Har en 2w 5-trinns girkasse som lekker litt olje siden en uke. Tetningsringen ved drivakselutgangen maa byttes.
Jeg har kikket i litteraturen jeg har tilgjengelig, men jeg har ikke en bok som tar for seg girkassa.
Tar jeg av den gummimembranen i midten og skrur vekk drivakselhodet? er det saa enkelt?
Dette er delen som jeg skal bytte i tilfelle det er uklart: http://www.ebay.de/itm/Wellendichtring- ... Sw6EhUR48Z
hvordan bytte tetningsring paa drivaksel-utgang girkasse?
Re: hvordan bytte tetningsring paa drivaksel-utgang girkasse
Ta av det gummidekselet i midten, så kommer du til seegerringen inni der, og kan ta flensen ut. Skru av plastdekselet der. Da ser du simringen, som står i den store alu-ringen. Sikkert lettest å ta ut den ringen for å bytte, den pleier å komme ganske lett, hvis ingen har limt den. Det finnes spesialverktøy, men du kan og bruke feks en eksosklemme til å skru den ut.
Pass på å få denne ringen skrudd like langt inn som den var, det er justering av lagrene i girkassen. Bytt gjerne også o-ringen på denne.
Pass på å få denne ringen skrudd like langt inn som den var, det er justering av lagrene i girkassen. Bytt gjerne også o-ringen på denne.
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach