1988 'sporter doka eksmilitær

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Chevy350

Re: 1988 'sporter doka eksmilitær

Post by Chevy350 »

Rapidspeed wrote:
Chevy350 wrote:
ren småkjøring er 1,57L/mil!

pyse.... :mrgreen: :mrgreen:
Hittil høyeste er 1,69 L/mil, så nå har jeg gitt opp å regne forbruk ;) Antar to liter på mila, og fyller når triptelleren viser over 30mil (defekt tankmåler)

Har ikke skjedd stort med bilen ellers, tenkte jeg bare skulle vise noen morsomme bilder av lasteplanbruk i sommer som var. Jeg hjelper til litt med kjøring opp til en studenthytte, og det vi kjører mest av er ... ØL!
Image

Har også kjørt opp en stamp av grei størrelse
Image

Og når man har stamp, trenger man påfyll av øl pga merforbruk!
Image
Christian
SmaaKaaten! - 1988 Caravelle C 2.1L DJ "luftkjøltlook" og korta inn "litt".
1982 Transporter Doka 2.0L CU
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

lol

du har skjønt det :mrgreen: :mrgreen:

tenk da hva du kan få gjort med en sika :lol:

men 1,6l/mil, du må få justert den forgassern eller lagt på spruten

ikke ens automaten til dotra drar så mye :lol:
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

ducce999s wrote:lol

Eller en kassevogn hvor man kann stable i 5-6 høyder :D

Jeg hadde for 12år siden en Volvo 360 som jeg leverte inn på Asker Elektrodiesel. Det koste da 4000,- men det var spart inn på et år, forbruket ble redusert med 60% Dessuten gikk den etter hvert noe in i h.. bra Har du planer om å beholde bilen lenger en 1 år kan du like gjerne gjøre det i morgen.
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

ducce999s wrote:lol

1,6 er vel ikke så galt med DG nå på vinteren. Er det ikke DJ i den automatbilen?
Syncropickupen min med DG ville ha 1,5 på mila på pen langkjøring, og 2 liter på småkjøring fram og tilbake på jobb. (2,5 mil hver vei). Kjørte på 235/75 R 15.

Det er jo ikke noe problem å få tak i bensin. Det selger de nesten overalt.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Harald
-
-

Post by Harald »

Chevy350 wrote: Jeg skal være enig i at 112i funker greit i disse bilene, det virker som effekt/moment er akkurat passe for å kunne brukes i vanlig trafikk. Hver gang jeg treffer på Lierbakkene med min bil, drømmer jeg om mer kraft. Jeg holder flat pedal fra Shell opp til avkjøringa til Liertoppen, og det er såvidt jeg kommer meg forbi lastebilene til tider... Jeg har ikke noe problem med litt drivstofforbruk, så lenge jeg føler at jeg får litt igjen for det, og det er der jeg er litt skeptisk mtp vannboxer. :)
Har samme erfaring med DG - at den går som den bøtte med drit. Min brukte 1,1 l/mil på langkjøring, og gikk mye dårligere enn 1,6 td som jeg bygget om til. Dieselen drar langt bedre, føles sterkere, du kan flytte bilen mens den går på tomgang (i stedet for å ruse som en bestemor), og har ikke pusteproblemer i 80 km/t slik DG hadde. Måtte kjøre med tung pedal for å komme seg noen plass med DG. Skikkelig følelse av undermotorisert brakke. Ifølge triptelleren har dieselen min brukt 0,8 liter/mil over 18000 km. Dog er ikke dieselen akkurat "problemfri" :roll: Spennende motorvalg med 5E synes jeg. Den er vel som skuddsikker å regne i forhold til hva T3 ble levert med fra fabrikk.
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
Chevy350

Post by Chevy350 »

Forbruket står ikke i stil med trekkrafta nei, er jo litt det som er kjipt med bilen. Forgasseren på DG er jo ikke kjent for å være noe sendt fra oven akkurat, og denne sliter nok med sitt. Den "nøler" ved 50-80% pådrag ved turtall over 3000rpm, akkurat som om den dellast-greia ikke virker, eller andretrinnet på forgasseren åpner sent/henger. Gir man pedal blir den bra igjen, så fullast-tilskudd (power enrichment) funker greit. En annen grunn er at med min kjøring så er choken på hele tiden, temperaturnåla rekker såvidt å begynne å bevege på seg før jeg er framme. Ingen god oppskrift for lite forbruk akkurat.

Likevel tror jeg DG'n har ufortjent dårlig rykte, da jeg tror mye av det skyldes den delvis kontrollerte bensinlekkasjen merker "Pierburg" på toppen av motoren. Jeg må få kasta meg rundt, og begynne "GW-konvertering". Dessuten har jeg en sånn turbo fra Saab 9000 som Jørn/Klystér snakket om i en annen tråd. ;) Selv om dette mest sannsynlig er rimelig langt inn i fremtiden, og mest sannsynlig blir solgt som "byggesett" når DG'n forsvinner fra mitt eie.

Deler av en gammel annonse: (trykk på selve reklamen som kommer opp for å se snutten)
http://www.kroma.no/annonser/helenorge/index.html

"Øl hører til! ØL hører til! Øl ER godt!" :wink:
Christian
Chevy350

Post by Chevy350 »

Hmmm, da var sagaen over for denne gang, dokaen er solgt til en kompis av meg i Fredrikstad. Det hjalp selvsagt godt at promilla nærmet seg 3, og at man var på hippiefest med folkevognklubben i Østfold. Såpass må jo til for å få lurt wbx på noen, selv om den gjengen nok liker luftkjølte ting best :) Jeg anser med dette denne prosjekttråden som avsluttet.

Jeg har fortsatt en Coach og en kjip C, så helt vekk er jeg ikke. Det ble også inngått en løs avtale om felles delelager, men 5E-ting beholder jeg selv, intill videre i det minste. Vet jo aldri når lysta for å finne på noe dumt dukker opp! Som ny bruksbil har jeg gått på en smell i form av BMW med V8, man må vel prøve noe nytt (for meg).
Christian
Chevy350

Post by Chevy350 »

Kompis koser seg med bilen, og vil videreføre 5E-planene mine! :) Det er jo søkt om, og byggestart godkjent, så det er dumt å la være. Blir spennende å se hva våren bringer, når mekketemperaturen for oss med uisolert garasje nærmer seg utholdelig. Jeg har også kjøpt meg hus i Fredrikstad i gangavstand fra han, så da øker sannsynligheten for mekkebesøk, pils og juging/drømming betraktelig. Skal melde fra ved statusendringer!
Christian
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

se der ja, du har blitt fastboende :)

da er det vel på tide at du får deg noe å gjøre å fritiden :)
har en grei blå blærum coach stående og venter på noen som vil passe på den litt :mrgreen:
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Chevy350

Post by Chevy350 »

Hehe, hvilken del av "kjøpt meg hus" gjorde at du trodde jeg har fritidsproblemer? :mrgreen: Jeg har jo allerede 4 biler/prosjekter i tillegg til bruksbilen, og to av dem er T3´ene i signaturen min. :wink: Skulle jeg trenge noe, er det en "bolt-in" DJ, for å holde Coachen kjørbar når turbomotoren skal ut. Skallet er jo ikke verdt en skit når det ikke går for egen motor. Den tid, den sorg.
Christian
Chevy350

Post by Chevy350 »

Grom doka med mye potensiale til salgs! :)

Hør med Jarle på 90 63 84 64, eller se på finn.no! Han har kjøpt seg '82 luftdoka fra Einar her på forumet. :)
Christian
Chevy350

Post by Chevy350 »

Solgt! Den oransje fare går nå på Torsnes for de lokalkjente. Hell og lykke til på reisen videre!
Christian
Post Reply