Kjøpt katta i sekken??
-
storbonden
- -

- Car: 2003 t4 multivan
- Phone: 47857447
Re: Kjøpt katta i sekken??
Så fort jeg får tak i donorbil og bygger om, så blir den til salgs ja. Leter hver dag.
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Jeg hadde ikke kastet bort pengene på en brukt automatkasse. Send din til overhaling i Tyskland.....
Hvor mye koster sånt da??Indian wrote:Jeg hadde ikke kastet bort pengene på en brukt automatkasse. Send din til overhaling i Tyskland.....
Life is what happens while you're lying face down in a ditch...
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Ca 10-15,000 kroner.
skulle gjerne ha gjort det men det er mer penger enn hva jeg har... da satser jeg heller på å få kjøpt en brukt...
Life is what happens while you're lying face down in a ditch...
-
mr.johansen
- -

- Car: t5 1,9 2006
Visst du "bare" har en arm er vel du i gruppen som har rett på trygdebil? Vet det finnes noen gode ordninger fra nav hvor man kan bli "sponset" til ombygging og/eller ny innkjøp.. Gå inn på norges handicap forbund sin side der beskriver de en del pkt som må være med i en søknad om trygdebil eller gå på nav og få hjelp.. Ang rep av bil er det vel noen som drar til danmark for å hente deler. Vet ikke om man må betale hk avgift på en brukt motor når man importerer... Vet at på naboens golf røyk gear kassa, han byttet den på møller og ble 42000kr fattigere, mens i danmark tar de 12000dkk, vel og merke med en overhalt kasse og lånebil mens man venter....
Kjøpsloven gjelder ved privat kjøp!
Kan du sannsylinggjøre at feilen var tilstede ved leveringstidspunket av en fagmann kan du stå sterk. Men ikke om det står i kontakten at bilen selges "som den stå" "delebil" osv.
Er bilens tilstand lngt under forventningene ut fra pris er dette er raklamasjonssak.
Men her er det mange ting som spiller inn, hvor mye du har brukt bilen etter kjøp osv.
Er det snakk om en lav investering, er det nok ikke bryet verdt å kjøre saken via en advokat?
Det er uansett verdt å siskutere med selger. Hvis et verksted har registrert problemet og opplyst dette til forrige eier og han har holdt dette skjult for deg er det rett og slett svindel. Og svindel er ikke lovlig i Norge.
Kan du sannsylinggjøre at feilen var tilstede ved leveringstidspunket av en fagmann kan du stå sterk. Men ikke om det står i kontakten at bilen selges "som den stå" "delebil" osv.
Er bilens tilstand lngt under forventningene ut fra pris er dette er raklamasjonssak.
Men her er det mange ting som spiller inn, hvor mye du har brukt bilen etter kjøp osv.
Er det snakk om en lav investering, er det nok ikke bryet verdt å kjøre saken via en advokat?
Det er uansett verdt å siskutere med selger. Hvis et verksted har registrert problemet og opplyst dette til forrige eier og han har holdt dette skjult for deg er det rett og slett svindel. Og svindel er ikke lovlig i Norge.
Torbo
Som nevnt tidligere i tråden kan du ha rett til visse ombygginger fra Hjelpemiddelsentralen på din privatfinansierte bil. Dette pga ditt handikap. For alt jeg vet kan du jo ha prøvd å få hjelp tidligere, men her følger i hvert fall en oppskrift på hvordan jeg anbefaler deg å gå frem: Et godt sted å få informasjon er som nevnt hos Norges Handikapforbund. Begynn på denne siden: http://www.nhf.no/index.asp?mal=1400&id=62782 eller ring til dem (tlf 24102400) for å snakke med noen som kan det. Når du har innhentet en del informasjon tar du kontakt med fysioterapi/ergoterapitjenesten i din hjemkommune. De har plikt til å hjelpe deg om du har et fysisk handikap. De vil da hjelpe deg å finne en løsning på ditt transportbehov; de gjør ferdig alle søknader og annet papirarbeid... alt du må gjøre er å signere. Du fyller nok ikke kravene til å få støtte til trygdefinanisiert kassebil (f.eks. T5), men du kan ha rett til støtte for kjøp av vanlig personbil. Denne støtten er på rundt 150.000,- pluss minus alt etter inntekt og familiestørrelse. Det kan være en god hjelp til å få en bil som fungerer for familien. Om bilen du skaffer deg da er under 3 år gammel vil du også kunne få visse tilpassinger til bilen av hjelpemiddelsentralen... ganske så innfløkt system egentlig men kommunen din har plikt til å hjelpe deg i saken slik at du får det du kan ha krav på... Lykke til!