Stian (caravelleman) - wolfsburg edt. T4

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

du har mange gode forslag, du Jørre :D . Tenker nå en slags "crome-pakke" ville gjort susen.
-Cromegrill 600.- ??
-sidesteps 5900.-
-cromeplate på fangern 950.-
-crome håndtak på bakluka (den lå ikke inne på webshoppen akkurat nå, men det er vel en 8-900.- for den oxo.)

totalt; sånn cirkus 8000.- pluss/minus.....

UGH! jommen koster det å blinke i sola.....

men jeg vil jo ha senkesett på 60mm oxo da..... og da snakker vi om litt mer enn det min bedre halvdel takler på en solfylt ettermiddag. Da setter ikk kaffien seg i vrangstrupen, nei...... den kommer nok fykanes rett i fleisen på meg......hihihihi!!!! :lol: :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Jørre
-
-
Car: T4 Transporter Syncro,
Phone: nittisøttentolvti

Post by Jørre »

Det som er viktig her, er og altid komme hjem med 2 handleposer.
Du kan også la din handlepose ligge i bilen, og ta monteringen over tid....pusle litt hver søndag.....ikke sette på alt på en gang. 8)
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link :)
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504

Jørn
Stian
-
-

Post by Stian »

har forsøkt meg på den tikktakken der jeg også, men hun er ikke opptatt av bil, men likevel ser hun hver minste forandring......observant liten dame :lol: ......

Nå er jeg mest hekta på dette med å bytte senkesett..... over på 60. prøver å komme på noen gode grunner til et bytte.... annet enn det opplagte som ikke er så opplagt for damer.
Tenker det er "nødvendig" med et bytte etter 2 år på 40-fjører. Vet jammen ikke hvor mange år det er siden demperne bak ble byttet.

Der er jo et godt spørsmål!! ; Hvor ofte "bør" en skifte demper? De er standard type til lang type uten senking, men er nå kjørt hverfall 4 år og to av dem med senkefjører......
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

Bilen er DØD!
Ja, jeg kjørte med den igår kveld og alt var såre vel. Skulle kjøre småtråkka til bhg. idag tidlig - DØD. Eller den kinner og ryker som et helvette, men den mangler liksom den siste piffen for å gå fra kinning til STARTING!! RÆVA!!!

De snakker om "bad hair-day" men jeg har definitivt en "bad car-day" :( :x
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Crap.

Tenkte med meg selv, at om den var død så kunne det ikke være særlig mye muligheter hva feil angår.

Men som du sier funker batteri og startstrøm som F men bilen "vil ikke".

Har ikke noe forslag, annet enn at det står en VR6 til salgs nede på Nesset ikke mange metrene unna der jeg bor :D

Krysser fingra for deg mens jeg subber ut med ei bøtte og såpevann til Tyskerbrakka.

mvh,
Yngve S
Stian
-
-

Post by Stian »

fortsatt død, og jeg sitter på jobb i natt. Til jobb kjørte jeg en Kia Carnival. Hjelpe og trøste...... et dråg uten sidestykke. skikkelig plastic-fantastic. Automat, diesel og 140 gamp. Reine traktoren.

Savner bilen min.....skal jump-start'an imorgen tidlig og se om det er batt. Evt bare sette den vekk for rep. Har ikke peil på hva det kan være sjøl. :evil:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

den lever!!!
mest sansynlig kondens :oops:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
idara

Post by idara »

hurra din bil lever ennå lykke til videre med den bil. lenge leve caravelle :lol:
Stian
-
-

Post by Stian »

Var hos CIservice (igjen) idag.
Var jo hos dem før påske for å hente de nye felgene - og de var jo ikke kommet. :cry:
Var hos dem på tirsdag som var, og tenkte at nå har de fått mye tid på seg til å skaffe meg det jeg har krav på - men de var ikke kommet :?
mannen i disken la ved en ordrelapp på mitt nye sett, slik at de spesifikt fikk med seg dette fra lager i bergen. Fikk da beskjed om at container kom på onsdag kveld og at jeg kunne komme igår å hente dem.
Siden bilen vår tok fri et par dager ble det ikke noen tur igår, så jeg tok den idag (med kona). Tenkte at NÅ må de jo ha fått det. Tenkte faktisk noen sekunder i positive baner.
SÅ kom jeg inn der, og INGENTING var kommet!!!!! :evil: :evil:
De begynte så smått å trekke i tvil om jeg skulle få nye tilmed!!!!!!
DA FYRTE FAR I HUSET I BÅNN OG VAR IKKE NÅDIG! :evil: :lol: MEn det er jo som å kjefte for døve ører, for diskmannen har jo INGENTING med dette.
Nå har jeg fått vite at de kan komme på mandag.....noe jeg ikke tror før jeg SER det.

Så ga jeg beskjed om at mannen i butikken skulle skrive ned TLF nr mitt på ordreseddelen og jeg gjorde temmelig klart for ham at han SKAL gi beskjed om at hans sjef skal ringe meg idag (sjefen hans var kanskje ute en halvtime, noe jeg ikke gadd vente på :evil: ).
Da regnet jeg med at han skulle ringe meg temmelig fort. Men NEIIII!!!! Han har ikke ringt ennå, og jeg kjenner jeg snart får en sånn rykking i det ene øye...... :evil:

Tror kanskje jeg skal kreve pengene tilbake, for dette tar jo helsikkens med tid.....eller et annet sett som de faktisk HAR INNE.

Noen som har noen tips om hva jeg bør gjøre?
er temmelig lei dette her....
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Hehe, og folk klager på at sharif ikke har ting inne. HAHA.

Det er vel bare sånn det er med dekk og felg.

:wink:
Stian
-
-

Post by Stian »

Jeg vil bare gjøre en ting klart for alle som er så dumme som meg og vurderer disse i Megahjul/CIService;

IKKE VÆR SÅ DUM AT DU HANDLER MED DISSE FOLKA!!!!!
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Det er det som er problemet med billigkjedene, at såpass mange finner seg i nettopp den type behandling du og meg fikk - dermed får de fortsatt inntekter og kan drive på den måten enda en tid...

La dem være og la folk få vite hvorfor, sier jeg :D

mvh,
Yngve S
Stian
-
-

Post by Stian »

solrikioo wrote:Hehe, og folk klager på at sharif ikke har ting inne. HAHA.

Det er vel bare sånn det er med dekk og felg.

Det er nettopp en slik forklaring jeg ikke aksepterer fra et firma som vil bli tatt seriøst.....egentlig fra noe firma. :(
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

fikk et svar på en skriftlig klage på Ciservice idag...... kjenner jeg blir sinna av å lese dette:

"Vi takker for mottatt henvendelse, og beklager sterkt at De ikke har fått tilbakemelding raskere.

Når det gjelder klagens art, må vi dessverre beklage at det har oppstått en misforståelse. Vi fikk først det inntrykk at felgene nettopp var levert, og på den feilaktige antagelse ble det avtalt omlevering av varene. Når De så i etterkant klargjør at felgene er ca 2 år gamle, stiller saken seg i et noe annet lys. Vi er av den oppfattning at lakkskader som har oppstått i løpet av ca 2 års bruk, ikke kvalifiserer for levering av nye felger. I løpet av denne tiden vil felgene bli utsatt for belastninger som steinsprut etc. Denne type skader dekkes ikke av garantien. Videre vil dette kombinert med bruk av vaskemidler også kunne skape lakkskader da små riper/skader vil slippe kjemikaliene inn under lakken og forårsake ytterligere avskalling i lakken.

Det vi kan tilby er nye felger til 50 % rabatt fra vårt utvidede sortiment, samt betydelig avslag i prisen ved montering og ballansering.

Vi håper dette vil være en tilfredsstillende løsning for Dem.

Ha en riktig fin dag.
"

måtte bare lette på trykket......
Noen innspill på at felger ikke kan holde mer enn to somre? 8 mnd kjøring også er de finito!!!??
sykt
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Kjøps loven er vel klar, men uansett det lønner seg i det lange løp å kjøpe kvalitet, slikt er det vel med all forbruks vare.
Stian
-
-

Post by Stian »

noen som vil gi meg en kort oppdatering på hvordan kjøpsloven er og i tilfelle om den kan hjelpe meg? :?
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

www.lovdata.no for alt du behøver, noensinne ;-D

-Well, komunale politivedtekter unntatt men dem trenger du ikke i denna sammenhengen 8)

mvh,
Yngve S
Stian
-
-

Post by Stian »

Nå har jeg vært ute og tatt bilder av alle felgene.

"Bygger" sakte men sikkert en "sak" som skal inneholde bilder, uttalelse fra andre felgforhandlere og pressmidler fra kjøpsloven/forbrukerombudet.

Som han sier i sitt brev, så er det altså steinsprut som gir reaksjoner som igjen gir utslett på kanten.

Det jeg ikke får til å stemme er at det er en kraftig stripe i kanten (kona :roll: :wink: ) mot dekket på det ene bakhjulet og den er det ikke kommet slikt utslett i! Den stripa er kom første sesong. merkelig så selektiv dette "utslettet" er. Det lever sikkert. :roll:
En annen ting som ikke henger på greip er at steinene på et mirakuløst vis har unngått å treffe noen plass UTENFOR kanten , altså inn mot selve eikene!!! Nei, det lukter svidd lang vei :evil: og det er ræva dems som brenner :wink:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

....går og vasker bilen jeg!
Fine været.....og en kald brus....ikke øl så tidlig på dagen;) Skal jo kjøre etterpå....hohoho :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
prinsatle
-
-
Phone: Ni 5 87 10 10

Post by prinsatle »

åssen går det med felg saken din :?:
på fire hjul i svinga
VIF
en by et lag
atle
Stian
-
-

Post by Stian »

grusomt seint.....
Sendte vel en mail til butikken (sjefen der) rundt 12-13.mai. Ikke fått noe svar. Men jeg har vel sendt tre-fire mail til denne mannen uten å høre et pip, så det er vel ikke noe mer å forvente :evil: .

Sendte en mail til advokat-firma som er knyttet opp til NAF rett før 17 mai. Fikk telefon fra dem i dag. De mente jeg måtte innom NAF sin veistasjon og få en vurdering av "fakta" (les:felgene). Hvis de der inne mente det var prod. feil/kvalitets "feil", så hadde jeg sansynligvis en grei sak. Hvis ikke - ja da ble det påstand mot påstand. Da kan jeg bare glemme hele skitten.

Hvis det ikke går rette veien er jeg redd jeg kommer til å bli sittende med dette settet til bilen går i graven, for jeg har ikke råd til nytt kvalitets-sett :? . De kan råtne og brenne en visse plass de der "Megahjul" :evil: :x
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

NAF senteret kunne ikke se at det skulle være slitasje eller feil bruk som hadde gjort felgene slik. Prod. feil mente han jeg snakket med, så nå er "advokaten min" satt på saken :D :D :D :D
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

Liten oppdatering på våset mitt; Advokat har sendt purring til butikken. Jeg har fått melding om at saken blir oversendt til forbrukerombudet innen en gitt tid.

Vet ikke om jeg skal syns det er ok.....drar ut i tid dette, og jeg tror jeg snart ringer noen store menn med balltre og dårlig moral...... :wink:

Ellers litt vissvass om bilen utenom felg-tull; så til min store overraskelse at fremhjula (dekkene) var SKIKKELIG slitt på indre halvdel!! Og med slitt mener jeg GLATTE som en barnerompe...... Blir nok nye dekk til neste sommer. Satser på at de går ut sommern. Eller er det farlig å kjøre så slitte dekk? :wink: :lol:

Så skal jeg handle meg en ny grill......soon. Crome seffølgelig 8) :wink:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Det med slitasje...

Mine er også ganske slitt på innsiden.

Tok du forstillignskontroll på "vanlige" dekk og felger? Jeg tror nemlig det har noe med saken å gjøre.

Jeg tok iallefall kontrollen min med 205/60/15.

De sa på verkstedet at det ikke burde ha noe å si, jeg vet ikke.

Stian
-
-

Post by Stian »

Har ikke hatt noe forstillingskontroll. ikke på vanlige hjul eller på "uvanlige" hjul.....
Bilen kneler rett og slett som en senka BMW, så det er ikke så rart det blir slitt :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Post Reply