Sveiseapparat

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
Post Reply
OddN
-
-

Sveiseapparat

Post by OddN »

ønskes leid/lånt, med eller uten sveiser :D

Ikke for langt unna Østfold. Må korte inn skyvedørskinna på T3en for å montere lengre bøyle. Har forlenget bøyle, men det er litt sveisejobb på skinna før dette virker.

Noen i nærheten som kan påta seg dette, eller har sveiseapparat å leie/låne ut?
mortenfjell
-
-
Car: T3 Atlantic syncro 112 i
Phone: 40095295

Re: Sveiseapparat

Post by mortenfjell »

Regner med det er trådapperat for tynnplater du mener ? Har bra apperatet , men har forsatt ikke hatt rom I budsjettet til den svinedyre gassflaska :) hvis det er snakk om tykkere gods har jeg faktisk tre pinneapperater , ett biltema og to inverter apperatet av mere profftypen :)
Mvh morten
OddN
-
-

Post by OddN »

mortenfjell wrote:Regner med det er trådapperat for tynnplater du mener ? Har bra apperatet , men har forsatt ikke hatt rom I budsjettet til den svinedyre gassflaska :) hvis det er snakk om tykkere gods har jeg faktisk tre pinneapperater , ett biltema og to inverter apperatet av mere profftypen :)
Mvh morten
Ja, jeg regner med at MIG er tingen for dette. Har riktignok lekt meg litt med pinnesveis i yngre dager, men resultatet er vel det som kalles hønseskit... Har sett litt på Biltema og Jula sine rimelige apparater, men det blir fort mange tusen uansett hvordan man gjør det.

Og ifra tidligere tider husker jeg jo og at det var gassen som var dyr... Men hva med disse småflaskene som feks Jula har? 250kr for en flaske som det står skal holde til ca 10 minutt kontinuerlig sveising. Når langt på 10 minutt... :D

Nå tester jeg imidlertid ut en alternativ metode som ikke krever sveising for å montere lengre bøyle, så vi får se hvor bra det blir...
Needforspace
-
-
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391

Post by Needforspace »

Det er flere som har sett etter løsning på det med gassen til mig apparat. Noen bruker vel CO2 fra gamle brannapparat. Selv kjøpte jeg en 20L flaske med regulator innebygget. Den varer ganske lenge men koster 12-1300.- å bytte. Ingen døgnleie da. Vel anvente penger for det går ikke mange dagene mellom hver gang jeg sveiser noe.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
mortenfjell
-
-
Car: T3 Atlantic syncro 112 i
Phone: 40095295

Post by mortenfjell »

Joda pinner på tynnplater er håpløst , blåser hull uansett hvor tynn pinne og strømstyrke en bruker . Jeg har også kikket litt på disse boksene , 10 min med sveising er egentlig en veldig lang sveis så før kjøpe meg red, ventil og manometer og prøve en boks :)
Post Reply