T3 Caravelle Camper med stort hevetak. Budrunde

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
Post Reply
campingbob
Posts: 28
Joined: 15 May 2006, 03:10
Location: vestlandet

T3 Caravelle Camper med stort hevetak. Budrunde

Post by campingbob »

Selger vw Transporter/Caravelle som er godkjent registert som campingbil for 5 personer. Bilen står for øyeblikket i stavanger.

Den annonsert på finn.no , med det resultat at det er stor interesse. Men det ringer en hel del "Oslo-oppkjøpere" som stadig gir usette bud på dårlig norsk. En annen interessegruppe er de som vil ha den til russebil.

Legger den nå ut på vwbus.no, i håp om at noen trenger en slik bil, slik den er.

Annonsen på finn.no:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18501196

Øvrig info:
noe rust, bulker og småelektriske mangler (vindusspyler, og et baklys virker ikke). Gikk greit gjennom eu-kontrollen sist - uten anmerkninger. Campinginnredningen er original, men er satt inn av forrige eier. Bilen ble derfor levert som vanlig vw transporter fra fabrikken, men ble ombygd til caravelle med hevetak og campingutstyrt av forrige eier, - som brukte den på turer med sin samboer i Drammensområdet.

Den er i dag registrert som bobil, og forsikringen er så lav som 900 kr per år.

De siste tre år er bilen gått som sommerturbil/festivalbobil for 3 kamerater på 30+ som har eid bilen sammen. Bilen har vært billig for oss, men grunnet at vi nå bor på forskjellige steder er det ikke lenger grunn til å fortsette å eie den. Vi har derfor heller ikke prioritert å sette den på eu-godkjenning (som skulle vært gjort i fjor). Tross dette var vi i forrige uke på tur med den på festival på sørlandet, uten problemer av noe slag.

Camperen har noen bulker og steder med dårlig sparkel, så dette har vært en lavkost-campingbil i noen år også før vår tid.

Det er også et rusthull under det området som vasken har sitt utløp (kanalen under bak førerdøren), så her behøves det antakelig en liten reperasjonsjobb- dvs vet ikke om dette er bærende konstruksjon. Men ellers ser den bra ut under og har vært tectylert. Masse mønster igjen på dekkene, som ble kjøpt i 2007.

Alt av campingutstyr som kjøleskap, gassbluss og innvendige stikkkontakter (2 stk) virker som det skal. Ny og full gassbeholder og Haynesbok medfølger.

Hevetaket er tett og gir god soveplass for 2 personer. Da hevetaket rekker over hele bilens lengde gir dette svært god plass, samt ståhøyde, og oppbevaringsplass for bagasje på taket over førerområdet når den er parkert.

Som sagt er den ikke fremstilt til EU-godkjenning, og det er derfor noe å gå på hva pris angår.

Har fått bud på 8000 kr, selges til første mann med 10 lapper i hånda.

Mvh Bjørn V
tlf 90 73 63 91
Last edited by campingbob on 10 Aug 2009, 16:57, edited 2 times in total.
campingbob
Posts: 28
Joined: 15 May 2006, 03:10
Location: vestlandet

Post by campingbob »

Ingen interesse her inne? Image
tikktakk
-
-
Posts: 176
Joined: 20 Nov 2005, 21:11
Car: Alt
Location: Vestfold
Contact:

Post by tikktakk »

campingbob wrote:Ingen interesse her inne? Image
Byr deg 6000,-

Dette er et seriøst bud og kan overføre asap.
Vil totalrestaurere bilen for å bruke den til campingturer i inn og utland, føler nå det er på tide å avansere;

Har fra før splitt og baybuss så jeg kjenner til bilene fra før og spekulerer ikke i videresalg til hverken russ eller "oslooppkjøpere".

Ta kontakt hvis interesse eller ev motbud
Last edited by tikktakk on 30 Jul 2009, 20:07, edited 1 time in total.
campingbob
Posts: 28
Joined: 15 May 2006, 03:10
Location: vestlandet

Post by campingbob »

Da er det besluttet å la camperen gå for høyeste bud. Siden folk må få en sjans å få komme hjem fra ferie settes siste frist for budgiving fredag 7. august kl 18:00.

Foreløpig er det registert bud fra:

1) 8000 kr fra Valestrand

2) 6000 kr fra "tikktakk" i Tønsberg her på forumet
tikktakk
-
-
Posts: 176
Joined: 20 Nov 2005, 21:11
Car: Alt
Location: Vestfold
Contact:

Post by tikktakk »

campingbob wrote:Da er det besluttet å la camperen gå for høyeste bud. Siden folk må få en sjans å få komme hjem fra ferie settes siste frist for budgiving fredag 7. august kl 18:00.

Foreløpig er det registert bud fra:

1) 8000 kr fra Valestrand

2) 6000 kr fra "tikktakk" i Tønsberg her på forumet
Jeg står for mitt bud!

Ettersom du skriver opp begge, er det noe usikkerhet rundt budgiver nr 1 eller var det et spark i siden min? ;)

Ta gjerne kontakt pr telefon.

Bjørn
campingbob
Posts: 28
Joined: 15 May 2006, 03:10
Location: vestlandet

Post by campingbob »

Hei,
nei bevares, her sparkes ingen. Som opplyst i den opprinnelige postingen er det kommet inn bud på 8000 kr. I en budrunde er det vel mer vanlig å by over siste bud, men du byr altså under.

Rent faktisk er det to bud som er kommet inn til nå ;-), det høyeste på 8000kr og ditt på 6000 kr. Jeg legger ut nye bud i den rekkefølgen de kommer inn, for oversiktens skyld.

Hilsen Bjørn V.






Jeg står for mitt bud!

Ettersom du skriver opp begge, er det noe usikkerhet rundt budgiver nr 1 eller var det et spark i siden min? ;)

Ta gjerne kontakt pr telefon.

Bjørn[/quote]
tikktakk
-
-
Posts: 176
Joined: 20 Nov 2005, 21:11
Car: Alt
Location: Vestfold
Contact:

Post by tikktakk »

Herlig, da ønsker jeg dere begge en trivelig handel :)


campingbob wrote:Hei,
nei bevares, her sparkes ingen. Som opplyst i den opprinnelige postingen er det kommet inn bud på 8000 kr. I en budrunde er det vel mer vanlig å by over siste bud, men du byr altså under.

Rent faktisk er det to bud som er kommet inn til nå ;-), det høyeste på 8000kr og ditt på 6000 kr. Jeg legger ut nye bud i den rekkefølgen de kommer inn, for oversiktens skyld.

Hilsen Bjørn V.






Jeg står for mitt bud!

Ettersom du skriver opp begge, er det noe usikkerhet rundt budgiver nr 1 eller var det et spark i siden min? ;)

Ta gjerne kontakt pr telefon.

Bjørn
[/quote]
tikktakk
-
-
Posts: 176
Joined: 20 Nov 2005, 21:11
Car: Alt
Location: Vestfold
Contact:

Post by tikktakk »

Hvordan endte denne ville budrunden, havnet bilen i Valestrand?
campingbob
Posts: 28
Joined: 15 May 2006, 03:10
Location: vestlandet

Post by campingbob »

tikktakk wrote:Hvordan endte denne ville budrunden, havnet bilen i Valestrand?


Hei, er tilbake i kveld etter en Nord-Norge tur til Nordkapp. Beklager hvis det har vært problemer med å nå meg pr. e-post eller telefon.

Valestrandbudgiver hørte jeg ikke mer fra, bilen er dermed din "tikktakk" for 6000 kr - om vi kan ordne transaksjonen denne uken.

Vi kan ringes nærmere i morgen, f.eks.

Caravellen står forresten i Haugesund nå.
vwooosh...!!!
-
-
Posts: 2277
Joined: 28 Mar 2008, 22:00
Car: 1990 Diesel Syncro doka.
Location: Løten.

Post by vwooosh...!!! »

Detta var billig...!
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.
Caravelle-Kai
-
-
Posts: 1734
Joined: 01 Nov 2003, 17:55
Location: Tynset

Post by Caravelle-Kai »

vwooosh...!!! wrote:Detta var billig...!
Men tikktakk har vel kjøpt denne?

http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?p=1 ... ht=#117329

Løp og kjøp Nick! 8)
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
campingbob
Posts: 28
Joined: 15 May 2006, 03:10
Location: vestlandet

Post by campingbob »

Caravelle-Kai wrote:
vwooosh...!!! wrote:Detta var billig...!
Men tikktakk har vel kjøpt denne?

http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?p=1 ... ht=#117329

Løp og kjøp Nick! 8)
I såfall vurderes en ny budrunde. Men bilen må ikke selges, verken hel eller i deler.
vwooosh...!!!
-
-
Posts: 2277
Joined: 28 Mar 2008, 22:00
Car: 1990 Diesel Syncro doka.
Location: Løten.

Post by vwooosh...!!! »

Det er v fristende, men je må holder 'innkjøpsstopp' inntil je har flyttet nå..... :(
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.
tikktakk
-
-
Posts: 176
Joined: 20 Nov 2005, 21:11
Car: Alt
Location: Vestfold
Contact:

Post by tikktakk »

campingbob wrote:
tikktakk wrote:Hvordan endte denne ville budrunden, havnet bilen i Valestrand?


Hei, er tilbake i kveld etter en Nord-Norge tur til Nordkapp. Beklager hvis det har vært problemer med å nå meg pr. e-post eller telefon.

Valestrandbudgiver hørte jeg ikke mer fra, bilen er dermed din "tikktakk" for 6000 kr - om vi kan ordne transaksjonen denne uken.

Vi kan ringes nærmere i morgen, f.eks.

Caravellen står forresten i Haugesund nå.
Hei!

Jeg tar kontakt i løpet av ettermiddagen.
campingbob
Posts: 28
Joined: 15 May 2006, 03:10
Location: vestlandet

Post by campingbob »

tikktakk wrote:
campingbob wrote:
tikktakk wrote:Hvordan endte denne ville budrunden, havnet bilen i Valestrand?


Hei, er tilbake i kveld etter en Nord-Norge tur til Nordkapp. Beklager hvis det har vært problemer med å nå meg pr. e-post eller telefon.

Valestrandbudgiver hørte jeg ikke mer fra, bilen er dermed din "tikktakk" for 6000 kr - om vi kan ordne transaksjonen denne uken.

Vi kan ringes nærmere i morgen, f.eks.

Caravellen står forresten i Haugesund nå.
Hei!

Jeg tar kontakt i løpet av ettermiddagen.
Okay Bjørn
campingbob
Posts: 28
Joined: 15 May 2006, 03:10
Location: vestlandet

Post by campingbob »

Da har ny eier fått seg en billig camper med potensiale for mange nye gode mil på veien!
Oddgeir
Posts: 98
Joined: 06 Aug 2009, 12:35
Location: Stavanger

Post by Oddgeir »

Heldig med den, tikktakk. Tillykke!

O
Et digijet-vrak her og et digijet-vrak der. Det kan bli skilter på en bil av det med litt innsats! Jeg har tre av dem hvorav ingen Carat...
Post Reply