treng opptining skedsmo

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
elraso
-
-
Car: T1 T3

treng opptining skedsmo

Post by elraso »

noen i området skedsmokorset ,som har plass til en syncro en natt eller noen timer for opptining ,,har vist fått fryst returen fra radiatoren ,slik at det ikke sirkulerer og bilen koker ,blåser ekspansjonstanken tom , har fått veske ut på lufteskrue på radiator men radiatoren er kald så det stopper der liksom .. hjeeeeelp :-)
x vw 87 syncro 1,9 tdk m sperre bak 8 seter og monsterhjul.. militær camo

x doka.1,9 tdk
vw 56 raggtopp
tlf 97729656
Bjørn Nilsen.... skedsmokorset
elraso
-
-
Car: T1 T3

Re: treng opptining skedsmo

Post by elraso »

bilen står nå på ett lokalt bakgårsdverksted til tining ,,så da ordner det seg nok ,,:-)
x vw 87 syncro 1,9 tdk m sperre bak 8 seter og monsterhjul.. militær camo

x doka.1,9 tdk
vw 56 raggtopp
tlf 97729656
Bjørn Nilsen.... skedsmokorset
valdresbonden
Car: 1990, coach-1,6 td
Phone: 93650690

Post by valdresbonden »

Har samme problem.

Kom tilbake fra Gran Canaria, bilen starta, men det gikk ikke lenge før kjølevæskelampa begynte å blinke, så kjørte bilen tilbake til parkeringa, og tok flybuss hjem. Håper ikke det er så lenge til det blir plussgrader :shock:

P.S. Er det nå jeg skal være redd for toppen...
tailspin
-
-
Car: ...MultiPorter... ;)

Post by tailspin »

Ikke for å skremme, men jeg hentet nettopp en 89 modell hjem. Ble bytta motor i den for 1 år siden eller litt over.

Bilen hadde stått nå i noen måneder mens vinteren kom sigende. Og da jeg hentet den så det meste til å virke rimelig greit. Men syntes bilens varmeanlegg varmet dårlig på kjøreturen hjem samtidig som motoren gikk varm. Såååeh.. sjekka litt vann etterhvert. Og oppdaga lite kjølevann på bilen. Fyllte dette opp, fikk varme i bilen, fryd og gammen alt i orden osv, og dro på eu-kontroll. Der fikk jeg nå anmerkning på kjølevannslekk på begge topper... :(

Så noe har gått i stykker altså.
1996 MultiPorter Syncro
valdresbonden
Car: 1990, coach-1,6 td
Phone: 93650690

Post by valdresbonden »

Shit. :oops:

Ingen andre som kan muntre meg opp litt......
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

Jeg har jo en gladsak ang. dette, min bil la nylig tykk glykoltåke over en liten strekning.. Her var kjølevæsken blitt slush(-27 °C), men kun i rørene fremover siden den alltid står med motorvarmer.. Når termostaten etterhvert åpnet og den ikke fikk ønsket sirkulasjon så gikk trykket opp, og det ser ut til at den spylte ut væska av ytterste ekspansjonstank gjennom åpningen i toppen av den.. Jeg så temperaturøkningen tidlig, og stoppet motoren før det ble for hett bak der..

Jeg tinte opp bilen og helte på ny væske(med noe mer konsentrat denne gangen), og bilen har fungert ypperlig siden.. :) det virker som alle sikkerhetsventiler fungerte som de skulle i mitt tilfelle.

Lykke til.
Post Reply