Vurderer å kjøpe Transporter med gåen clutch
-
Corsa_racer
-
finn00
- -

- Car: Citroen Xantia Activa
- Phone: 95467375
Kan ikke tro det er noe problem mht ombygging. Ta en tur i forkant på trafikkstasjonen å slå av en prat om hva du vil gjøre. Greie folk i all hovedsak
Er ikke sikker på om det er blitt forbud mot langsgående seter, men mener å huske at du ikke vil få godkjent en "nybygd" bil med seter på langs, men får bruke det hvis bilen er registrert med det før de nye reglene tredte i kraft. Her er jeg på tynn is så ta det med en klype salt. Ellers er det stort sett bare å gjøre ting ordntlig så blir det godkjent.
Mvh Finn
Mvh Finn
Fransk liten tøs, leter etter buss...
-
Corsa_racer
Hurra:=)
Da er endelig bilen på plass=) Klarte å kjøre 15 mil med den, men tror nok at clutchen må byttes.. ellers har jeg et par spm. til:
1: Alle lysene blinker i takt, instrumentbord,radio,utvendige lys osv... hehe... kan høres litt ille ut, men det er ikke så gale - de fader på en måte ut og inn.. fra nesten helt skarpt - til slik det skal være.. Noen som fatter hva jeg mener her? :p
Stig
1: Alle lysene blinker i takt, instrumentbord,radio,utvendige lys osv... hehe... kan høres litt ille ut, men det er ikke så gale - de fader på en måte ut og inn.. fra nesten helt skarpt - til slik det skal være.. Noen som fatter hva jeg mener her? :p
Stig
-
Syncro bus
Men jeg lurte på en ting jeg en gang hørte...
At det kunne virke som om clutchen måtte byttes selv om det egentlig bare var trykket på clutchen (som jo er hydraulisk) som var problemet, noen andre kan sikkert bekrefte/avbekrefte det jeg mente å ha hørt... Tenkte det kunne være greit å nevne i denne sammenheng, for sikkerhetsskyld!
At det kunne virke som om clutchen måtte byttes selv om det egentlig bare var trykket på clutchen (som jo er hydraulisk) som var problemet, noen andre kan sikkert bekrefte/avbekrefte det jeg mente å ha hørt... Tenkte det kunne være greit å nevne i denne sammenheng, for sikkerhetsskyld!
Espen
Har du lekkasje på den hydrauliske kretsen til clutch'n, så vil du få problemer med å løse ut clutch'n når du trykker inn pedalen.Espen wrote:Men jeg lurte på en ting jeg en gang hørte...
-
Corsa_racer
Hmm.. okej! skal sjekke litt med clutchen.. men den slurer visst jeg flater pedalen! kjører jeg pent så slurer den ikke. En annen ting med denne blinkingen/fadingen av alt som er på 12v - skjer KUN når motor er igang... avogtil kan det virke som om motoren går i takt (litt ujevnt) med blinkingen på lavt turtall!:) DVS, at når tenningen står på lyser alt som normalt... når jeg starter.. så går det noen sekunder.. så begynner discoen:)
hehe... skal få knipset noen bilder av kjerra snart=)
takk for all hjelp! Skal sjekke jording osv. og de andre tipsene:)
-
Corsa_racer
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
---finn00 wrote:Kan ikke tro det er noe problem mht ombygging. Ta en tur i forkant på trafikkstasjonen å slå av en prat om hva du vil gjøre. Greie folk i all hovedsakEr ikke sikker på om det er blitt forbud mot langsgående seter, men mener å huske at du ikke vil få godkjent en "nybygd" bil med seter på langs, men får bruke det hvis bilen er registrert med det før de nye reglene tredte i kraft. Her er jeg på tynn is så ta det med en klype salt. Ellers er det stort sett bare å gjøre ting ordntlig så blir det godkjent.
Mvh Finn
Du kan ha setene den veien du bare vil, dersom bilen har teoretisk sett har kunnet ha langsgående seter - alt avhenger i Typegodkjenningen som bilen i ny tilstand hadde.
Caraveller og Transportere har et utall med forskjellige løsninger (politiets minibusser med seter langsgående bakerst og deretter som en kombi, f.eks, vs camper vs 10 seters minibuss vs 8 seter vs 5 osv osv osv) så her er det vel kun Biltilsyn og/eller leverandør som kan svare på hva du kan gjøre nå.
At det er ikke tillatt endre bilen til det den i ny tilstand kunne vært, blir feil - dersom typegodkjenning forelå da bilen slapp ut på markedet her til lands med det du ønsker, er det bare å finne fatt i papiret som sier "ok" og sette igang.
-Skulle en Trafikkstasjon krangle, vifter du med typegodkjenninga. Gir de seg ikke, drar du til neste trafikkstasjon...
Mitt tips.
mvh,
Yngve S
som registrerte sin T4 med 8 seter i hhv 2+2+1 på tvers og 3 langsgående helt bakerst i vinter i en tidl 10-seter som var 5 da jeg kjøpte den.
-
Sunshine
- -

- Car: SOLGT
- Phone: 47886669
Har akkurat samme clutch-problem, så jeg håper også på gode tipsCorsa_racer wrote:Hmm.. okej! skal sjekke litt med clutchen.. men den slurer visst jeg flater pedalen! kjører jeg pent så slurer den ikke. En annen ting med denne blinkingen/fadingen av alt som er på 12v - skjer KUN når motor er igang... avogtil kan det virke som om motoren går i takt (litt ujevnt) med blinkingen på lavt turtall!:) DVS, at når tenningen står på lyser alt som normalt... når jeg starter.. så går det noen sekunder.. så begynner discoen:)
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Hvor mye tok trafikkstasjonen for å godkjenne og "omregistrere" bilen?Rudeboy wrote:---finn00 wrote:Kan ikke tro det er noe problem mht ombygging. Ta en tur i forkant på trafikkstasjonen å slå av en prat om hva du vil gjøre. Greie folk i all hovedsakEr ikke sikker på om det er blitt forbud mot langsgående seter, men mener å huske at du ikke vil få godkjent en "nybygd" bil med seter på langs, men får bruke det hvis bilen er registrert med det før de nye reglene tredte i kraft. Her er jeg på tynn is så ta det med en klype salt. Ellers er det stort sett bare å gjøre ting ordntlig så blir det godkjent.
Mvh Finn
Du kan ha setene den veien du bare vil, dersom bilen har teoretisk sett har kunnet ha langsgående seter - alt avhenger i Typegodkjenningen som bilen i ny tilstand hadde.
Caraveller og Transportere har et utall med forskjellige løsninger (politiets minibusser med seter langsgående bakerst og deretter som en kombi, f.eks, vs camper vs 10 seters minibuss vs 8 seter vs 5 osv osv osv) så her er det vel kun Biltilsyn og/eller leverandør som kan svare på hva du kan gjøre nå.
At det er ikke tillatt endre bilen til det den i ny tilstand kunne vært, blir feil - dersom typegodkjenning forelå da bilen slapp ut på markedet her til lands med det du ønsker, er det bare å finne fatt i papiret som sier "ok" og sette igang.
-Skulle en Trafikkstasjon krangle, vifter du med typegodkjenninga. Gir de seg ikke, drar du til neste trafikkstasjon...
Mitt tips.
mvh,
Yngve S
som registrerte sin T4 med 8 seter i hhv 2+2+1 på tvers og 3 langsgående helt bakerst i vinter i en tidl 10-seter som var 5 da jeg kjøpte den.