Noen som kjenner til denne? T3 på finn.
Noen som kjenner til denne? T3 på finn.
Hei.
Noen som har noe kjennskap til denne? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70025994
Nå som dieselforbud i Oslo er et faktum, vurderer jeg å kvitte meg med merca, (som ikke går for tiden likevel) og like greit kjøpe meg en bensinbuss. Tenkte jeg skulle sove litt på det før jeg evnt tar en tlf til selger, men tenkte bare slenge ut en tråd her også. I tilfellet noen sitter på verdifull informasjon som gjør vurderingen min om jeg skal ta den 6t lange turen bortover litt lettere.
Noen som har noe kjennskap til denne? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70025994
Nå som dieselforbud i Oslo er et faktum, vurderer jeg å kvitte meg med merca, (som ikke går for tiden likevel) og like greit kjøpe meg en bensinbuss. Tenkte jeg skulle sove litt på det før jeg evnt tar en tlf til selger, men tenkte bare slenge ut en tråd her også. I tilfellet noen sitter på verdifull informasjon som gjør vurderingen min om jeg skal ta den 6t lange turen bortover litt lettere.
- Martin :)
T3 1.6TD, SB 1990
T3 1.6TD, SB 1990
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Re: Noen som kjenner til denne? T3 på finn.
Pen bil og litt spesiell med den "gamle" typen av kombisete
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Ja bilen er jo tilsynelatende bra. Blir sikkert noe pes på EU til våren men den tid den sorg. Erfaringer med DG motoren da Paul? Kan den gå på 95oktan? Og må den ha blyerstatning?
T3 1.6TD, SB 1990
T3 1.6TD, SB 1990
Den går helt fint på 95 blyfri.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
ducce999s
- -

DG motor er fin, bare en sikrer at forgasseren er justert korrekt. Fremst hva gjelde choke og stage II funksjon. Er noen membraner og slanger som kan være defekte. DG har også lavere kompresjon hvilket gjør det mulig med turbo
Den har kraftigere gods en DJ
Og som Odd sier ikke noen problemer med 95. Jeg har sikret at tenningen er 100% og så justert på co skruen
Den har kraftigere gods en DJ
Og som Odd sier ikke noen problemer med 95. Jeg har sikret at tenningen er 100% og så justert på co skruen
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
Jeg hadde en 1984 1.9 DG campingbil som jeg slet med å holde i 80 km/t opp en liten helning på motorveien. Den var sikkert ikke justert riktig..men gud bedre meg så overlegent det ble med 1.6 TD i den bilen. Jeg ble egentlig fan av diesel etter den opplevelsen.
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
Jeg har DG i min. Går veldig fint.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Jeg har DG i min. Går veldig fint.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Medlem avVWBUS Mjøsa
Medlem avVWBUS Mjøsa
Min første Caravelle var en DG automat. Gikk helt greit, men du verden for en racerbil 112i'en ble i forhold.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
Ikke meningen å være ufin, men må le litt av denne utviklingen, å måtte kjøpe en gammel bensinslukende t3 for å erstatte en dieselbil, på grunn av tullingene i Mdg. 
Pål Strand
Hehe ja enig. Er ikke alle som har råd til en ny EL bil heller. Men det sagt, dersom jeg ville tatt opp lån på en EL bil, måtte jeg likevel hatt en T3 stående utenfor byen, i og med at jeg kjører så mye t/r sørlandet som jeg gjør. Og det å komme fra langtur for så å bytte til en EL bil i feks Asker, flytte over all bagasje osv. virker veldig slitsomt syns jeg.t21500 wrote:Ikke meningen å være ufin, men må le litt av denne utviklingen, å måtte kjøpe en gammel bensinslukende t3 for å erstatte en dieselbil, på grunn av tullingene i Mdg.
T3 1.6TD, SB 1990
T3 1.6TD, SB 1990
I dag fikk jeg noen bilder av selger. Det er sveiset i hjulbuene, og rustet hull i stigtrinn. Og bilen er opplakkert. Det tyder på for meg at dette ikke er verdt turen. Aner jo ikke hvordan grunnarbeidet er under lakken, kan være "katta i sekken" dette her.
Noen andre med bensinveteran T3 som har lyst til å selge til en fornuftig pris?
Noen andre med bensinveteran T3 som har lyst til å selge til en fornuftig pris?
T3 1.6TD, SB 1990
T3 1.6TD, SB 1990
-
ducce999s
- -

Med garantert km stand i hht svv det utgangsprisen så skal det mye til for at du skal gjøre en dårlig butikk hvis motor og girkasse er ok. Den burde vel også ha full servicebok. Dra og se, er den dårlig gi bud etter syn.
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
Servicehistorikk tror jeg ikke den har. Spurte selger om når det var gjort service på motoren, som feks oljeskift og reg. reim skift. Nei det viste han ingenting om. Så spurte jeg "så du har aldri byttet olje på den i ditt eie?" - "Nei".ducce999s wrote:Med garantert km stand i hht svv det utgangsprisen så skal det mye til for at du skal gjøre en dårlig butikk hvis motor og girkasse er ok. Den burde vel også ha full servicebok. Dra og se, er den dårlig gi bud etter syn.
Ikke for det, kan hende bilen er bra butikk likevel, men det inntrykket jeg fikk av selger, i tillegg til de bildene jeg fikk på mail (ba spesifikt om bilde av setebeltefester og stigtrinn) gjør at jeg ikke tar med bryet med å ta turen.
Eller sagt på en annen måte: Bilen trenger mer TLC enn det jeg har muligheten til å gi den akkurat nå. (Måtte da ha flyttet til et sted med en gårdsplass, der jeg kunne hatt flere biler.)
T3 1.6TD, SB 1990
T3 1.6TD, SB 1990