Forbruket står ikke i stil med trekkrafta nei, er jo litt det som er kjipt med bilen. Forgasseren på DG er jo ikke kjent for å være noe sendt fra oven akkurat, og denne sliter nok med sitt. Den "nøler" ved 50-80% pådrag ved turtall over 3000rpm, akkurat som om den dellast-greia ikke virker, eller andretrinnet på forgasseren åpner sent/henger. Gir man pedal blir den bra igjen, så fullast-tilskudd (power enrichment) funker greit. En annen grunn er at med min kjøring så er choken på hele tiden, temperaturnåla rekker såvidt å begynne å bevege på seg før jeg er framme. Ingen god oppskrift for lite forbruk akkurat.
Likevel tror jeg DG'n har ufortjent dårlig rykte, da jeg tror mye av det skyldes den delvis kontrollerte bensinlekkasjen merker "Pierburg" på toppen av motoren. Jeg må få kasta meg rundt, og begynne "GW-konvertering". Dessuten har jeg en sånn turbo fra Saab 9000 som Jørn/Klystér snakket om i en annen tråd.

Selv om dette mest sannsynlig er rimelig langt inn i fremtiden, og mest sannsynlig blir solgt som "byggesett" når DG'n forsvinner fra mitt eie.
Deler av en gammel annonse: (trykk på selve reklamen som kommer opp for å se snutten)
http://www.kroma.no/annonser/helenorge/index.html
"Øl hører til! ØL hører til! Øl ER godt!"