kan gje deg eit godt tips, bruk jota som grunning og hardtop-flexi som toppstrøk, då har du ein million fleire fargevalg og ein lakk som er mykje meir slitesterk.
veit ikje kva bilen er lakka med no, men er da 1komp som må du slipa reint heile skiten for å få holdbart resultat
fargetipset til Odd ville eg ogso gått for!
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Tistlo wrote:kan gje deg eit godt tips, bruk jota som grunning og hardtop-flexi som toppstrøk, då har du ein million fleire fargevalg og ein lakk som er mykje meir slitesterk.
veit ikje kva bilen er lakka med no, men er da 1komp som må du slipa reint heile skiten for å få holdbart resultat
det som e på no vet eg ikkje ka e. sikkert benga. I bunn ligger det Taubengrau metallic...hmmm kanskje bortkastet å kjøre på med jotun da? Det blir fort mange arbeidstimer i polen om jeg skal be de slipe alt ned til stål.
Tistlo wrote:kan gje deg eit godt tips, bruk jota som grunning og hardtop-flexi som toppstrøk, då har du ein million fleire fargevalg og ein lakk som er mykje meir slitesterk.
Fordi moderne billakk er så miljøvennlig at den ikke holder mål i lengden. Har sett så utrolig mange tilfeller av nylakkerte biler hvor rusta kommer tilbake etter bare et par år, eller mindre...
Da vill eg gi ett tips om å bruke rustfrie plater utvendig på bilen, 1cm tykke og du kommer aldri å se rust i dn levetid. Vad som er bak platen er muligens litt vansklig...nu ska denne bilen lakkeres i Polen så null stress om han vill bruke gammel type billakk.Har jobbet i lakkbransjen plus att jeg har flere eldre biler med ny lakk, riktig grunnarbeid så er mye vunnit.
-91 T3 Doka 4x4 2.0-87 T3 4x4 1.9tdk-87 T3 Doka 3.6-91 T3 Sika 1.6Td-68/78 T2 Bay Westfalia-72 Porsche 911T-88 Porsche 924s 3.0-93 Porsche 968cs-84 Porsche 944 16v-67 VW Notch 3.2-63 VW Notch-56/60/67 VW Type1-73/74 VW 1303s-71 VW Variant/Fastback
Hmm...kanskje jeg skal gå tilbake til original. Taubengrau med cromfangere? Og så spørre guta der nede om de har tilgang til noe giftige lakktyper fra gamledager.
Tur-Bo wrote:Har en sånn med sotet glass liggende, desverre er yttre "glasset" sprukket, hvis du har bruk for
Noterer den i mente. Burde sikkert hatt sotet for å hindre oppvarming, men jeg kan jo bare lukke luken så da spørs de om ikke jeg helst ønsker meg en blank for lyset sin del...
Hvordan vil Jota fungere med originallakken?
antakligvis heilt greit vist du får overflata ru nok til at malingen får grep. men ser ikkje poenget med jotamatic i denne samanheng ettersom mykje av evnen til jotamatisticen er å gå djupt inn i porene til stålet for eit langvarig resultat. vist du ikje skal til stålet igjen so kan du bruka ein rimligare 2k epoxy utan bekymring
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Hvordan vil Jota fungere med originallakken?
antakligvis heilt greit vist du får overflata ru nok til at malingen får grep. men ser ikkje poenget med jotamatic i denne samanheng ettersom mykje av evnen til jotamatisticen er å gå djupt inn i porene til stålet for eit langvarig resultat. vist du ikje skal til stålet igjen so kan du bruka ein rimligare 2k epoxy utan bekymring
Poenget er vel at vi går til stålet der det sveises inn nye seksjoner/sanblåses/punktslipes. Resterende flater som større plateseksjoner i sider og tak kun pusses ned og jevn, i den grad det er en sunn og frisk plate.
Når jeg planlegger jota på bart stål (det blir nok en god del) så kan jeg vel like greit fullføre jobben med denne malingen. Så himla dyr var den vel ikke (i området 110kr literen og 1 liter dekker 6 kvm).
Snakket med astrup. De sier det er sjanse for at jota løser opp gammel lakk hvis den legges oppå. Ser ut som om jeg går den tradisjonelle veien her. Jeg har tre farger i tankene. Taubengrau. Timorbeige eller en brungrå farge ala Gray Wolf syncroen.
Bingo! Ingen vits med penger i banken når rentenivået er som det er!
[emoji106]
Sent fra min C6903 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69 "I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Lite spm til dieselpumpen på denne (AAZ). Armen på denne må vandre "milevis" før det virkelig skjer noe.
Med pedalen i bånn er det en del liv, men føler at mye av vandringen er bortkastet.
Jeg har strammet gasswire for en tid tilbake og skrudd opp mendge til der hvor jeg ligger på ønsket turtall.
Når man beveger armen øker altså turtallet umiddelbart, men med last så er det mye av vandringen som er rett og slett daff inntil et visst punkt hvor effekten tar seg opp....