så da begynner vel telefon runden til Tollvesentet til uka, for det fins vel ikke en sjel der nå når klokka er nesten 3 og fredag.
"CO2 utslippet på din bil er med Automat: 235 g/km."
De sjekker CO2-tallene som er lagt inn i Autosys-basen. Men i og med at de ikke nevnte CO2-tallet, kan det også være at bilen din kanskje er registrert før den datoen Tollvesenet slavisk må følge...Tomator wrote:Da ver prisen klar.
De spurte ikke etter co2 verdier, de har vel kanskje de samme listene sjøl?!
Det ble 15655,- for omregistreing til personbil, syns ikke det var avskrekkende egentlig ift rundt 40 000,- som nevnttidligere i tråden.
Vi får se, er mye penger åkke som![]()
Vente 3 år til så er det "gratis" og da er det vel kanskje på tide og bytte egentlig!
Du falt nok utenfor kravet om CO2-beregningen, og med kun snaue 3 år igjen til 10-årsdagen, er det ikke rart du kommer såpass lavt ut.Tomator wrote:Første gang reg. 21.06.01 tror jeg det stod, og det er en 102hk (2,5 tdi)
Da kan det nok hende den "falt" utenom da ja...gjør ikke noe det.
Jeg får se ann litt hva jeg gjør fremover med dette, er ingen hast med flere seter enda egenlig og jeg er ikke helt sikker åssen sete løsning enda heller:)
Men da har jeg jo litt å gå etter.
Dumt spørsmål når jeg bare kan se i bilen min (er på jobben og bilen er hjemme), men er det festene klare for sete eller er det bare klart gjort til sikerhetssele.
Det er samme prosedyren som ved å omfortolle en kombinertbil.cra wrote:Jeg lurer også på å omregistrere til personbil, men fra minibuss. Noen som har gjort noe lignende? Jeg snakket med tollvesenet, og de skal ha 6660 kr for det.
Fordelene ved å ha minibuss er ikke så mange her jeg bor (ingen kollektivfelter og slikt), men hvis jeg omregistrerer så kan folk jeg kjenner være "designated driver" hvis vi skal noe sted der de servere vin til maten.
Ellers antar jeg at det kan bli lettere å selge den igjen seinere siden den ikke krever at man har førerkort klasse D1. Og så kan jeg ta ut seter etter behov.
Noen som vet om noen fordeler med minibuss som tilsier at jeg ikke bør omregistrere?
For selve prosessen antar jeg at det holder å demontere de to klappsetene helt bake før visning hos biltilsynet?
En fordel er vel også at du slipper å tenke på fartskriver ved kjøring i utlandet.Tomator wrote:Om det er den bilen som står i signatuern din, er det jo ikke lenge til du gjør dette gratis da! (kommer jo ann på når den er registrert i '99 så klart)
Det holder vel med å ta ut ett sete, så noen STOR bakdel er vel ikke med å nedregistrere? Var vell flere goder før, men nå er det val bare att den er litt billigre i innkjøp. pga avgiftklasser ( correct me if i'm wrong )
haha, det er ett enda bedre forslagDet med å slippe fotballaget på trening (kamp er et mer utbredt "problem" i så måte) er et godt argument for å nedregistrere helt til transporter!