i 4. gir når man ligger i 25km/t :roll: :lol:
Syncro -85 1.9 Televerket Transporter
Golf Pasadena -91 1,6TDK
Post Reply