Hallå!
Lampan börjar blinka när bilen når drifttemperatur
Vet någon vad det kan bero på?
Varsellys till vattentemperaturen
Re: Varsellys till vattentemperaturen
Kan være så enkelt som lavt kjølevæskenivå i tanken bak.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
mortenfjell
- -

- Car: T3 Atlantic syncro 112 i
- Phone: 40095295
Som Odd sier ville jeg sjekket nivået I trykktanken, skru av lokket på denne og fyll den opp direkte . Hvis det er lite vann på denne og du har greit med vann på påfyllingsstanken er det nok lokket til trykktanken som er gåent . Litt rart det ikke blinker før driftstemperatur men kan jo ha med at termostaten åpner 
Det va mycket vatten i tanken men fyllde på mer och det fixade problemet!
Tänkt om allt hade varit så lätt!
Skickat från min Pixel via Tapatalk
Tänkt om allt hade varit så lätt!
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Den indre burken skal alltid være toppfylld. Om du må fylle på så se til at motor er varm og så kjør opp turtallet til over 2000rpm toppfyll og sett på lokket, så senk turtallet
Sent fra min E6553 via Tapatalk
Sent fra min E6553 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Gjorde som du sa.
Bilen dricker dock vatten som tusan.
Har kollat läckage runt hela bilen men ser ingenting. Har värme i hytten och det luktar inte konstigt.
Har ingen olja i vattnet och inget glykol i oljan.
Fruktar att det fortfarande är toppackningen.. vet inte annars vart vattnet skulle ta vägen
Bilen dricker dock vatten som tusan.
Har kollat läckage runt hela bilen men ser ingenting. Har värme i hytten och det luktar inte konstigt.
Har ingen olja i vattnet och inget glykol i oljan.
Fruktar att det fortfarande är toppackningen.. vet inte annars vart vattnet skulle ta vägen
Har du varmeapparat under baksetet? Plastkrana på det bakre registeret bruker ofte å lekke i skjøten.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
Nej har inte det, den har blivit borttagen någon gång under åren. Slangarna hänger pluggade under bilenOddN wrote:Har du varmeapparat under baksetet? Plastkrana på det bakre registeret bruker ofte å lekke i skjøten.
-
mortenfjell
- -

- Car: T3 Atlantic syncro 112 i
- Phone: 40095295
En mulig plass er den rørformede vannfordeleren I plast som sitter I fremkant av motoren på høyre side . Denne sprakk for meg når viftereima røk og lokk på trykktank ikke var særlig interessert I å slippe trykk hverken frem eller tilbake , så I alle fall på min bil var dette HELDIGVIS et svakere pungt enn topppakning
ville nok prøvd å kjøre bakhjulene opp på et par bukker og krabbet under med motoren I gang med en lommelykt. Skulle det piple der er det så er det nok mulighet for at det treffer blokk eller eksos så det ikke nødvendigvis blir så mye på bakken . Hvis det minker på trykktank uten at det minker på påfyllingsstanken er nok lokket ikke fungerer heller 
Mvh Morten
Mvh Morten
Tack för all information!
Jag körde bort bilen till en grop, körde bilen varm och kollade efter läckage. Bilen spottar ut vita avgaser och det luktar glykol [emoji25]
Fick demonterat toppen och det ser inte så bra ut enligt mig. Dock är det första gången jag gör något sånt här så kanske jag har fel!
Ska ta bort toppen till en maskinverkstad och få den provtryck och eventuellt slipad
Här har ni lite bilder om ni är intresserade
Så jag har sprickor mellan ventilsäterna men det är vanligt och för det mesta ofarligt? Om jag hsr förstått rätt
Sen har stora gropar ifrån två av vattenkanalerna och där tror jag det har läckt in vatten
Jag har också en spricka ifrån förbränningskammaren som pekar emot ventilsäterna

Jag körde bort bilen till en grop, körde bilen varm och kollade efter läckage. Bilen spottar ut vita avgaser och det luktar glykol [emoji25]
Fick demonterat toppen och det ser inte så bra ut enligt mig. Dock är det första gången jag gör något sånt här så kanske jag har fel!
Ska ta bort toppen till en maskinverkstad och få den provtryck och eventuellt slipad
Här har ni lite bilder om ni är intresserade
Så jag har sprickor mellan ventilsäterna men det är vanligt och för det mesta ofarligt? Om jag hsr förstått rätt
Sen har stora gropar ifrån två av vattenkanalerna och där tror jag det har läckt in vatten
Jag har också en spricka ifrån förbränningskammaren som pekar emot ventilsäterna