Fra 6 seter til 5 seter
Fra 6 seter til 5 seter
Min Caravelle er i utgangspunktet utstyrt med 3+3 seter. Altså registrert som 6 seter. Byttet ut 2 seterbenken foran til et enkeltsete. Bilen er nå en 2+3 seter.
Var i dag på biltilsynet på Gjøvik for å endre vognkortet. Der står det fortsatt at bilen er en 6 seter.
Dette var ikke enkelt. De viste rett og slett ikke om dette kunne la seg gjøre. De var så usikre på dette med avgifter, vekt osv. At bilen i tillegg er en 4-Motion, (lang) gjorde ikke saken noe enklere. Bilen måtte inn til myndighetskontroll. Skal vise bilen 17 januar. Noen som har vært borti lignende tilfeller ?
Var i dag på biltilsynet på Gjøvik for å endre vognkortet. Der står det fortsatt at bilen er en 6 seter.
Dette var ikke enkelt. De viste rett og slett ikke om dette kunne la seg gjøre. De var så usikre på dette med avgifter, vekt osv. At bilen i tillegg er en 4-Motion, (lang) gjorde ikke saken noe enklere. Bilen måtte inn til myndighetskontroll. Skal vise bilen 17 januar. Noen som har vært borti lignende tilfeller ?
2006 Caravelle 4-motion 174Hk
2000 Caravelle Syncro 102 Hk
1994 Caravelle Syncro 78 Hk
1973 Gammel folkevognbuss
1970 1300 Beach Buggy
1973 1303s
1970 1300 Beach Buggy
1973 1303s
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Hallo!
Hva er problemet? Det er jo disse som burde vite alt dette! Sålenge du har brukt en orginalstol så skal dette være null problem. Bilen din er vel reg som kombi og de fåes vel normalt i 5 eller 6 seters utgaver, så noe avgiftsmessige forandringer skal jo ikke finne sted.
Sjekk her:
http://www.nyttekjoretoy.no/photoalbum/ ... 777&type=1
Og etter nyttår er det ikke noe som heter kombi lenger heller...
Hva er problemet? Det er jo disse som burde vite alt dette! Sålenge du har brukt en orginalstol så skal dette være null problem. Bilen din er vel reg som kombi og de fåes vel normalt i 5 eller 6 seters utgaver, så noe avgiftsmessige forandringer skal jo ikke finne sted.
Sjekk her:
http://www.nyttekjoretoy.no/photoalbum/ ... 777&type=1
Og etter nyttår er det ikke noe som heter kombi lenger heller...
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Jada, bilen min er jo en kombi. Det er også et orginalsete som er satt inn. Kan heller ikke skjønne at dette er et problem. Skjønner forresten ikke at det skulle være nødvedig å ha bilen på myndighetskontroll. Koster jo 500,- spenn.
2006 Caravelle 4-motion 174Hk
1970 1300 Beach Buggy
1973 1303s
1970 1300 Beach Buggy
1973 1303s
Men det koster 500.- å vise bilen og få forandret vognkortet.... er det en slik "kontroll" du må på eller er dette i TILLEGG til den vanlige "visningen"?
De er sikkert helt i ammetåka nå som det er så mye usikkerhet rundt dette med avgiftsøkninger og fjerning av combi som klasse......men det er for gale at de ikke klarer dette.
Kjeft på dem!! Det pleier hjelpe

De er sikkert helt i ammetåka nå som det er så mye usikkerhet rundt dette med avgiftsøkninger og fjerning av combi som klasse......men det er for gale at de ikke klarer dette.
Kjeft på dem!! Det pleier hjelpe
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
Forfatteren
Det er alt av kontroller du får utført på trafikkstasjonen som ikke er PKK (EU-kontroll).wickie wrote:Myndighetskontroll!!!
Noe nytt for meg. Hva er det?
Alt av endringer i vognkort krever en myndighetskontroll, og da er det vær så god og betale 550,- for at kontrolløren skal fylle ut skjemaet som de i skranken igjen legger inn i kjøretøyregisteret.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Hmm... Jeg tror man går klar av tanken, men det er jo de forbaskede dekslene under hele bilen en muligens må ned med. De ligger jo og overlapper hverandre alle veier, så det kan fort bli et lite puslespill å demontere/montere.Der Postmeister wrote:Ja, men tanken må løsnes var det en som sa. Litt kronglete, men det går.
Vi har en nedplukket lang T5 på jobben, så jeg skal sjekke dette i morgen.
Dersom du skal sette inn et enkeltsete istedenfor dobbelsete, så må være varsom så du ikke skader kabler som ligger under teppet, ofte rett ved festene, dette har jeg opplevd at det blir trøbbel av. Ellers så tror jeg ikke det er nødvendig med noe ombygging, mener festene er høvelig klargjort.monor wrote:Hvordan gikk dette?
Ser litt etter T5. Liker ikke 2 seter til passasjer foran, men ser at veldig mange brukte t5'er har dette. Er det bare å skifte ut?
jonnemann
hei. tar opp gammal tråd.....
kom over en kombi T5 idag med 5 seter. 2+3. Så ser jeg på bilder av bilen at det er lagt opp til belter bakover (lang). i tillegg er setene like min 3'er-benk som jeg har i min. Da tenkte jeg at "den kan jo jeg kjøpe og bare sette inn benken min!". Så var det dette styret med avgift og ikke avgift. Mange som går fra 6 til 5 seter her ser jeg, men hva hvis jeg vil gå fra 5 til 8?? Tenker på at det ikke er en klasse for "combi" lenger. betyr det at en 5-seter nå egentlig er en personbil? Betyr det at jeg kan sette inn 3'er-benk uten annen avgift enn de 550.- for visning???? Please la det være slik
kom over en kombi T5 idag med 5 seter. 2+3. Så ser jeg på bilder av bilen at det er lagt opp til belter bakover (lang). i tillegg er setene like min 3'er-benk som jeg har i min. Da tenkte jeg at "den kan jo jeg kjøpe og bare sette inn benken min!". Så var det dette styret med avgift og ikke avgift. Mange som går fra 6 til 5 seter her ser jeg, men hva hvis jeg vil gå fra 5 til 8?? Tenker på at det ikke er en klasse for "combi" lenger. betyr det at en 5-seter nå egentlig er en personbil? Betyr det at jeg kan sette inn 3'er-benk uten annen avgift enn de 550.- for visning???? Please la det være slik
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
TheScirocco