Problemer med oljetrykk 2,5 tdi (102HK) OPPDATERT 3.8.09

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Post by Indian »

Nå en 'calculated guess'....Er det mulig at røret som jeg har merket av har løsnet slik at suge effekten til pumpa er kraftig redusert og suger inn luft?
Hvis du skrur selv på bilen, kan det være noen få timers arbeid å ta ned bunnpanna og sjekke.
Oppgaven til oljepumpa er ikke å lage trykk men kun for å transportere olje rundt til lagrene. Det er de fine klaringene i lagrene og oljekanalene som gir oljetrykk. Slitte lagere eller oljepumpa? Neppe, da bilen din er gått bare 136,000 km. Det er ikke så lenge siden første oljeskift ble tatt.
Uansett hadde jeg bedt Møller å ta ned bunnpanna først hvis de skal bytte oljepumpa.
I Tyskland er det no cure, no pay. Hva med å sende bilen over med Kielferga?

Image
Klikk
VWPaul

Post by VWPaul »

Indian wrote:Nå en 'calculated guess'....Er det mulig at røret som jeg har merket av har løsnet slik at suge effekten til pumpa er kraftig redusert og suger inn luft?
Hvis du skrur selv på bilen, kan det være noen få timers arbeid å ta ned bunnpanna og sjekke.
Oppgaven til oljepumpa er ikke å lage trykk men kun for å transportere olje rundt til lagrene. Det er de fine klaringene i lagrene og oljekanalene som gir oljetrykk. Slitte lagere eller oljepumpa? Neppe, da bilen din er gått bare 136,000 km. Det er ikke så lenge siden første oljeskift ble tatt.
Uansett hadde jeg bedt Møller å ta ned bunnpanna først hvis de skal bytte oljepumpa.
I Tyskland er det no cure, no pay. Hva med å sende bilen over med Kielferga?

Image
Klikk
Skal ta en titt på det, takk for svar.
Post Reply