Vannkjølt IC er selvsagt mye bedre, men også mye mer omfattende å montere. Oettinger leverte jo dette da bilene var nye:Needforspace wrote:Målinger tyder på at det er svært store effekt forskjeller på luft og vannkjølt intercooler, just saying.

Vannkjølt IC er selvsagt mye bedre, men også mye mer omfattende å montere. Oettinger leverte jo dette da bilene var nye:Needforspace wrote:Målinger tyder på at det er svært store effekt forskjeller på luft og vannkjølt intercooler, just saying.

Klart det er stor forskjell med varmeoverføringsverdi for luft på ca 1,05 kJ/kg K, kontra 4,18 for luft.Needforspace wrote:Målinger tyder på at det er svært store effekt forskjeller på luft og vannkjølt intercooler, just saying.

Denne løsningen ser slettes ikke dum ut.Needforspace wrote:Eget system. Men det er bare gøy med sånne utfordringer.

Fantastisk4x4syncro wrote:Her har jeg faktisk noe nyttig å komme med siden jeg har montert vannkjølt intercooler på min bil![]()
Gå inn på frozenboost.com der kan du velge det designet du mener passer best for dit bruk. Tror jeg valgte design 9.
Også kan du velge kit så du får med radiator, pumpe og vifte.
Brukte rør fra båt avdeling på biltema sammen med koblinger derfra.
Tror noen av bildene i prosjekt tråden min har blitt borte men her er et nytt bilde fra i sta![]()

ducce999s wrote:til info

Drittsekken wrote:Et raskt Google søk sier meg at det er en tonegenerator til horn, som hører til alarm.
Tror ikke dette er selve alarmboksen, men den som lager forskjellige toner til et horn som skal hyle. Tenker nok da at det skal hyle med to forskjellige frekvenser, slik ofte en alarm gjør.
Den er visst nok brukt i bl.a. Mercedes og Porsche.

Med fare for å være vanskelig så har ikke dette noe med felgdiameteren å gjøre... Dekkenes rulleomkrets derimot avgjør hva speedometeret vil vise.Italjohn wrote: Hvordan blir det da når jeg skifter fra 14" til 16" hjul?]

Jeg måler profilen til ca.130mm med målebånd, men det er på et utslitt dekk.OddN wrote:Originaldekket har 82 i profil. Såkalt "standardprofil" når det ikke står noe annet.