Batteri
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
ett under hvert sete
Noen som har en god løsning på trekking av kabel mellom batteriene? Sto bare ett i min bil når jeg kjøpte den, men nå kjøper jeg to 
Kjøper du biltema, pass på at du får de dyre, svarte (kr.599 eller 699, husker ikke helt) og ikke de billige i hvit plast for de er håpløse.
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
-
patrick
- -

- Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic
jeg hadde gammelt hvitt fra biltema. ikke noe å skryte av.
nå har jeg varta og det er kjempebra!
nå har jeg varta og det er kjempebra!
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
.....eller den store 4-veis bryter med nøkkel (Lading på batteri 1, Lading på batteri 2, lading på begge samtidig, og 'OFF', d.v.s. bilen 'disarmed' hvis du trekker ut nøkkelen). Finnes på de fleste campere/jokere osv.
Andrew Wilder 90198654
Det er den løsningen jeg bruker forsåvidt bortsett fra at jeg har en bryter på jordingen på hvert batteri + en liten extra kabel med sikring slik at det finnes lys i bilen og til radiominne etc selvom jeg tar ut "nøklene" så den ikke kan startes/tjuvkobles.
Det er huller under setene så man kan stikke en god tjukk kabel ned under bilen og opp under det andre setet. Husk å sørge for god jording så stikker man lufteslangen ut et annet hull som på std batteriet slik at knallgassen ledes ut.
Antar det er likt under begge setene fordi batteriet står på venstre side i biler med høyreratt?
Det er huller under setene så man kan stikke en god tjukk kabel ned under bilen og opp under det andre setet. Husk å sørge for god jording så stikker man lufteslangen ut et annet hull som på std batteriet slik at knallgassen ledes ut.
Antar det er likt under begge setene fordi batteriet står på venstre side i biler med høyreratt?