Noe rundt der ja...
Transporter - T4-92mod 2.4D
-
tranphomer
- -

- Car: T3 1980 2.7l
- Phone: 91665891
Hehe.
Liten update. Bilder kommer!
Dagen i dag!:
Fikk hjem delebil. Denne har blitt strippa for 3 bakseter(nedfoldbare), med skjørt, front pasasjersete og seler til hele sullamitten. Vi fikk også med lys og diverse snaks. Bilen ble et stykt offer for vinkelsliperen og 4 biter mer rustfritt kaoseri ble skåret av bilen. Dette skal bli sveiset på der luftekanalene i bilen står samt skjøyen på venstre side.
Vi har fått oss ny skyvedør, med et lager som fungerte!! Nå kan du knipse døra igjen! Endelig. Denne døra skal bli behandla før den skal lakerest på ny! Sporene til hjul og dør ble rengjort og en god del ovatrol och olje ble påført. Dette samla opp den meste av dritten som lå i kanalen. Dette har blitt rengjort og et lite nytt lag med olje er ført på + mye WD-40. Nå kan du knipse døra igjen!!.
Alle rutene på bilen er nå sota og skal vi ta en overall ble dette 90%fint med litt bretter. Shit happens når du soter ruter når det er mørkt ute. Har funnet ut at varmepistol hjelper på utsiden for å gjevne ut samt mye Zalo og varmt vann.
Fra og med i morgen vil vi skifte på setene i bilen fra denne kombinasjonen: 3front 3midt til 2front 3midt 2bak. Dette vil bli festa med 10mm++ muttere og store skiver som VWegard sa. Selene bak vil bli festa i den ene stolpen, mens det siste sete kjører magebelte. Kommer til å ta en samla vegvesen kontroll for å sjekke DEKK, sjekke skilleveggen, skjekke seter og småting.
Trænaren droppa innom på hyggelig besøk og ga diverse tips etc. Setter pris på dette nok en gang. Vi er ikke bilkyndige gutter, men vi lærer stadig vekk.
Pakningene skal på etter vi har fått sparklet inngangsparti og vegger i morgen + dørstokkbokser. Nye ledninger blir lakt så lysene fra caravellen kan plasseres i sidene på bilen. Vi kjører samme krets på disse som på lysene i taket.
Bildene kommer som sakt, men tid for å drømme!, Tidlig opp for å skru imorgen!
Mvh Torkel
m/crew!
Liten update. Bilder kommer!
Dagen i dag!:
Fikk hjem delebil. Denne har blitt strippa for 3 bakseter(nedfoldbare), med skjørt, front pasasjersete og seler til hele sullamitten. Vi fikk også med lys og diverse snaks. Bilen ble et stykt offer for vinkelsliperen og 4 biter mer rustfritt kaoseri ble skåret av bilen. Dette skal bli sveiset på der luftekanalene i bilen står samt skjøyen på venstre side.
Vi har fått oss ny skyvedør, med et lager som fungerte!! Nå kan du knipse døra igjen! Endelig. Denne døra skal bli behandla før den skal lakerest på ny! Sporene til hjul og dør ble rengjort og en god del ovatrol och olje ble påført. Dette samla opp den meste av dritten som lå i kanalen. Dette har blitt rengjort og et lite nytt lag med olje er ført på + mye WD-40. Nå kan du knipse døra igjen!!.
Alle rutene på bilen er nå sota og skal vi ta en overall ble dette 90%fint med litt bretter. Shit happens når du soter ruter når det er mørkt ute. Har funnet ut at varmepistol hjelper på utsiden for å gjevne ut samt mye Zalo og varmt vann.
Fra og med i morgen vil vi skifte på setene i bilen fra denne kombinasjonen: 3front 3midt til 2front 3midt 2bak. Dette vil bli festa med 10mm++ muttere og store skiver som VWegard sa. Selene bak vil bli festa i den ene stolpen, mens det siste sete kjører magebelte. Kommer til å ta en samla vegvesen kontroll for å sjekke DEKK, sjekke skilleveggen, skjekke seter og småting.
Trænaren droppa innom på hyggelig besøk og ga diverse tips etc. Setter pris på dette nok en gang. Vi er ikke bilkyndige gutter, men vi lærer stadig vekk.
Pakningene skal på etter vi har fått sparklet inngangsparti og vegger i morgen + dørstokkbokser. Nye ledninger blir lakt så lysene fra caravellen kan plasseres i sidene på bilen. Vi kjører samme krets på disse som på lysene i taket.
Bildene kommer som sakt, men tid for å drømme!, Tidlig opp for å skru imorgen!
Mvh Torkel
m/crew!
-
tranphomer
- -

Snakker om sola! Takk Jørre.Jørre wrote:Håper dere får en meter med snø i påsken....jeg er d....lei av asfaltbilder i mars ",)
Knipsa litt bilder av bilen så dere kan se framgangen. Ikke en helt vanlig russebil kan en si! Rutene er sota, sparkelet er lagt. Stor jobb forran oss. Hjulbuer og trommelbremser skal bli malt. 4 RS4 felger skal på. Satt på en for teasing. Nye 245/40/18 dekk skal på. Roadstone. Fikk dette til 1000kr ferdi avbalansert og påmontert. Ikke galt. Pr dekk selvfølgelig.
Her har vi inspektøren, legg merke til halvmeteren med snø!

Et bilde til av bilen..

Ønsker litt feedback å litt blåss om tråden. Innlegg hjelper og motiverer.
Mvh Torkel m/crew
-
carasporter
Det er vel å ta litt hardt i hvis jeg sier den ser bra ut nå
, men jeg tror den kommer til å bli bra når den er ferdig
Absolutt! Regner med at dere også skal ta vekk den "halvmeteren" med luft mellom hjulet og hjulbuen bak ???
Hvem tar lakk-jobben? Syns dere skal gå for en litt spess rødfarge. Ikke bare en matt kjiiip rød. Ta litt "glinse-støv" i. Gull feks!?
Når det gjelder snøen så er jeg bare så drittlei. Skjer hvert år her. Jeg skifter i påsken og snøen detter ned etter påske. Heldig for meg at det bare er på Touranen jeg skiftet..... hehe. Venter jo de nye dekka i løpet av denne uken. juhu!
Hvem tar lakk-jobben? Syns dere skal gå for en litt spess rødfarge. Ikke bare en matt kjiiip rød. Ta litt "glinse-støv" i. Gull feks!?
Når det gjelder snøen så er jeg bare så drittlei. Skjer hvert år her. Jeg skifter i påsken og snøen detter ned etter påske. Heldig for meg at det bare er på Touranen jeg skiftet..... hehe. Venter jo de nye dekka i løpet av denne uken. juhu!
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
Jørre
- -

- Car: T4 Transporter Syncro,
- Phone: nittisøttentolvti
Blir bra det her
Kommer vel til og ligge som ett frimerke på veien med den takspoilern
Kommer vel til og ligge som ett frimerke på veien med den takspoilern
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
-
extremracing.net
- -

- Car: Caravelle 2,5TDI Audi 80Gl 1973
- Phone: 97580778
-
carasporter
Litt diverse bilder fra arbeidsdagen idag.. nøyer meg med fem bilder ettersom nettet fungerte helt vanvitti treigt idag..
Lakket interiøret (dashbordet og sidene foran som fra før av var temmelig nedslitt) med svart plastlakk.. vanvitti greit med "sponsor"-poser fra clas ohlson
ellers fiksa skøyten i bilen som var totalt besatt av rust.. prøver også å finne en måte å fikse hjulbuene slik at det kan se rimelig ålreit ut til slutt.

Har vært en grei arbeidsag med masse kommundearbeid (2-3 pers i arbeid mens resten inspiserer arbeidet).. Begynner saktens å se fremgang i arbeidet
Lakket interiøret (dashbordet og sidene foran som fra før av var temmelig nedslitt) med svart plastlakk.. vanvitti greit med "sponsor"-poser fra clas ohlson
ellers fiksa skøyten i bilen som var totalt besatt av rust.. prøver også å finne en måte å fikse hjulbuene slik at det kan se rimelig ålreit ut til slutt.

Har vært en grei arbeidsag med masse kommundearbeid (2-3 pers i arbeid mens resten inspiserer arbeidet).. Begynner saktens å se fremgang i arbeidet
-
tranphomer
- -

Der var det meste av interiøret ferdig. Taket pluss venstre midtvegg. Arbeidet tok en hel lørdag og meg+ moderen har arbeida flittig.
Oppskrift:
3MM kryssfiner, skjært ut med rotterompe.
Teppe fra Fargeriket. Brukt i veteranbilen/kinosaler. Koksgrått.
Stor rulle+pensel +herdelim. Gaffatape
Mangen lørdagstimer
Resultatet = Priceless;)
Her er noen bilder av arbeidet. veggene bak i dørene og over hjulbuene blir tatt senere, disse må moddest.

Fronten av taket, med nytt caravellelys.

Venstre vegg, motsatt side av skyvedøren. Kjører orginal skyvedør plate. Taket igjen. Begge med lys. Samme type lys bak med hjulbuene også.

Hele taket i et stykke. De gule tråene er for å finne igjen klipshullene. Ser fram til dette blir festet. Ikke mange like TRANSVELLER der ute.

Her er enda et bilde av den plastlakka fronten. Carasporter er godt i gang.

Ser dette bra ut? Lurer på om lyktene skal bli lakka svarte, eller om vi skal kjøre de grå siden trekket er koksgrått. Resten inni bilen er jo sort. Lurer på om en kan kjøpe røde lyspærer til lysene inni bilen.
Torkel m/crew
Oppskrift:
3MM kryssfiner, skjært ut med rotterompe.
Teppe fra Fargeriket. Brukt i veteranbilen/kinosaler. Koksgrått.
Stor rulle+pensel +herdelim. Gaffatape
Mangen lørdagstimer
Resultatet = Priceless;)
Her er noen bilder av arbeidet. veggene bak i dørene og over hjulbuene blir tatt senere, disse må moddest.

Fronten av taket, med nytt caravellelys.

Venstre vegg, motsatt side av skyvedøren. Kjører orginal skyvedør plate. Taket igjen. Begge med lys. Samme type lys bak med hjulbuene også.

Hele taket i et stykke. De gule tråene er for å finne igjen klipshullene. Ser fram til dette blir festet. Ikke mange like TRANSVELLER der ute.

Her er enda et bilde av den plastlakka fronten. Carasporter er godt i gang.

Ser dette bra ut? Lurer på om lyktene skal bli lakka svarte, eller om vi skal kjøre de grå siden trekket er koksgrått. Resten inni bilen er jo sort. Lurer på om en kan kjøpe røde lyspærer til lysene inni bilen.
Torkel m/crew
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Jeg vet ikke om noe sånt. 5W pærer med glassokkel finnes i orange (blinklys) og litt blåaktig (skal matche xenon). Men disse pærene er vel såkalte sofittenpærer, "glassrør" med sokkel i begge ender. Hvorfor ikke bare prøve å maskere metallsoklene og lakke glasset med et tynt lag rød spraylakk?tranphomer wrote: Lurer på om en kan kjøpe røde lyspærer til lysene inni bilen.
Torkel m/crew
Jeg husker fra en fjern fortid, en gang i forrige århundre, da var det populært i rånermiljøet med røde "horelys" i fotrommet på Asconaene og Taunusene. Hele T4'n med rødt kupelys blir vel seende ut som et lite privat "red light district"
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
-
tranphomer
- -

Hehe, du sier noe der. Satt nettop på i en skoda, der hadde de tatt rød sprittusj og tysja lyset. Det så ikke så veldig bra ut, men et alternativ er det jo. Får se om vi finner en type spray vi kan bruke. Tilsammen sitter det 6 lys i bilen nå. 3 i taket og 3 i veggene, kan være det kommer fler.Jeg husker fra en fjern fortid, en gang i forrige århundre, da var det populært i rånermiljøet med røde "horelys" i fotrommet på Asconaene og Taunusene. Hele T4'n med rødt kupelys blir vel seende ut som et lite privat "red light district"
Red light district
Stikk innom ei hobbysjappe og kjøp deg rød glasslakk. Jeg husker ikke navnet på den sjappa jeg handlet fra, men de finnes over hele landet, og leverer glasslakk i mange ulike farger.tranphomer wrote:Hehe, du sier noe der. Satt nettop på i en skoda, der hadde de tatt rød sprittusj og tysja lyset. Det så ikke så veldig bra ut, men et alternativ er det jo. Får se om vi finner en type spray vi kan bruke. Tilsammen sitter det 6 lys i bilen nå. 3 i taket og 3 i veggene, kan være det kommer fler.Jeg husker fra en fjern fortid, en gang i forrige århundre, da var det populært i rånermiljøet med røde "horelys" i fotrommet på Asconaene og Taunusene. Hele T4'n med rødt kupelys blir vel seende ut som et lite privat "red light district"
Red light districtJoa.
En skal dyppe pærene i dette stoffet og herde de i stekeovn etterpå.
Det blir helt toppers!
Jeg har brukt dette på instrumentbelysninga på et par biler, og det er både holdbart og billig.
-
tranphomer
- -

Da var det slutt.
Denne bilen har vert fantastisk! Har hatt det utroli morro med denne bilen. Det har ikke kommet bilder eller oppdateringer siden pc bytte. Tenkte jeg kunne vise noen bilder av bilen før den forsvinner nå i jula. Venter på at kjøper får opp pengene.
Selger den med tunkt hjerte.
Fikk ikke tatt av alle klisterene før jeg knipsa bilder men skitt lagå.
Bilde1:

Bilde2:

Bilde3:

Bilde4:

Bilde 5:

Slik ser den ut nå. Bilen ble etter russetiden sponset av Norway Rock Festival. De ville at vi skulle beholde den.

God Jul alle sammen!
Torkel
Selger den med tunkt hjerte.
Fikk ikke tatt av alle klisterene før jeg knipsa bilder men skitt lagå.
Bilde1:

Bilde2:

Bilde3:

Bilde4:

Bilde 5:

Slik ser den ut nå. Bilen ble etter russetiden sponset av Norway Rock Festival. De ville at vi skulle beholde den.

God Jul alle sammen!
Torkel