Henta gamle klubbilen søndag for 2 uker siden, Folkevognklubbens gamle traver fra 1975:
Før :
Det var en lilla "n" på høyresiden av skiltet.. ^_^
Nu er den slik:
Lot bobla være igjen jeg, synes den gir bilen litt særpreg - det samme gjør den distinkte refleks-stripen!
Bilen skiller seg litt mer ut enn med kun syregrunning!
Baki sitter den en illsint 1600motor, som skal få kjørt seg på SCC 2009!
Planer (ikke kronologisk rekkefølge):
- Få bilen til å fyre skikkelig, trenger en tomgangsjustering.
- Bytte batteri.
- Sette inn anlegget (skjult), regner med å begynne på dette fortløpende.
- Nytt setebelte på førersiden, det er ikke helt bra.
- Montere skvettlapper.
- Montere kufanger.
- Montere ekstralys.
- Montere klistremerker.
- Flytte skiltet ned under fangern.
- Race på SCc 2009 i Stock klassen - og banke alle andre
Montere kufanger:
Det skal bli noe i denne rettning:
Takk til Solrikioo for bilde, og mål!
Montere ekstralykter, type Bosh:
Min samboer pollerte opp felgkoppene med Autosol:
Før dere ser bildene, prosjektet er basert på alle de gamle greiene jeg fant i garasjen, fra diverse bilprosjekter.
Kompsett er Lightning Audio, og de trekkes av en gammel Kenwood forsterker - som fungerer ypperlig.
Subben er en MTX Thunder 5500, som trekkes av en RF Punch 325-1.
Kabler er fra Biltema og spilleren er en gammel Clarion 348RMP!
Kassa og forsterker rack ferdig i dag - bilder kommer snart.
Monterte 5,5" komp. sett foran i døra, med MDFring rundt.
Bilder:
Det regna litt i går kveld, så vi måtte ty til folkevognklubbenspartytelt!
Kasse montert dog ikke fuget innvendig, eller høvlet på sidene. Dette ble gjort senere.
Aleksander, fra Custom Car Audio tegnet litt:
Jeg tok ikke bare bilder, men trakk også strømkabelen, her med påmontert sikring:
Borret et lite hull i veggen mellom "bensintanken" og under setet, la imellom en kabel gjennomføring - for å spille gnagde kabler.
Strømkabelen er på 16mm2, og er stripset fast i taket over bensintanken.
Vi kom fram til at vi ikke tok høyde for setets laveste punkt, så da kappet vi av endel av braketten/rammen til setet.
Dette er prøvesittet, og funker udmerket.
Kassa ferdig trukket:
Forsterker rack:
Ferdig trukket og montert, med linselus (Aleksander fra CCA):
Enda en linselus :
Montering av kompsett, laget braketten selv, i MDF.
Røret/dreneringen fra vinduet er flyttet litt på, og hullene er tettet:
Førerside:
Diskantene er bare festet rett i dashen, nedenfor kald-luft dysene.
Den gamle radioen er demontert, og fjernet + at det krevde endel arbeid å tilpasse rammen for en DIN-slot.
Bilder av dette må jeg ta i morgen!
I går byttet jeg plugger, justerte ventiler, stift, tenning, tomgang og suppe og bilen går nå 100% bedre!
I dag har jeg hentet 1 stk nytt setebelte på Vikers Bildeler, samt 20 nye hjulmuttere og 1 stk bolt (må kappe av foran, da mutteren er rund).
Kjøpte også 2 knapper jeg "trenger".
En bestilling til Cip1 gikk akkurat unna, nytt påfyllingsrør (begge delene) og olje pakninger, ventildeksel pakninger og nye stiftkabler er bestilt.
Så nå venter jeg i spenning, så jeg får skrudd mer!
Håper dette var interessang lesning,
Vemund
Das Doka, 1975 modell "Klubbilen"
Das Doka, 1975 modell "Klubbilen"
Mvh, Vemund Simensen
Vw für alles, Vw über alles!
Vw für alles, Vw über alles!
Det er bra lite med farlig rust, etter hva jeg har sett er det 1 akutt tilfelle, og det er der setebeltet på førersetet er festet
Påfyllingsrør, dette er KUN til bay Doka:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... 11-201-119
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... -201-219-A
Bay buss skal ha noe slikt noe:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... -201-179-A
Dog den ene siden av knekken skal være mye lengre.
Påfyllingsrør, dette er KUN til bay Doka:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... 11-201-119
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... -201-219-A
Bay buss skal ha noe slikt noe:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... -201-179-A
Dog den ene siden av knekken skal være mye lengre.
Mvh, Vemund Simensen
Vw für alles, Vw über alles!
Vw für alles, Vw über alles!
-
- -
- Posts: 2720
- Joined: 18 Dec 2003, 14:38
- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
- Location: Hemnes - Nordland
-
- -
- Posts: 1713
- Joined: 03 Nov 2003, 17:42
- Car: 1967, 1977, 1985,1986 og 1989.
- Phone: 975 976 57
- Location: Lier (Litt Bergen)
Er doka jeg har, så takk for det.prizma wrote:Det er bra lite med farlig rust, etter hva jeg har sett er det 1 akutt tilfelle, og det er der setebeltet på førersetet er festet
Påfyllingsrør, dette er KUN til bay Doka:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... 11-201-119
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... -201-219-A
Bay buss skal ha noe slikt noe:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... -201-179-A
Dog den ene siden av knekken skal være mye lengre.
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
77 Doka 2.0
86 Televerket Transporter 1,9wbx
90 Caravelle Syncro 2,1wbx
-
- -
- Posts: 1734
- Joined: 01 Nov 2003, 17:55
- Location: Tynset
Tøff bil, men denne tråden passer vel bedre under T2-prosjekter ja.t21500 wrote:Men eh... hvorfor ligger denne under 'splitt'-årgang?
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.