Ny eber

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Kristiankiss
-
-
Car: T4, Caravelle 2.5TDI,1999,
Phone: 97170564

Re: Ny eber

Post by Kristiankiss »

Tommy76 wrote:Da må jeg få takke for alle gode tips,virkelig bra og ha en side hvor en kan samles og dele tips og erfaringer med biler.
Feilen på bilen fant jeg idag,det var kabelbrudd på ene ledningen til fødepumpa,fiksa det og varmern funket så fint som bare det.

Tusen takk alle sammen
Antageligvis det som var problemet på min og, var ein som hjalp meg og kobla strøm rett til batteriet(med sikring). Var det eg meinte med "tjuvkobling" ;)
TAS
Car: Multivan-03 Westfalia
Phone: 98999777

Post by TAS »

Hei!
Skal snart hente en nyinnkjøpt -03 multivan westfalia uten ur/fjernstyring av Eberen. Kan det ettermonteres ur/fjernstyring på alle disse bilene? Hva koster det ca? Har til nå hatt Volvo V50 med ur, og kona er blitt avhengig :roll:
Trond.
--------------------------------------
Etter å ha eid en -00 passat skulle jeg ALDRI ha VAG igjen......
-03 Multivan Westfalia
-69 Boble
-64 Amazon
-57 PV
-94 HD 1200 Sportster
Theodor
-
-
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430

Post by Theodor »

Det kan det.
Jeg vil anbefale søkefunksjonen her på forumet.

Det du som minimum behøver for å få parkeringsvarme, er et ur (i en eller annen form, fra miniur til fjernkontroll), og en sirkulasjonspumpe. Samt litt pågangsmot og litt verktøy (samt noen kabelstykker, sikringer ++). Da kan du få kjørevarmeren til å levere varme selv om motor ikke går. Vel og merke kun fra en 3kw varmer!
Det er godt dokumentert her, til dels også av meg. Jeg gjorde installasjon av en d4wsc for en tid tilbake, og hjalp en eller annen annen her med skjema osv. Husker ikke hvor, men det ligger her etsted.

Det vil koste deg et antall timer, noen skrubbsår på knokene, og 2-3k litt avhengig av hvor flink du er til å lete opp deler på nettet osv...

Alternativt setter du bort jobben, og betaler det hvite ut av øyet til et eller annet verksted. Som sikkert også vil anbefale deg å bytte varmer til en større modell osv. Og det har sikkert sin misjon, litt utifra hva du ønsker/har behov for.

Jeg tipper at du havner i området rundt 8-10k ferdig konvertert med brennern du har, og så går det lett derfra til 15-20K med ny brenner og verstingfjernkontroll osv...

Men som sagt, søk litt så skal du finne!
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
TAS
Car: Multivan-03 Westfalia
Phone: 98999777

Post by TAS »

Takker!
Trond.
--------------------------------------
Etter å ha eid en -00 passat skulle jeg ALDRI ha VAG igjen......
-03 Multivan Westfalia
-69 Boble
-64 Amazon
-57 PV
-94 HD 1200 Sportster
Post Reply