Ja, kan forestille meg det.
Det er ingen mulighet for å tette lekasjen utenefra da? Bare klæsje på noe sånn midlertidig?
Iacob
lekkasje 1990 2.1 aut.
Ja, løft bilen 30-40 cm i forkant og få den opp i ca 2000 omdreininger, løsne så på lufteskruen øverst på styrbord side av radiatoren til det ikke kommer mer luft. Kjør litt med høyere turtall enn tomgang etter at du har løftet (eller stå i bratt motbakke) slik at all luft flytter seg til radiatoren.
Ja det er en skummel metode, mange som har tettet både hull, radiator, og kjøleganger i motoren med dette "vidundermiddel"
men tror det er eneste måte uten å demontere...
Ja det er en skummel metode, mange som har tettet både hull, radiator, og kjøleganger i motoren med dette "vidundermiddel"
men tror det er eneste måte uten å demontere...
-
RZR-Jånni
- -

- Car: 1967 og 1991
- Phone: 975 976 57
Ser også ut som at det er en oljekjøler der? Har jeg rett,dere andre som har skrudd mer wbx enn meg? Postmann? Syncro?
Ingen lekkasje derfra? Det er kjølevannet som kjøler oljen i slike kjølere..
Men jeg klarer ikke helt å plassere meg i forhold til vannpumpe, utifra bildet. Har ikke skrudd så jævlig mye wbx at jeg ser den i undenifra i hodet mitt.
Ingen lekkasje derfra? Det er kjølevannet som kjøler oljen i slike kjølere..
Men jeg klarer ikke helt å plassere meg i forhold til vannpumpe, utifra bildet. Har ikke skrudd så jævlig mye wbx at jeg ser den i undenifra i hodet mitt.
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
flere bilder

Jepps sånn ser det visst ut innimellom. Dette er altså litt til venstre foran på motoren om noen skulle lure.
På dette tidspunktet hadde jeg kjørt rolig i fem minutter.
Merker ikke at nivået på kjølevæsken synker nevnverdig. Ekspansjonstanken er _helt_ full. Påfylningstanken er sånn halvfull, og holder seg der...
Er dette noe jeg kan/skal gjøre noe med? Hva anbefaler dere?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Det der så ut som min...den jeg bytta ut på torsdag. Sjekk også vannstussene på slangen bak under luftfilterboksen og den ved siden av der slangen fra exptanken går inn. Min presser vann, og det gir seg utsalg islikt grønnblått gugg på den pakningen på bildet samt de to stussene. Egentlig kommer det litt over alt, der det er mulig å lekke vann...
I mitt tilfelle er det kun overhaling som er utveien. Kan være ditt og.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Skal dette komme noe annet sted fra så må det komme fra motorlokket. Det tror jeg ikke....BayJon wrote:Ligger jo gummipakning der, mellom topp og blokk... De lekker i ny og ne.Men lekke oppover? Hmm.. Tørk rent, og kjør igjen, se om du ser noe som kommer ut der, eller om det kommer rennende annetsteds fra.
Men altså, det tyter faktisk ut kjølevæske i det området her... Fra pakningen tror jeg.
Trodde luftfilteret var helt på andreiden jeg.... Store sorte boksen.....?Der Postmeister wrote:Det der så ut som min...den jeg bytta ut på torsdag. Sjekk også vannstussene på slangen bak under luftfilterboksen og den ved siden av der slangen fra exptanken går inn. Min presser vann, og det gir seg utsalg islikt grønnblått gugg på den pakningen på bildet samt de to stussene. Egentlig kommer det litt over alt, der det er mulig å lekke vann...
Skal ta en motorvask til uka (hvordan gjør jeg det egentlig). Og så skal jeg lete grundig....