Som jeg nevnte i ett innlegg over, tror jeg dette først og fremst er beregnet på minibusser av typen Mercedes Sprinter og liknende, med 13-16 seter. Biler som er beregnet på yrkestransport. Alle de Caravelle minibusser i kort og lang utgave vi har gående i Norge er jo stort sett brukt av store familier som vil ha mulighet til å ta med seg noen nabobarn på tur også. Så bruken er jo som en stor personbil til privat bruk.
Regner ikke med at det er tilbakevirkende kraft på denne saken, slik at man ikke må ettermontere på biler reg før 1 jan 08 ?
Hvis jeg importerer en bil registrert ila 07, vil jeg måtte montere sperre for å få på norske skilt da tro ?
Vi kommer nok til å selge Multivanen og kjøpe minibuss. Savner plassen i en lang en, og sju seter er for lite med 4 unger...
Noen som har noen gode råd om hva som er lurest.
1. Importere og Selge Multivanen i Norge, og kjøpe en Norsk minibuss når vi flytter hjem.
2. Importere og Selge Multivanen i Norge snart, og å kjøpe en Lang caravelle her i Belgia som jeg tar med hjem og bygger om til minibuss hjemme.
3. Selge Multivan i Belgia/Tyskland og å kjøpe minibuss
hjemme.
4. Selge Multivan i Belgia/Tyskland og å kjøpe minibuss i Belgia og importere den.
Noen som har gode råd og tips for lureste/billigste løsning ?
MINIBUSS og plombering
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Det er såvidt jeg har hørt av selgerne, kun den norskbygde bussen som er godkjent i Norge som minibuss. Dette pga rømningsveier og lasteplass. Så da går vel det meste ut antar jeg? Sjøl om du godt kan bygge deg 10 seter med orginalstoler, så må du ha de norske dritstola... 
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Som utdraget fra loven sier gjelder regelen alt av minibuss:"Bil gruppe M 2 (buss): Bil for persontransport med over 8 sitteplasser i tillegg til førersetet og tillatt totalvekt ikke over 5000 kg" (se mitt innlegg tidligere i tråden)... Biler som blir godkjent etter 2005 skal ha hastighetssperre.
Kan du ikke klare deg med en 9-seters da?
Kan du ikke klare deg med en 9-seters da?
Sperre type ?
Hva slags type sperre snakker vi om som skal monteres her. Hvordan virker de teknisk ?
I markedet for Multivan igjen!!