Har turboen ute for å utbedre eksoslekkasje mellom manifold og turbo, samt noe jeg antok var en oljelekkasje mellom turbo og blokk.
Nå som jeg har tatt av turboen og ser ting litt bedre lurer jeg på om det også kan være en oljelekkasje i selve turboen. Dette pga. at det er ganske mye oljesøl på selve turboen, mellom sneglehusene, og også oppå vakuumklokka (som henger under turboen).
Hvis det kun er lekkasje mellom turbo og blokk skulle vel ikke turboen bli såpass tilgriset? Er det det et kjent problem at turboen kan begynne å lekke mellom de to sneglehusene, og er det i så fall noe måte å fikse dette på, eller er bytte turbo eneste alternativ? ...eller er ikke dette noe alvorlig slik at turboen kan settes tilbake og heller leve med litt svetting?
PS! Noe av det sorte på bildet er nok sot fra eksoslekkasjen, samt at jeg holdt på å glemme å ta bilder så jeg var allerede i gang med å rengjøre med brake cleaner så noe av det som ser vått ut kan være pga. det.
Bilder kan sees på følgende https://plus.google.com/photos/10189142 ... iZeunauBKg
Oljelekkasje turbo
Oljelekkasje turbo
'07 VW T5 California, 174HK tip.
Re: Oljelekkasje turbo
Kan svette litt olje (eller i verre tilfeller, renne olje) fra senter der, kan nok overhales, men om du ikke helt har greie på det så finnes det profesjonelle til slikt, de skal nok ikke ha en formue for å bytte noen pakninger.
Men å vite sikkert hvor lekkasjen er er viktig uansett, så å vaske godt å så kjøre en tur, så synes alt bedre!
Sent from my cheapchinaphone using Tapatalk
Men å vite sikkert hvor lekkasjen er er viktig uansett, så å vaske godt å så kjøre en tur, så synes alt bedre!
Sent from my cheapchinaphone using Tapatalk