Spedometerpulser?

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
draco

Spedometerpulser?

Post by draco »

Skal montere taksameter i Multivan. (2009-modell, Highline, 174HK tipp., Radio "Delta").
Kan noen si meg om det er mulig å finne pulser til dette på stikket til radioen, eller om jeg må koble meg på bak spedometeret?
I så fall, hvilken fargekode har denne ledningen?
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

ISO standard er lilla ledning.
Speedpulse i en "nyere" (for min del 2003) Sharan kan hentes ut fra ISO pluggen, der er det en lilla ledning som normalt ikke er i bruk og som sender speedpulse, koblet navien inn på der og der ser ut til å fungere helt fint
Det bør jo være likt på t5
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

Jeg er ikke sikker på at det er fullt så enkelt. T5 Multivan og California har ikke ISO-plugg, men Quadlock. Radio/navi på disse bilene får hastighetssignalet via canbus, og da ligger det nok ikke noen egen kabel for dette opp til radioen. Dette kan løses med et canbusadapter. Dette vil sannsynligvis fungere bra, men det er jo alltid en liten risiko ved å koble seg inn på datakommunikasjonen i bilen med uoriginalt utstyr.

I Transporter og Caravelle er det vel mer vanlig med ISO-kontakter, og der kan det nok være at det ligger egen kabel med hastighetssignal.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Post by t21500 »

Ring Kjell på Telenor Connect i Trondheim. Han kan mye om dette. Monterer både for Trøndertaxi og Norgestaxi. De holder til i Brøsetveien 145.
Pål Strand
draco

Post by draco »

Fant den :!:
Hvit/lilla stripe bak speedometeret.
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Multivan og california har ikke ferdig speed signal, selv med canbus adapter.
Transporter har ferdig opp til ISO kontakt.
Multivan hentes som et er skrevet fra speedometer
sinkMe
-
-

Post by sinkMe »

Martin Sandvik wrote:Multivan og california har ikke ferdig speed signal, selv med canbus adapter.
Transporter har ferdig opp til ISO kontakt.
Multivan hentes som et er skrevet fra speedometer
Har Transporter med ettermontert delta 6 radio. Radioen har canbus, men dette er ikke koblet til. Dvs radioen slår seg ikke av eller på ved hjelp av tenningslås bl. a. Er heller ikke noe i iso kontakten som indikerer canbus. Kjøpte overgang til radioen hos bilradiospesialisten. Kan jeg ha fått feil overgang? Husker han som solgte meg overgangen snakket noe om at jeg burde hatt et canbus adapter....
2008 T5 130tdi ct 4motion
Post Reply